printlogo


کد خبر: 207534تاریخ: 1397/12/19 00:00
نبض جامعه

رئیس حوزه بخش قضایی چهارباغ خبر داد
تخریب بیش از ۴۰۰ ویلا  در راستای اجرای قانون
رئیس حوزه بخش قضایی چهارباغ از تخریب بیش از ۴۰۰ ویلا در راستای اجرای تبصره 2 ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها خبر داد و گفت: مجموع اراضی آزادسازی شده حدود ۲۰ هکتار بوده است.
اکبرپور، رئیس حوزه قضایی بخش چهارباغ درباره تخریب ساخت‌وساز‌های غیرمجاز به میزان گفت: در راستای اجرای تبصره 2 ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها اخطار‌هایی به سازندگان و مالکان این ویلا‌ها داده شد اما توجهی نکردند. رئیس حوزه قضایی بخش چهارباغ خاطرنشان کرد: این افراد که برخلاف مقررات قانونی اقدام به ساخت‌وساز غیرمجاز کرده بودند به اخطار‌های شفاهی و کتبی بی‌توجهی کردند که در ادامه با حضور نماینده دادستان و مراجع انتظامی و نمایندگان جهاد کشاورزی و بخشداری اعمال قانون شدند. وی تصریح کرد: مجموع اراضی آزادسازی شده حدود ۲۰ هکتار بوده و بالغ بر ۴۰۰ مورد ویلا نیز در راستای اجرای تبصره 2 ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها تخریب شد.

هشدار امام جمعه لواسان به شهردار و شورای شهر
امام جمعه لواسان گفت: شایعاتی می‌شنویم که برخی مدعی هستند امام جمعه گفته خانه شما را خراب و ساختمان‌های مردم را ویران کنیم. بنده به شورای شهر و شهردار تذکر می‌دهم مراقب باشند مردم را اذیت نکنند، چرا که خط قرمز ما مردم هستند.
به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سیدسعید لواسانی در خطبه‌های این هفته نماز عبادی- سیاسی جمعه لواسان افزود: امام جمعه نه لودر و بولدوزر دارد و نه پلیس ساختمان و معاون شهرسازی و اساسا نمی‌تواند در روند کار دخالت کند؛ همه اینها وظیفه شهرداری و شورای شهر است و ربط مستقیم به امام جمعه ندارد. این مقام مسؤول تاکید کرد: بنده به شورای شهر و شهردار تذکر می‌دهم مراقب باشند مردم را اذیت نکنند، چرا که خط قرمز ما مردم هستند. نماینده ولی فقیه در لواسانات در پاسخ به برخی منتقدان که می‌گویند ساخت‌ و ساز غیرمجاز و زمین‌خواری و امثالهم مسؤولان خود را دارد، شما به کار دینی مردم برسید و به آنها امید بدهید، گفت: بنده به عنوان امام جمعه مسؤول دین و افکار مردم هستم و منشور روحانیت حضرت امام راحل مسؤولیتی سنگین بر دوش روحانیت انداخته‌است که اگر انجام ندهیم روحانیت سکولار هستیم؛ سکوت ما در برابر فساد، اشرافیت و تخلفات به معنای خیانت به دین، امید، انقلاب، نظام و اسلام است. خطیب نماز جمعه لواسان با اشاره به اخبار زمین‌خواری، کوه‌خواری، فساد اداری و مشکلات فرهنگی که اخیراً از این شهر منتشر شده و لواسان را زیرذره‌بین رسانه‌ها و مردم قرار داده است، افزود: بسیار هم خوب است لواسان الگوی مبارزه با فساد شود. 

آغاز معاینات 90 هزار زائر حج تمتع از ۲۰ اسفندماه
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر از آغاز معاینه حدود ۹۰ هزار زائر حج تمتع ۹۸، از ۲۰ اسفندماه جاری خبر داد.
به گزارش فارس، محمدتقی حلی‌ساز در تشریح آخرین اقدامات مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر درباره حج تمتع سال ۹۸، به روند انتخاب پزشکان اعزامی به عربستان اشاره کرد و گفت: برای انتخاب ۵۷۰ پزشک که شامل پزشکان عمومی، داخلی، اورژانس، قلب و عفونی می‌شوند، مصاحبه‌‌های اولیه انجام شده و 5/1 برابر ظرفیت مورد نیاز، اسامی پزشکان به هلال‌احمر استان‌ها ارسال شده که اسامی نهایی امروز و فردا اعلام می‌شود. به گفته وی، به ازای هر 2 کاروان یک پزشک به حج تمتع اعزام می‌شود که ۷۰ درصد از این پزشکان، تجربه ارائه خدمات در حج عمره و عتبات داشته و ۳۰ درصد نیز از داوطلبان متقاضی خدمت انتخاب می‌شوند تا هر سال درصدی از نیروهای تازه نفس  به مجموعه اضافه شوند و اعزام پزشکان فقط به تعدادی خاص محدود نباشد.
 رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر با بیان اینکه معاینات مدیران کاروان‌ها انجام شده و معاینه روحانیان کاروان‌ها هم در حال انجام است، افزود: معاینه حدود ۹۰ هزار زائر اعزامی از ۲۰ اسفندماه جاری در سراسر کشور آغاز می‌شود.


Page Generated in 0/0257 sec