printlogo


کد خبر: 207438تاریخ: 1397/12/16 00:00
سزای خیانت رئال‌مادرید
وداع با 3 جام

زهره فلاح زاده: سزای خیانت؛ آوارگی، درماندگی و تحقیر شدن است. فرقی هم نمی‌کند فرد خیانتکار به خانواده و همسرش نارو بزند یا فردی باشد که در کارش به بالادستی‌اش رکب بزند. حالا اگر این اتفاق در میان مردمان عاشق یک تیم فوتبال رخ دهد، چقدر تاوانش سخت‌تر خواهد بود. از همان روز اول هم باید باشگاه و هواداران رئال‌مادرید می‌دانستند سزای خیانت لوپتگی به تیم‌ملی اسپانیا، آن‌ هم در آن برهه حساس جام‌جهانی، چیزی جز آوارگی و تحقیر شدن رئالی‌ها و چیزی جز خداحافظی زودهنگام از هر 3 جام این فصل نیست.
زمانی که لوپتگی خام حرف‌ها و اسکناس‌های فلورنتینو پرز شد و به صورت پنهانی با مادریدی‌ها قرارداد بست، همان جا همه چیز را از دست داد؛ درست در همان لحظه. اسپانیایی که مقتدرانه پا به مسکو و جام‌جهانی ۲۰۱۸ گذاشته بود، 2 روز پیش از شروع نخستین‌ دیدارش، لوپتگی خیانتکار را از دست داد.
اسپانیا شرایط جالبی پس از تغییر اجباری کادر فنی‌اش در جام‌جهانی نداشت و با صعود سخت از مرحله گروهی، در نخستین‌ مرحله حذفی به روسیه میزبان باخت و حذف شد. دود آتش خیانت خیلی زود به چشم فوتبال اسپانیا رفت؛ تیمی که در زمره مدعیان اصلی تصاحب جام‌جهانی روسیه بود.
لوپتگی غرق در رویایی بود که با حرکت عجولانه پرز آن را به حقیقت تبدیل کرده بود و در تیمی حضور یافت که پیش از آن در خوابش هم نمی‌دید اما مربی کنار رفته اسپانیا هرگز نتوانست رئالی بسازد که نشانی از همان تیم مقتدر و پرستاره فصول گذشته داشته باشد. پر نشدن جای خالی کریس رونالدو، ستاره جدا شده رئال و باخت‌های پی در پی، باعث شد لوپتگی خیلی زود از در خروجی باشگاه بیرون رود. مربی خیانتکار اسپانیا، در رئال هم به جایی نرسید و سزای خیانت او همین تحقیر شدن در میان هزاران رئالی بود.
رئال که مجبور بود خیلی زود مربی جدیدی انتخاب کند، همان راهی را رفت که با زیدان رفته بود. درست مثل زیدان، سانتیاگو ارنان سولاری از تیم دوم رئال مادرید به تیم اول آمد. عملکرد خوبی هم داشت و در واقع سرمربی آرژانتینی کهکشانی‌ها بهترین شروع را در تاریخ ۱۱۶ ساله باشگاه داشت. بردهای پرگل و پیاپی این مربی منجر شد پرز خیلی زود برای تمدید قرارداد با مربی خود پای میز مذاکره بنشیند، زودتر از نمایش تیم این مربی در دیدارهای مهمی همچون ال‌کلاسیکو و مراحل حذفی لیگ قهرمانان اروپا.
بازی‌های بزرگ سولاری از راه رسید. عملکرد واقعی او باید در چنین بازی‌های بزرگی ارزیابی می‌شد تا بتوان گفت فلورنتینو پرز از خیانتی که او و لوپتگی کرده بودند توانسته جان سالم به در برد و با مربی جدید خود روزهای تلخ گذشته را به دست فراموشی بسپارد.
اما سولاری هم از عاقبت خیانت رئیس و مربی اسبق رئال در امان نماند و در عرض یک هفته 3 جام این فصل رقابت‌ها را از دست داد. 2 باخت پیاپی در ال‌کلاسیکو و حذف از جام حذفی و عقب ماندن از کورس قهرمانی در لالیگا و خداحافظی با لیگ قهرمانان آن هم در مرحله یک‌هشتم نهایی و ۴ تایی شدن مقابل آژاکس آمستردام، موجب شد تا همه جام‌ها ظرف تنها یک هفته از کف رئال برود!
رئالی که 3 فصل پی در پی قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده بود، حالا زودتر از دیگر مدعیان اروپا با این جام وداع کرد تا پس از 2 باخت پیاپی به بارسلونا، بیش از پیش میان هوادارانش تحقیر شود.
به هرحال فلورنتینو پرز نتوانست از خیانتی که ابتدای فصل به تیم ملی اسپانیا کرده بود در امان بماند و در این بین سولاری کمترین گناه را داشت که باید تاوان خیانت رئیس باشگاهش را بدهد. البته هواداران رئال مادرید خوب می‌دانند فرد گناهکار باشگاه‌شان کیست و خوب می‌دانند سزای فرد خیانتکار حقیر شدن و کنار رفتن تا ابد است.
شاید پیش از آنکه رئالی‌ها به فکر کنار گذاشتن سولاری باشند، باید به فکر رئیس جدیدی برای باشگاه‌شان باشند؛ رئیسی که برای حماقت‌ها و رفتارها و تصمیمات عجولانه خود به تیم دیگری خیانت نکند، خیانتی که حتماً برای باشگاه بزرگی مثل رئال مادرید تاوان دارد.


Page Generated in 0/0048 sec