printlogo


کد خبر: 207435تاریخ: 1397/12/16 00:00
اخبار

حاتمی‌کیا در سرزمین هندوها
فیلم سینمایی «به وقت شام» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا در ادامه اکران‌های بین‌المللی خود در شهرهای مختلف هند روی پرده سینماها رفت. به گزارش «وطن امروز»، ابراهیم حاتمی‌کیا که برای اکران فیلم به وقت شام به هند سفر کرده است، میهمان مجموعه‌های فرهنگی و هنری این کشور شد. همچنین ابراهیم حاتمی‌کیا در ادامه حضور خود در هند که با همکاری مجموعه‌ها و تهیه‌کنندگان بالیوود همراه بود، میهمان ریاست بزرگ‌ترین شهرک سینمایی جهان با عنوان راموجی شد. کارگردان «به وقت شام» در پایان این سفر به بازدید از مجموعه‌های مختلف سینمایی و استودیویی در بمبئی و حیدرآباد پرداخت.

تمرکز سازمان سینمایی بر انیمیشن در بودجه ۹۸
سرپرست سازمان سینمایی با اشاره به اینکه بودجه مناسبی در اختیار بخش انیمیشن قرار می‌گیرد، تاکید کرد بزودی تکلیف گروه اکران کودک و نوجوان مشخص می‌شود. به گزارش مهر، حسین انتظامی، سرپرست سازمان سینمایی در حاشیه بازدید از یازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران در جواب این سوال که آیا سازمان سینمایی برنامه‌ای برای استفاده و توسعه پتانسیل‌های موجود در حوزه انیمیشن‌سازی ایران دارد یا خیر، توضیح داد: بودجه سال ۹۸ سازمان سینمایی فروردین‌ماه اعلام می‌شود. بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، روی برخی بخش‌ها که معتقدیم فرصت‌های خوبی برای جهش دارند مانند انیمیشن تمرکز بیشتری شده است. بویژه که حضور فیلمسازان جوان، بااستعداد و تحصیلکرده در این حوزه می‌تواند در رقابت‌های تجاری دنیا برای سینمای ایران مزیت‌هایی را به همراه داشته باشد. زمانی که برای یک کار بودجه‌ای در نظر گرفته می‌شود، به این معناست که پشت آن یک برنامه‌ریزی مناسبی انجام شده و برای اثربخش بودن برنامه مورد نظر، بی‌شک نظرهای صنف و برجستگان این حوزه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد تا بتوانیم برنامه‌های خود را متجلی کنیم.


چهاردهمین شب طنز انقلاب اسلامی در روز جمعه
چهاردهمین شب طنز انقلاب اسلامی از سوی باشگاه طنز و کاریکاتور انقلاب اسلامی برگزار می‌شود. به گزارش «وطن امروز»، چهاردهمین شب طنز انقلاب اسلامی همراه با برنامه‌هایی از قبیل شعر و نثرخوانی، استندآپ کمدی، پخش کلیپ طنز و اجرای موسیقی طنز از سوی باشگاه طنز و کاریکاتور انقلاب اسلامی برگزار می‌شود. بنا بر این گزارش، این برنامه روز جمعه 17 اسفند از ساعت 16 تا 18 در حسینیه هنر واقع در میدان انقلاب، خیابان 16 آذر، پلاک 60 از سوی باشگاه طنز و کاریکاتور انقلاب اسلامی برگزار می‌شود. حضور برای عموم در این برنامه آزاد است.


جوایز اصلی اسکار ژاپن به «دله دزدها» رسید
کارگردان ژاپنی ثابت کرد که اکنون به عنوان بخشی از حلقه درونی سینمای کشورش شناخته می‌شود. به گزارش مهر به نقل از ورایتی، هیروکازو کورئیدا که زمانی به عنوان یکی از افراد حلقه‌های بیرونی صنعت فیلم ژاپن شناخته می‌شد، حالا توانسته کاملاً حلقه‌های درونی آن یعنی جوایز آکادمی ژاپن را تحت تسخیر خود دربیاورد. این کارگردان نامی در چهل‌ودومین مراسم سالانه آکادمی که روز اول مارس برگزار شد، برای فیلم درام خانوادگی تیره «دله دزدها» موفق به کسب 8 جایزه شد که از جمله آنها می‌توان به جایزه بهترین فیلم و بهترین کارگردان اشاره کرد. این دومین سال پیاپی است که کورئیدا جایزه بهترین کارگردان سال را از آن خود می‌کند. جوایز آکادمی ژاپن که توسط انجمن جوایز فیلم آکادمی ژاپن اهدا می‌شود، معادل اسکار ژاپن شناخته می‌شود. کورئیدا تا قبل از فیلم «پسر کو ندارد نشان از پدر» محصول سال ۲۰۱۳ که نخستین فیلم موفق باکس‌آفیسی او بود و 5/28 میلیون دلار فروخت، مورد توجه آکادمی قرار نگرفته بود. این فیلم نامزد دریافت 4 جایزه از جمله جوایز بهترین فیلم و کارگردان شد اما نتوانست چیزی برنده شود.
 


Page Generated in 0/0238 sec