printlogo


کد خبر: 207500تاریخ: 1397/12/18 00:00
در هفته بیست و یکم لیگ برتر استقلال، تراکتورسازی و سپاهان بردند، پرسپولیس مساوی کرد و پدیده باخت
آبی ها نزدیک‌تر از همیشه به صدر


گروه ورزشی: استقلال تهران در دیدار مقابل نفت مسجد سلیمان توانست با یک گل 3 امتیاز ارزشمند را دشت کند تا جدی‌تر از همیشه به صدر جدول نزدیک شود.
به گزارش «وطن‌امروز» آبی‌های تهران در یک دیدار راحت موفق شدند با تک گل علی کریمی در دقیقه 9 از زردپوشان مسجد سلیمان پیش بیفتند و تا پایان این دیدار همین نتیجه را حفظ کنند. استقلالی‌ها در این دیدار 2 بار تیرک نفتی‌ها را به لرزه درآوردند و مسجدسلیمانی‌ها خوش‌شانس بودند که تعداد گل‌های خورده آنها در این دیدار بیش از یک گل نشد. تیم صنعت نفت هم در دقایق پایانی یک موقعیت عالی تک به تک را با بدشانسی از دست داد تا سیدحسین حسینی سنگربان استقلال یک کلین‌شیت دیگر در کارنامه ثبت کند.
استقلال با این پیروزی شیرین با 40 امتیاز در رده سوم قرار گرفت تا جدی‌ترین رقیب پرسپولیس و سپاهان لقب گیرد.
نساجی پرسپولیس را بافت
پرسپولیس در قائمشهر مازندران 2 امتیاز حساس را جا گذاشت تا وضعیت صدر جدول پیچیده‌تر از قبل شود.
دیدار پرسپولیس و نساجی قائمشهر در هوایی بارانی و زمینی لغزنده انجام شد و با وجود تلاش بازیکنان برنده‌ای نداشت تا سرخ‌های تهران و مازندران امتیازها را تقسیم کنند.
پرسپولیس این مسابقه را هجومی‌‌‌‌‌‌تر از تیم میزبان شروع کرد و تا ۲۰ دقیقه ابتدایی موقعیت‌هایی را برای گلزنی به دست آورد. در دقیقه ۱۲ سعید کریمی در محوطه جریمه نساجی صاحب فرصتی شد که ضربه‌‌‌‌اش بعد از برخورد به دروازه‌بان حریف به کرنر رفت. در دقیقه ۱۷ هم شوت بشار رسن با واکنش دروازه‌بان نساجی راهی کرنر شد.
با این حال برخلاف جریان بازی، این تیم نساجی بود که در دقیقه ۲۱ با ضربه سر محمدمهدی نظری به گل اول رسید. نظری این ضربه را روی سر سیدجلال حسینی زد. پرسپولیس بعد از دریافت این گل حملات بیشتری را ترتیب داد اما این حملات ثمری نداشت تا نیمه اول با همان یک گل به سود نساجی تمام شود.
در نیمه دوم باز هم این پرسپولیس بود که بازی هجومی خود را به نساجی دیکته کرد. فشار پرسپولیس در دقیقه ۶۳ جواب داد و سروش رفیعی توانست گل تساوی را به ثمر برساند. این گل روی همکاری مهدی ترابی با علی علیپور از سمت راست دفاع نساجی به دست آمد که رفیعی توانست پاس در عرض علیپور را به گل تبدیل کند.
بازی بعد از گل تساوی سرعت بیشتری گرفت؛ هم نساجی و هم پرسپولیس به دنبال 3 امتیاز مسابقه و در تلاش برای به ثمر رساندن گل دوم بودند.
در دقیقه ۷۸ بازی برای لحظاتی متوقف شد و اعتراضاتی به علیرضا فغانی، داور مسابقه از سوی پرسپولیسی‌ها رخ داد. این اعتراض‌ها بعد از آن روی داد که مهدی ترابی در محوطه جریمه نساجی روی زمین افتاد و مصدوم شد. پرسپولیسی‌ها اعتقاد به پنالتی داشتند اما فغانی خطای ترابی را اعلام کرد. در این صحنه کمال کامیابی‌نیا، هافبک پرسپولیس به دلیل اعتراض به داور کارت گرفت. مارکو استیلینوویچ، مربی بدنساز پرسپولیس هم با نظر فغانی از روی نیمکت اخراج شد.
در ادامه حملات 2 تیم برای به ثمر رساندن گل نتیجه‌ای نداشت و بازی با تساوی یک- یک تمام شد.
پرسپولیس با این تساوی ۴۲ امتیازی شد و در صدر جدول باقی ماند. نساجی هم با این نتیجه ۲۳ امتیازی شد.
برد ناپلئونی سپاهان
در یکی دیگر از بازی‌های دیروز تیم فوتبال سپاهان موفق شد با درخشش کی‌روش استنلی به پیروزی برسد و با یک بازی کمتر در رتبه دوم جدول قرار گیرد. گل تیم سپاهان در دقایق تلف‌شده نیمه نخست توسط بهترین گلزن آنها استنلی کی‌روش به ثمر رسید. کی‌روش با این گل، ۱۱ گله شد و به صدر جدول گلزنان لیگ برتر رفت. سپاهان هم با این پیروزی ۴۱ امتیازی شد تا با 2 پله صعود به رده دوم جدول برسد. پارس‌جنوبی جم هم با ۲۵ امتیاز در رده ششم باقی ماند.
سپیدرود با دست‌نشان هم نبرد
دیروز همچنین دیدار تیم‌های فوتبال صنعت نفت آبادان و سپیدرود رشت در هفته بیست‌ویکم لیگ برتر با تساوی به پایان رسید.
در نیمه اول این دیدار میثم فردوسی برای سپیدرود گل زد. و بازی با همین تک گل در نیمه اول
به پایان رسید. در نیمه دوم حامد پاکدل موفق شد در دقیقه 53 گل تساوی را به ثمر برساند تا جدال حساس در انتهای جدول با تقسیم امتیازها به پایان برسد. سپیدرود با 13 امتیاز در رده پانزدهم جدول باقی ماند و صنعت نفت هم با 20 امتیاز در رده دوازدهم قرار گرفت.
برد آسان تراکتور در دربی خانگی
در بازی های روز پنجشنبه هفته بیست و یکم لیگ برتر همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد دیدار تیم‌های فوتبال تراکتورسازی و ماشین‌‌سازی با پیروزی تراکتوری‌ها خاتمه یافت تا در رده‌های بالای جدول شاهد تغییر اساسی باشیم.
اشکان دژاگه (24) و آنتونی استوکس(50) برای تراکتورسازی گلزنی کردند. سرخ‌های تبریز با این پیروزی 40 امتیازی شدند و ماشین‌سازی هم 22 امتیازی باقی ماند.
پیروزی 6 امتیازی پیکان
پنجشنبــه همچنین دیــدار تیم‌های استقلال‌خوزستان و پیکان با پیروزی خودروسازان خاتمه پیدا کرد. این مسابقه با نتیجه یک بر صفر به سود پیکان خاتمه پیدا کرد. امیر روستایی (26) برای پیکان گل 3 امتیازی به ثمر رساند. پیکان با این پیروزی شیرین 23 امتیازی شد و وضعیت بحرانی استقلال‌خوزستان با این شکست بحرانی‌تر شد تا با 10 امتیاز همچنان به قعر جدول چسبیده باقی ماند.
سایپا مقابل فولاد به پیروزی رسید
دیدار سایپا و فولاد در هفته بیست‌ویکم لیگ برتر فوتبال هم با نتیجه یک بر صفر به سود شاگردان دایی به پایان رسید. امیرحسین حسین‌زاده (در دقیقه 78 گل 3 امتیازی خودروسازان نارنجی را به ثمر رساند تا این تیم بعد از هفته‌ها ناکامی به پیروزی برسد و 23 امتیازی شود. فولاد که این روزها روی دور باخت قرار گرفته 25 امتیازی ماند.
ذوب‌آهن اولین پیروزی بعد از 9 بازی!
دیدار تیم‌های پدیده و ذوب‌آهن در هفته بیست‌ویکم لیگ برتر فوتبال با برتری ذوب‌آهن به پایان رسید. امیرارسلان مطهری در دقیقه 81  گل حساسی را برای ذوب‌آهن به ثمر رساند تا علی منصوریان در فصل جاری بتواند اولین برد خود را در لیگ برتر تجربه کند.
ذوبی‌ها با این پیروزی شیرین کمی اوضاع بد خود را در جدول  بهبود بخشیدند و 18 امتیازی شدند. پدیده مشهد نیز با وجود هفته‌ها صدرنشینی در فصل جاری با این شکست 39 امتیازی ماند.


Page Generated in 0/0156 sec