printlogo


کد خبر: 207476تاریخ: 1397/12/18 00:00
شهردار پایتخت اعلام کرد
آمادگی کمیته امداد برای تبدیل باغات تحت تملک به فضای سبز

گروه اجتماعی: شهردار تهران از آمادگی کمیته امداد برای واگذاری باغات تحت تملک و تبدیل آنها به فضای سبز عمومی در پایتخت خبر داد.
به گزارش تسنیم، پیروز حناچی در مراسم کاشت نهال «درخت امید» در بیمارستان دکتر شریعتی به دیدار برخی مسؤولان با رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: به خاطر دارم در این دیدار خدمت رسیدیم و ایشان درباره حفاظت از منابع طبیعی توصیه‌های بسیار راهگشایی کردند؛ از جمله اینکه نگذاریم به بهانه‌های مختلف باغ‌ها از بین بروند. حتی تأکید کردند اگر قرار شد به‌جای فضای سبز حوزه علمیه بسازند، باز هم جلوی این کار را بگیرید. این رویکرد قاطع و روشن ایشان همواره بشدت راهگشا، کمک‌کننده و چراغ راه بوده و هست. شهردار تهران یکی از راه‌های بهبود وضعیت در این حوزه را ایجاد کمربند سبز دانست و عنوان کرد: کنترل افقی شهرها باید دائما تعقیب شود، البته نه به این شکل که وقتی این امر محقق شد مدام به آن ناخنک بزنیم.
وی با بیان اینکه پروژه‌های بزرگی در دست احداث است، گفت: از اقدامات خوبی که در این دوره انجام شد، جلوگیری از پدیده برج‌باغ‌ها بود که شورای‌ شهر تهران مسیر منحرف آن را بدرستی متوقف کرد. قطار پدیده برج‌باغ‌ها با سرعت ٢کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کرد که شورای ‌شهر با قدرت ترمزش را کشید اما طبیعی است اینرسی ایجاب می‌کند وقتی یک ترمز کشیده می‌شود، چندصد متر طول بکشد تا قطار به‌طور کامل متوقف شود. حناچی افزود: چیزی که دیروز تحت عنوان مجوز ساخت 6٢ مورد برج‌باغ‌ شاهد بودیم، دقیقا همان اینرسی است که پس از ترمز محکم قطار برج‌باغ‌ها حادث شده است. مورد اخیر کمترین تبعاتی است که می‌توانستیم انتظارش را داشته باشیم. شهردار تهران بر ضرورت مدیریت عاقلانه شهر تأکید کرد و ادامه داد: نتیجه اجرای ضوابط برج‌باغ چیزی است که به‌مرور خیراتش را می‌بینیم؛ هر نهالی که بکاریم، مدت‌ها طول می‌کشد تا قد بکشد. تا الان ٣ باغ در مناطق مختلف تملک کرده‌ایم؛ ٢ باغ از بنیاد مستضعفان گرفتیم. خوشبختانه با انعطافی که بنیاد نشان داد، باغ وثوق‌الدوله و باغ الغدیر به فضای عمومی تبدیل شدند. باقی بنیادها مانند کمیته امداد هم در این‌باره اعلام آمادگی کردند.


Page Generated in 0/0127 sec