printlogo


کد خبر: 207458تاریخ: 1397/12/16 00:00
آقای جهانگیری! فقط به یک سؤال پاسخ دهید

محسن جندقی: آقای اسحاق جهانگیری ادعا کرده «همه حرف‌هایی را که علیه دولت زده می‌شود می‌توان ظرف ٥ دقیقه جواب داد. وقتی زمان آن برسد حتما جواب خواهیم داد اما الان شرایط کشور به گونه‌ای است که هیچ موضوعی و هیچ دغدغه‌ای مهم‌تر از اداره کشور و رفع مشکلات زندگی مردم نیست. به همین دلیل ما به خاطر مردم و کشورمان باید برخی از ادعاها را تحمل کنیم».
1- پاسخ توئیت آقای معاون اول را قبل از منتقدان، کاربران توئیتری که برخی از آنها روزگاری هوادار دولت بودند داده‌اند. با نگاهی به کامنت‌ها متوجه می‌شویم کاربران توئیتر هم مانند گروه قابل توجهی از مردم  تاب ادبیات طلبکارانه دولتی‌ها را ندارند. این ادبیات طلبکارانه از همان ابتدای آغاز به کار دولت روحانی وجود داشته اما ناکارآمدی و بی‌تدبیری‌های کم‌سابقه اخیر، چشمان خیلی‌ها را بینا کرده است.
2- آقای جهانگیری و دوستانش باید به سوالات بسیاری پاسخ دهند که فقط مطرح کردن آن ساعت‌ها زمان می‌برد و همه می‌دانند ادعای «پاسخ دادن 5 دقیقه‌ای به همه انتقادها» مضحک‌تر و بچه‌گانه‌تر از استعفای ظریف است.
3- انتقادها از دولت را فقط کارشناسان مطرح نمی‌کنند؛ این روزها همه مردم به عملکرد دولت نقد دارند: چرا صف گوشت تشکیل شده است؟ چرا کالاهایی که با دلار 4200 تومانی وارد می‌شود با قیمتی معادل ارز آزاد فروخته می‌شود؟ چرا بازار خودرو آشفته‌تر از همیشه است و هر روز شاهد یک قیمت هستیم؟ چرا قیمت مسکن 2 برابر شده است؟ چرا هزینه‌های ابتدایی زندگی بسیار بیشتر از درآمدهاست؟ چرا آقای روحانی به وعده «رفع همه تحریم‌ها حتی تحریم‌های غیرهسته‌ای» عمل نمی‌کند؟ چرا دولت دنباله‌رو دلالان شده و برای آزاد شدن قیمت‌ها در این وضعیت آشفته چراغ سبز نشان می‌دهد؟ اینها بخش کوچکی از سوالات مردم است که دولتی‌ها پاسخی به آنها نداده‌اند.
4- واردکنندگان، تولیدکنندگان و صادرکنندگان که روزگاری حامی پر و پا قرص دولت روحانی بودند، اکنون جزو بزرگ‌ترین منتقدان دولت محسوب می‌شوند. آقای جهانگیری! آیا به آنها هم می‌خواهید بگویید دولت قبل موجب این افتضاحات شد؟ آیا به آنها هم می‌خواهید بگویید منتقدان داخلی موجب ناکارآمدی برجام شدند؟ آیا به آنها هم می‌خواهید بگویید عدم پیوستن به FATF و عدم تصویب نهایی کنوانسیون پالرمو موجب آشفتگی اقتصادی شده است؟ آیا آنها و مردم این پاسخ‌ها را می‌پذیرند؟
5- اصلا آقای جهانگیری فقط به یک سوال پاسخ دهید کافی است: چه کسی یا کسانی و با چه توجیه و منطق علمی سیاست‌های ارزی فروردین 97 را که منجر به کسب سودهای بی‌سابقه آربیتراژی در بازارهای مختلف شد پیشنهاد دادند و تصویب کردند؟ پاسخ به همین یک سوال خیلی از ابهام‌ها را برطرف می‌کند و نشان خواهد داد آیا آقای جهانگیری و دوستان بلوف می‌زنند یا واقعا قصد دارند شفاف‌سازی کرده و از عملکرد دولت دفاع کنند. هنوز یک سال از سیاست مسخره و خسارت‌بار دلار جهانگیری نگذشته که وی طلبکارانه ادعا می‌کند می‌تواند 5 دقیقه‌ای به انتقادها پاسخ دهد و به‌خاطر اینکه برای اداره کشور دغدغه دارد نمی‌تواند به انتقادها پاسخ دهد. آقای جهانگیری! یعنی واقعا وسط اداره کشور 5 دقیقه وقت ندارید؟ فقط اگر یک روز دولتی‌ها هوس کردند پاسخ انتقادها را بدهند متوجه باشند این انتقادها از سوی منتقدان مطرح نشده و در حال حاضر با مردم طرف هستند و باید پاسخ نقدهای مردم را بدهند؛ پس نمی‌توانند از صفاتی چون بی‌سواد، ترسو، بزدل و... استفاده کنند و بگویند: بروید به جهنم!

 


Page Generated in 0/0095 sec