printlogo


کد خبر: 207498تاریخ: 1397/12/18 00:00
اخبار

«دیده‌بان» حاتمی‌کیا  در جشنواره جهانی فجر
سی‌‌وهفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، فیلم‌هایی مطرح از دهه ۶۰ را برگزیده تا در بخش «نمایش فیلم‌های کلاسیک مرمت‌شده» نمایش دهد. به گزارش «وطن‌امروز»،‌‌‌‌‌‌‌‌‌، در بخش «نمایش فیلم‌‌های کلاسیک مرمت‌شده» سی‌وهفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر نسخه‌های مرمت شده 5 فیلم از دهه 60 سینمای ایران رونمایی خواهند شد. «دونده» به کارگردانی امیر نادری، «دیده‌بان» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا، «طلسم» به کارگردانی داریوش فرهنگ، «جاده‌های سرد» به کارگردانی مسعود جعفری‌جوزانی و «پرده آخر» به کارگردانی واروژ کریم‌مسیحی آثار ایرانی بخش «نمایش فیلم‌های کلاسیک مرمت‌شده» این دوره از جشنواره جهانی فیلم فجر است.  بخش «نمایش فیلم‌های کلاسیک مرمت‌شده» که علاقه‌مندان بسیاری دارد از 3 سال پیش به بخش‌های جشنواره افزوده شد و ضمن تعامل با فیلمخانه‌ها و آرشیوهای فیلم معتبر ایران و دنیا، در کنار نمایش آثار کلاسیک جهان هر سال تعدادی فیلم ایرانی مرمت‌شده را هم رونمایی می‌کند.


انتصاب رئیس ستاد برگزاری مراسم بزرگداشت شهید آوینی
رئیس ستاد برگزاری مراسم بزرگداشت شهید سیدمرتضی آوینی منصوب شد. به گزارش «وطن‌امروز»، دکتر سیدمحمد یاشارنادری، مدیر بنیاد فرهنگی روایت فتح در حکمی محمد حبیبی را به عنوان رئیس ستاد برگزاری مراسم بزرگداشت شهید سیدمرتضی آوینی منصوب کرد. در قسمتی از این حکم آمده است: «نظر به تعهد، تخصص، سوابق و حضور مستمر و تاثیرگذار جنابعالی در حوزه هنر انقلاب اسلامی و هنر متعهد، به موجب  این حکم جنابعالی را به سمت «رئیس ستاد برگزاری مراسم بزرگداشت شهید سید مرتضی آوینی» منصوب می‌نمایم». از سوابق محمد حبیبی می‌توان به مدیر انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع‌مقدس، مدیر گروه هنرهای نمایشی روایت فتح، معاون هماهنگ‌کننده بنیاد فرهنگی روایت فتح و همچنین سرپرستی بنیاد فرهنگی روایت فتح اشاره کرد. مراسم بزرگداشت بیست‌وششمین سالروز شهادت شهید اهل قلم سیدمرتضی آوینی (رحمه‌الله) ۲۰ فروردین از سوی بنیاد فرهنگی روایت فتح برگزار می‌شود.


«صد سال تنهایی» سریال می‌شود
شبکه نت‌فلیکس اعلام کرد حقوق رمان «صد سال تنهایی» را خریده و سریال جدیدی بر مبنای آن می‌سازد. به گزارش مهر، این پروژه نخستین اقتباس از این رمان شاخص است. نت‌فلیکس اعلام کرده این رمان را که سال ۱۹۶۷ منتشر شد، به زبان اسپانیایی می‌سازد. از این رمان تاکنون بیش از ۵۰ میلیون نسخه در سراسر جهان فروخته شده و به بیش از ۴۶ زبان ترجمه شده است. مارکز که جایزه نوبل را دریافت کرده بود سال ۲۰۱۴ در ۸۴ سالگی درگذشت. پسران مارکز یعنی رودریگو گارسیا و گونزالو گارسیا به عنوان تهیه‌کنندگان اجرایی در این سریال حضور خواهند داشت و سریال در کلمبیا زادگاه نویسنده ساخته می‌شود. نت‌فلیکس از جزئیات دیگر این سریال سخنی نگفت. رودریگو گارسیا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد پدرش سال‌ها با ساخته شدن فیلمی بر مبنای این رمان مخالفت کرد زیرا باور نداشت بتوان این رمان را به فیلم درآورد و در عین حال معتقد بود ساختن فیلم از این رمان به زبانی غیر از اسپانیایی منصفانه نیست. وی افزود اکنون که در دوره طلایی سریال‌‌سازی به سر می‌بریم و فیلمنامه‌ها و کارگردانی در حد فوق‌العاده است شاید زمان مناسبی باشد مخاطبان جهان بتوانند نسخه اقتباسی این رمان را در قالب سریال ببینند. این رمان داستان زندگی یک خانواده و مرگ آنها را در شهری خیالی به نام ماکوندو روایت می‌کند. زندگی چند نسل خانواده بوئندیا و البته کشور کلمبیا در این رمان روایت شده است. نت‌فلیکس با ساخت «رُما» به کارگردانی آلفونسو کوارون به زبان اسپانیایی موفق به کسب 3 جایزه اسکار ۲۰۱۹ شد.


Page Generated in 0/0054 sec