printlogo


کد خبر: 207469تاریخ: 1397/12/18 00:00
اخبار

تکذیب پرتاب لنگه کفش به روحانی
معاون اطلاع‌رسانی دفتر ریاست‌جمهوری ادعای پرتاب لنگه کفش به سمت رئیس‌جمهور در جلسه شورای اداری گیلان را کذب محض خواند. پس از آنکه برخی کانال‌های تلگرامی مدعی شدند در جلسه شورای اداری استان گیلان به سمت رئیس‌جمهور لنگه‌ کفش پرتاب شده است،  پرویز اسماعیلی، معاون اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری با بیان اینکه جلسه یادشده از صداوسیما پخش مستقیم شده و خبرنگاران نیز حضور داشته‌اند این ادعا را قویا تکذیب کرد.

 بهرام قاسمی  رسماًًً سفیر ایران در فرانسه شد
مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه اعلام کرد به پیشنهاد وزیر امور خارجه و تصویب رئیس جمهوری اسلامی ایران، بهرام قاسمی به عنوان سفیر جدید ایران در فرانسه منصوب شد. بهرام قاسمی از تیرماه سال 1395 تاکنون به عنوان سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه فعالیت داشته است.


دولت بعد از مدت‌ها به نقض عهد دولت اوباما اذعان کرد
حمیدرضا مقدم‌فر، مشاور رسانه‌ای فرمانده کل سپاه در گفت‌وگو با مهر ضمن اشاره به سخنان سخنگوی وزارت امور خارجه که به بدعهدی‌های باراک اوباما در قبال برجام اذعان کرده بود، اظهار داشت: ما غصه‌دار این هستیم که بعد از این مدت طولانی مسؤولان ما به نقض عهد دولت اوباما در قبال برجام اذعان می‌کنند. وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و تأکیدات ایشان بر غیرقابل اعتماد بودن سران آمریکا، افزود: رهبر معظم انقلاب بارها بر بدعهدی آمریکا و غیرقابل اعتماد بودن حاکمان ایالات متحده اشاره کرده و فرمودند: در دشمنی با ملت ایران تفاوتی میان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در آمریکا وجود ندارد، تنها روش دنبال کردن اهداف‌شان و تاکتیک‌های به کار برده در این مسیر با هم تفاوت دارند. مقدم‌فر درباره چرخش دیرهنگام دستگاه دیپلماسی کشور در قبال رفتار دولت آمریکا و هزینه‌هایی که این سیاست برای کشور در پی داشته است، گفت: متأسفانه برخی مسائل حتماً باید برای مسؤولان ما تجربه شود تا بخواهند آن را بپذیرند، این تجربه هزینه‌های بسیاری برای کشور و مردم در پی داشته و دارد.


آمریکا خواستار بازگرداندن محدودیت‌های موشکی ایران شد
جاناتان کوهن، سرپرست نمایندگی آمریکا در سازمان ملل متحد، پرتاب موشک‌های ماهواره‌بر را نقض قطعنامه شورای امنیت دانست و خواستار بازگرداندن محدودیت‌های شدید بین‌المللی علیه تهران شد. به گزارش تسنیم، وی روز پنجشنبه با ارسال نامه‌ای به شورای امنیت، ایران را به شلیک 3 موشک ممنوع شده در قطعنامه‌های شورای امنیت متهم کرد که از نظر آنها موجب بی‌ثباتی در کل خاورمیانه و ایجاد مسابقه تسلیحاتی شده است. سرپرست نمایندگی آمریکا در سازمان ملل متحد در این نامه آورده است: ایران این 3 پرتاب را برخلاف خواست و اراده شورای امنیت سازمان ملل متحد انجام داده است و چنین تحریک‌هایی همچنان به بی‌ثباتی منطقه خاورمیانه دامن می‌زند.

حمله ناکام  ۱۱ فروند قایق دزدان دریایی به نفتکش ایرانی
معاون عملیات نیروی دریایی راهبردی ارتش از تعرض ۱۱ فروند قایق دزدان دریایی به یک فروند نفتکش ایرانی خبر داد. به گزارش روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، بامداد دیروز یک فروند کشتی نفتکش ایرانی که مورد تعرض ۱۱ فروند قایق دزدان دریایی در محدوده تنگه باب‌المندب واقع در خلیج عدن قرار گرفته بود با اقدام بموقع تیم تکاوران محافظ کشتی‌های تجاری مستقر در شصتمین ناو گروه نیروی دریایی از دست دزدان دریایی نجات یافت. کشتی نفتکش حامل بیش از ۱۵۰ هزار تن مواد نفتی بود که به سلامت به مسیر خود ادامه داد. ناوگروه‌های نیروی دریایی طی چند سال گذشته تاکنون بیش از ۴۰۰ فروند نفتکش تجاری را اسکورت کرده و بیش از ۳۰۰ مرحله با دزدان دریایی درگیری داشته‌اند که در این درگیری‌ها کشتی‌هایی با ملیت‌های ایرانی و غیرایرانی را نیز از چنگ دزدان دریایی نجات داده‌اند. ناوگروه شصتم نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن بایندر، ناو لجستیکی بوشهر و ناو پشتیبانی لاوان سوم بهمن امسال جهت مأموریت دریانوردی اعزام شد.


Page Generated in 0/0125 sec