printlogo


کد خبر: 207473تاریخ: 1397/12/18 00:00
اخبار

رصد مشترکان پرمصرف برق
در حال حاضر کنتورهای هوشمند برای ۸۰‌درصد مشترکان دیماندی (متقاضیان با قدرت درخواستی ۳۰ کیلووات و بیشتر) نصب شده که تا تابستان سال 98 نیز پیش از پیک بار این عدد به ۹۰ درصد افزایش پیدا می‌کند. هادی مدقق، مجری طرح فهام در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در قانون بودجه سال ۱۳۹۸ اجرای طرح فهام پیش‌بینی شده است، اظهار داشت: بر اساس این قانون وزارت نیرو موظف است برای مشترکان پرمصرف کنتور هوشمند نصب کند و هزینه آن را به صورت اقساطی روی قبوض آنها دریافت کند. وی ادامه داد: نصب کنتورهای هوشمند موجب می‌شود میزان مصرف مشترکان به طور کامل رصد شود و خود مشترک نیز بتواند از میزان مصرف خود آگاهی کافی داشته باشد. وی با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده باید این طرح ابتدا برای مشترکان خانگی و تجاری سه‌فاز اجرایی شود، اضافه کرد: بیشتر مشترکان تک‌فاز هستند، چرا که مصرف آنها کم است و قرار شده برای این دسته از مشترکان پس از پایان این برنامه وارد مرحله نصب کنتورهای هوشمند شویم. مدقق با تاکید این مساله که در حال حاضر حدود ۷ میلیون مشترک پرمصرف در ایران وجود دارد، ابراز کرد: از این تعداد یک میلیون مشترک جزو مشترکان سه‌فاز هستند که مصرف بالایی دارند.

عراق و نیجریه همچنان بالاتر از توافق  نفت‌خام استخراج می‌کنند
تولید اوپک سقوط کرد
نظرسنجی پلاتس از مقامات صنعتی، تحلیلگران و آمارهای کشتیرانی نشان داد با ادامه کاهش تولید داوطلبانه عربستان سعودی و افت تولید ونزوئلا تحت تحریم‌های آمریکا، تولید نفت اوپک در ماه فوریه ۶۰ هزار بشکه در روز کاهش پیدا کرد. به گزارش ایسنا، نظرسنجی پلاتس نشان داد تولید نفت اوپک در این ماه به 30 میلیون و 80 هزار بشکه در روز رسید که پایین‌ترین سطح تولید این گروه از مارس ۲۰۱۵ به حساب می‌آید که گابن، گینه استوایی و کنگو هنوز به این گروه ملحق نشده بودند اما قطر عضو آن بود. نرخ پایبندی ۱۱ عضو اوپک که در پیمان کاهش تولید مشارکت دارند در فوریه ۷۹ درصد بود و هنوز تولیدشان ۱۷۰ هزار بشکه در روز بالاتر از سقف تولید گروهی است. با این حال نرخ پایبندی اعضای اوپک نسبت به ۷۶ درصد در ژانویه اندکی بهبود یافت. طبق محاسبات پلاتس، نیجریه و عراق همچنان بالاتر از سهم‌شان نفت تولید می‌کنند. تحت این توافق که قرار است تا ژوئن اجرا شود، اعضای اوپک همراه با ۱۰ تولیدکننده خارج از این گروه از جمله روسیه، باید در مجموع تولیدشان را 2/1۲ میلیون بشکه در روز کاهش دهند. طبق نظرسنجی پلاتس، عربستان سعودی که بزرگ‌ترین تولیدکننده اوپک است تاکنون به تعهدات خود عمل کرده و تولیدش را به 10 میلیون و 150 هزار بشکه در روز کاهش داده که ۱۶۰ هزار بشکه در روز پایین‌تر از سهمیه تولید 10میلیون و 310 هزار بشکه در روز بوده و تولید عربستان را به پایین‌ترین سطح از ماه مه سال ۲۰۱۸ رسانده است. ایران موفق شد تولید خود را در فوریه ثابت نگه دارد و 2 میلیون و 720 هزار بشکه در روز نفت تولید کرد، زیرا خریداران متعدد این ماه از معافیت تحریم‌های آمریکا بهره برده و به خرید نفت ایران ادامه دادند. بنا بر بررسی پلاتس، عراق در فوریه 4 میلیون و 670 هزار بشکه در روز نفت تولید کرد که ۱۶۰ هزار بشکه در روز بالاتر از سهمیه تولید این کشور بود.


پیشرفت ۹۶ درصدی مسکن‌مهر بنیاد مسکن
از ۳۲۷ هزار واحد مسکن مهری که احداث آنها در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر بر عهده بنیاد مسکن بود، تنها ۱۳ هزار واحد باقی مانده است. علیرضا تابش، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با مهر درباره تکمیل مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر اظهار داشت: مسکن مهری که بر عهده بنیاد مسکن بود، ۳۴۰ هزار واحد بود که تاکنون ۳۲۷ هزار واحد آن تکمیل شده و ۱۳ هزار واحد دیگر هم در حال تکمیل است. به این ترتیب پروژه‌های مسکن مهر بنیاد مسکن پیشرفت 96 درصدی داشته است.


Page Generated in 0/0072 sec