printlogo


کد خبر: 207546تاریخ: 1397/12/19 00:00
چهاردهمین شب طنز انقلاب اسلامی برگزار شد
«پرواز گوسفندها» در «نطنز»
جشن تولد شاعر «مؤدب» در شب طنز انقلاب

چهاردهمین شب طنز انقلاب اسلامی با عنوان «نطنز»، به همراه اجرای برنامه‌هایی نظیر شعرخوانی طنز، نمایش و استندآپ کمدی از سوی باشگاه طنز و کاریکاتور انقلاب اسلامی در محل حسینیه هنر برگزار شد. به گزارش «وطن‌امروز»، این شب طنز با شعرخوانی طنز محمد سلامی، از شاعران طنز کشور، آغاز شد که بخش‌‌‌هایی از آن شعر طنز را در ادامه می‌خوانید.
حاصل تدبیرتان دارد مجسم می‌شود
سهم ملت بعد هر کنسرت، شلغم می‌شود
عهدتان با کدخدا هر لحظه محکم می‌شود
تو گمان کردی که این بوزینه آدم می‌شود؟
در ادامه این برنامه پس از شعرخوانی مهدی امام‌رضایی، دیگر شاعر جوان، نوبت به نثرخوانی طنز رسید. موضوع این نثرخوانی درباره سینماگران و اظهارنظرهای عجیب برخی از آنها از جمله کیومرث پوراحمد درباره سال‌‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود. در بخش دیگر این برنامه نماهنگ طنزی از وعده‌‌های انتخاباتی دولت درباره رفع تحریم‌ها و رونق اقتصادی در کشور پخش شد. در ادامه نوبت به مهدی رضایی رسید که به اجرای استندآپ کمدی خود بپردازد. موضوع این استندآپ کمدی، نزدیکی عید و خانه‌تکانی و گرانی‌های اخیر بود که با استقبال خوب حاضران روبه‌رو شد. بخش دیگر برنامه چهاردهمین شب طنز انقلاب اسلامی به اجرای یک برنامه کمدی به سبک مسابقه‌های تلویزیونی اختصاص داشت که با حضور یکی از طنزپردازان جوان باشگاه طنز و کاریکاتور انقلاب در نقش اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور و بررسی وعده‌های دولت اجرا شد. بخش بعدی این شب طنز، تقدیر از علی‌محمد مودب، نویسنده، شاعر و مدیر موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب همزمان با برگزاری جشن تولد برای او بود. پیش از حضور علی‌محمد مودب روی سن، محمدرضا درخشان شعری را درباره استاد علی‌محمد مودب قرائت کرد که بخشی از آن را در ادامه می‌خوانید.
 مردم! به نطنز آمده استاد مودب
آقا، متشخص، نمکین، شاد! مودب!
در محفل ما آمد و یک تن ز مریدان
بی‌خود شد و زد نعره و فریاد: مودب؟!
علی‌محمد مودب بعد از دریافت هدایایی از طرف باشگاه طنز و کاریکاتور انقلاب و بریدن کیک تولد خود گفت: «بسیار خوشحال هستم که چنین محفلی برای طنز پا گرفته است. ان‌شاءالله بزودی رشد کمی و کیفی شاعران این محفل را شاهد باشیم. برای ما که درگیر حوزه جنگ نرم و تولید محتوا هستیم بیشتر این وضعیت گریه‌دار است! خیلی هم خوشحال می‌شویم که خنده هم به عنوان ابزار اثرگذار وارد شده و امیدوارم دوستان ما موفق باشند». در ادامه برنامه‌ای کمدی با موضوع خانه‌تکانی، دید و بازدید عید و گرانی آجیل توسط محمدحسن دست‌پاک اجرا شد و مورد توجه و استقبال خوب مخاطبان قرار گرفت و پس از آن نیز فهیمه انوری و امین شفیعی، برای خواندن سروده‌های‌شان روی سن رفتند. در بخش پایانی چهاردهمین شب طنز انقلاب اسلامی، از میان حاضران، سیده‌فاطمه رضایی با عبارت «پرواز گوسفندها» به عنوان برنده بهترین پاسخ درباره دستاوردهای دولت، انتخاب شد.


Page Generated in 0/0069 sec