printlogo


کد خبر: 207482تاریخ: 1397/12/18 00:00
کوتاه و گویا

هزار نهال امید و آرزو به دست کودکان کار تهران و در پارک جنگلی سرخه‌حصار کاشته شد. در این جشن که به مناسبت روز درختکاری، صبح روز پنجشنبه ۱۶ اسفندماه با حضور سیدنجم‌الدین محمدی مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی، رضایی معاون سیاسی و انتظامی فرماندار تهران، رحمان‌زاده شهردار منطقه ۱۳ پایتخت، سازمان‌های مردم‌نهاد و جمعی از مدیران و معاونان شهری تهران بزرگ و همچنین با حضور بیش از یکهزار کودک تحت پوشش مراکز «پرتو» شهرداری تهران برگزار شد، کودکان کار شهر تهران در فضایی شاد و کودکانه با برگزاری مسابقه، بازی‌های فکری و کشیدن نقاشی، روز درختکاری را جشن گرفتند و پس از آموزش‌هایی مختصر درباره شیوه کاشت درختان و نگهداری از آنها، نهال‌های امید را به دل خاک هدیه دادند.
آیین پایانی یازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران با حضور مدیران سینمایی، بزرگان و فعالان عرصه انیمیشن و داوران ایرانی و خارجی جشنواره شامگاه پنجشنبه ۱۶ اسفند در سالن شهید بهنام محمدی مرکز آفرینش‌های فرهنگی- هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.
رجبعلی خسروآبادی، شهردار منطقه 5 تهران در مراسم کاشت نهال در مجموعه گردشگری بوستان کوهسار که با حضور مدیرکل منابع طبیعی استان تهران، جمعی از مدیران منطقه و مشارکت فعال شهروندان دوستدار محیط‌زیست برگزار شد، گفت: این منطقه در مبدأ ورودی غرب تهران نقش مهمی در تصفیه هوای شهر دارد و این منطقه از معدود مناطقی است که هنوز باغات پیوسته در محله‌های قدیمی آن باقی مانده و همه در تلاش هستیم این میراث گذشتگان حفظ شود.
چوبینه، مدیر عامل شرکت شهر سالم با تاکید بر رویکرد پیشگیرانه  درمانی گفت:  برنامه چکاپ و معاینات سلامت کودکان کار و زنان سرپرست خانوار، توسط مراکز بهداشتی درمانی شرکت شهر سالم در دستور کار قرار گرفت که خدماتی مانند ویزیت پزشک عمومی، ویزیت پزشک متخصص زنان، نوار قلب و آزمایشات دوره‌ای ارائه شد و در صورت نیاز به درمان و تشخیص پزشک متخصص، روند درمان آن توسط کادر پزشکی مورد بررسی و پیگیری قرار خواهد گرفت.
کارگاه آموزشی رفوگری سنتی روی پارچه با طرح و نظارت واحد حفاظت و مرمت در 2 بخش نظری و عملی به مدت 2 روز در مجموعه فرهنگی- تاریخی نیاوران برگزار شد. این کارگاه در راستای افزایش سطح علمی مسؤولان موزه‌ها، امنای اموال و کارشناسان حفاظت و مرمت با تمرکز بر حوزه تخصصی رفوگری سنتی پارچه در این مجموعه برگزار شد.
حبیب ایل‌بیگی، قائم‌مقام بنیاد سینمایی فارابی تاکید کرد سیاست‌گذاران و هنرمندان عرصه انیمیشن در کشور در کنار توجه به تولیدات هنری به مساله اقتصاد انیمیشن و ورود به بازارهای جهانی نیز توجه کنند.
سیدحمید موسوی، شهردار منطقه یک تهران یکی از مشکلات مطرح شده در ملاقات‌های مردمی را مربوط به کمیسیون ماده 7 و فضای سبز دانست و گفت: باید با پیگیری‌های لازم توسط سازمان بوستان‌ها راهکار مناسبی برای این موضوع مطرح  شود تا رضایتمندی شهروندان به دست آید.
 


Page Generated in 0/0164 sec