printlogo


کد خبر: 207474تاریخ: 1397/12/18 00:00
اخبار

 ایجاد ۶۰۹ هزار شغل در یک سال
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اشتغال ایجاد شده از طریق برنامه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را ۶۰۹ هزار شغل بیان کرد. به گزارش ایسنا، عیسی منصوری در حاشیه جلسه ستاد ساماندهی مشاغل خانگی درباره برنامه‌ریزی اشتغال در سال ۹۸ گفت: به‌‌رغم آنکه در بخش خدمات با افزایش نیروی کار روبه‌رو بودیم، در صنعت کارخانه‌ای ریزش نیروی کار داشتیم. وی درباره نرخ بیکاری تصریح کرد: میزان بیکاران اندکی اضافه شده و بر اساس داده‌های مرکز آمار ۳۰ هزار نفر بیشتر شده است. وی خاطرنشان کرد: بر اساس داده‌های مرکز آمار در یک‌ساله منتهی به پاییز ۹۷ بالغ‌بر ۶۰۹ هزار نفر شغل ایجاد شده است. منصوری افزود: در همین یک‌ساله‌ای که درباره آن صحبت می‌کنیم به میزان قابل توجهی در صنعت کارخانه‌ای ریزش نیروی کار داشتیم ولی همزمان در بخش خدمات با افزایش نیروی کار روبه‌رو بودیم. وی با بیان اینکه در حال حاضر نیاز بسیاری به اشتغال جدید داریم، اضافه کرد: سالانه به طور متوسط باید۸۵۰ هزار شغل ایجاد می‌کردیم. با توجه به آنکه هدف‌گذاری سال ۹۷ حدود یک میلیون شغل بوده است بدیهی است در عمل با ۶۰۹ هزار شغل تا این هدف فاصله داریم.


آماده‌سازی ۱۰هزار صندلی  برای سفرهای دریایی
معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از آماده‌سازی ۱۰ هزار صندلی در قالب ۱۰۰ فروند شناور مسافری برای نوروز ۹۸ خبر داد. هادی حق‌شناس در گفت‌‌وگو با فارس، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌کنیم برای نوروز مسیرهای گردشگری دریایی به کویت و عمان هم داشته باشیم. وی افزود: طرح سفرهای دریایی نوروزی از ۲۲ اسفندماه ۹۷ آغاز می‌شود و تا ۱۶ فروردین ۹۸ ادامه دارد. حق‌شناس درباره قیمت بلیت شناورها در نوروز یادآور شد: نرخ‌گذاری بلیت‌ شناورها به ‌گونه‌ای خواهد بود که گردشگران دریایی براحتی بتوانند از شناورها استفاده کنند، اگر چه بسیاری از بومی‌های قشم و بندرعباس و دیگر مسیرهایی دریایی هم در طول سال از شناورهای مسافری برای جابه‌جایی‌های خود استفاده می‌کنند. وی تأکید کرد: مسافران نوروزی دقت کنند ‌برای انجام سفر دریایی از مسیرها، بنادر و شناورهای مجاز استفاده و از تردد با شناورهای روباز و غیراستاندارد ‌خودداری کنند.  حق‌شناس خاطرنشان کرد: بیشترین مسیرهای دریایی مورد تقاضا، در استان هرمزگان و مسیرهایی نظیر ‌هرمز، ‌ بندرعباس- قشم، بندر لنگه- کیش، بندر چارک- کیش و هنگام است، همچنین مسیر‌هایی نظیر قشم- جزیره هنگام، قشم- جزیره هرمز و بندرعباس- جزیره هرمز وجود دارد و از بنادر‌ لنگه، بندر چارک و بندر آفتاب شناور به کیش تردد می‌کند.


سخنگوی شورای نگهبان:
9 بند بودجه 98 ایراد دارد
سخنگوی شورای نگهبان آخرین وضعیت بررسی لایحه بودجه سال ۹۸ در این شورا را تشریح کرد. عباسعلی کدخدایی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به بررسی لایحه بودجه سال 98 در جلسات فوق‌العاده این شورا گفت: بررسی لایحه بودجه 98 در جلسات سه‌شنبه و چهارشنبه در 2 نوبت صبح و عصر برگزار شد. وی با اشاره به ایرادات این شورا به مصوبه مجلس پیرامون لایحه بودجه 98 تصریح کرد: تاکنون از مجموع 22 تبصره این لایحه، تا تبصره 13 بررسی کرده‌ایم و 9 بند نیز ایراداتی داشته است که این ایرادات هم شکلی و هم محتوایی است. کدخدایی به برخی ایرادات شورای نگهبان نسبت به لایحه بودجه 98 به استناد اصل 15 قانون اساسی اشاره کرد و افزود: طبق این اصل نگارش همه متون باید به زبان فارسی باشد و از به کار بردن واژه‌های بومی یا زبان دیگر پرهیز شود که برخی ایرادات لایحه بودجه شامل این اصل قانون اساسی است. وی خاطرنشان کرد: در برخی موارد مصوبه مجلس پیرامون لایحه بودجه 98 ابهاماتی وجود دارد که پس از جمع‌بندی‌ نهایی برای رفع ابهام به مجلس شورای اسلامی اعلام می‌کنیم.
 


Page Generated in 0/0055 sec