printlogo


کد خبر: 207527تاریخ: 1397/12/19 00:00
اخبار

رئیس قوه‌قضائیه در حرم مطهر امام خمینی(ره)
رئیس قوه‌قضائیه با حضور در حرم مطهر امام خمینی(ره) از روح بلند امام راحل برای اجرای ماموریت جدید خود استمداد کرد. به گزارش میزان، سیدابراهیم رئیسی بعدازظهر دیروز با حضور در حرم مطهر امام خمینی(ره)، از روح بلند امام راحل برای اجرای ماموریت جدید خود استمداد کرد. شانزدهم اسفندماه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی را به ریاست قوه‌قضائیه منصوب کردند.

پیام تبریک روحانی به رئیس جدید قوه قضائیه
این انتصاب نشان از مدیریت شایسته شما در مسؤولیت‌های پیشین است
حسن روحانی، رئیس جمهور در پیامی با تبریک انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به  ریاست قوه قضائیه، تاکید کرد دولت تدبیر و امید برای همکاری و تعامل با آن قوه در جهت تحقق آرمان‌های بلند نظام اسلامی و اجرای دقیق قانون اساسی آماده است. در بخشی از پیام تبریک روحانی آمده است: اینجانب ضمن اعلام آمادگی دولت تدبیر و امید برای همکاری و تعامل با آن قوه در جهت تحقق آرمان‌های بلند نظام اسلامی و اجرای دقیق قانون اساسی، امیدوارم با حضور جنابعالی در رأس دستگاه قضایی کشور، شاهد تحولات مورد انتظار مردم در گسترش عدالت اجتماعی، احقاق حقوق عمومی و شهروندی، مبارزه جدی و همه‌جانبه با فساد و تحکیم امنیت در همه ابعاد آن از جمله امنیت سرمایه‌گذاری و صیانت از فعالیت‌های سالم اقتصادی در کشور باشیم.

فرمانده کل سپاه انتصاب رئیس جدید قوه‌قضائیه را تبریک گفت
در پی انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی به ریاست قوه‌قضائیه از سوی مقام معظم رهبری، سردار محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیام تبریکی صادر کرد. در این پیام خطاب به رئیس جدید دستگاه قضا آمده است: انتصاب حضرتعالی به ریاست قوه‌قضائیه از سوی مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) را که نشان از حسن اعتماد معظم‌له به آن فقیه و روحانی وارسته و انقلابی دارد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، تبریک عرض می‌نمایم. بی‌شک روحیه انقلابی، برخورداری از صدق، انگیزه و تقوای الهی و نیز تجارب ارزنده شما در مسؤولیت‌‌های گوناگون در حوزه قضا از مولفه‌‌های ارزشمندی است که یاری‌بخش آن برادر عزیز در این مسؤولیت خطیر خواهد بود. در بخش دیگری از این پیام تاکید شده است: اینجانب ضمن اعلام آمادگی همه‌جانبه سپاه در جهت تعمیق همکاری و هم‌افزایی در راستای ماموریت‌های آن قوه، از قادر متعال دوام سلامت و توفیقات روزافزون‌تان را در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی مسألت می‌نمایم.

عراق به زیباترین شکل از سفر حسن روحانی به بغداد استقبال می‌کند
هادی العامری، رئیس ائتلاف الفتح اظهار داشت: عراق به زیباترین شکل به سفر حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران به بغداد خوشامد می‌گوید و از آن استقبال می‌کند. به گزارش تسنیم، وی که در حاشیه مراسم روز شهید عراق (سالگرد شهادت آیت‌الله سید محمدباقر حکیم) در دفتر جریان حکمت سخن می‌گفت، تصریح کرد: ما با هر گونه حضور زمینی یا پایگاه‌های آمریکایی در عراق مخالفیم. العامری افزود: حتی اگر حضور نظامیان آمریکایی برای اهداف آموزشی و امور فنی است، این مساله باید بنا به درخواست دولت عراق باشد و اگر با درخواست دولت عراق باشد، قطعا این درخواست را بررسی کرده و تصمیم مناسب را اتخاذ می‌کنیم. وی درباره حضور مستشاران ایرانی در عراق تصریح کرد:  بسیاری از مستشاران ایرانی در کنار نیروهای عراقی با داعش جنگیدند و خدا بهترین پاداش را به آنها عنایت فرماید. العامری همچنین درباره سفر پیش روی حسن روحانی به عراق گفت: ما از سفر تمام روسای کشورهایی که برای همکاری اقتصادی و سیاسی به عراق می‌آیند، بویژه ایران استقبال می‌کنیم و بهترین خوشامدگویی و استقبال را برای آقای روحانی به عمل خواهیم آورد.
 


Page Generated in 0/0069 sec