printlogo


کد خبر: 207548تاریخ: 1397/12/19 00:00
اخبار

واکنش افخمی به سخنان مشایخی درباره جهان‌پهلوان تختی
بهروز افخمی که چند سال پیش عهده‌دار ساخت نسخه ناتمام فیلم سینمایی «جهان پهلوان تختی» شده بود، نسبت به صحبت‌های مطرح‌شده در ارتباط با خودکشی جهان‌پهلوان تختی واکنش نشان داد. به گزارش «وطن امروز»، افخمی در برنامه تلویزیونی نقدسینما در واکنش به صحبت‌های مطرح‌شده از سوی جمشید مشایخی درباره خودکشی مرحوم تختی گفت: من صلاحیت بیشتری درباره اظهار نظر پیرامون مرگ تختی دارم تا جمشید مشایخی و باید بگویم صحبت‌های ایشان بی‌اعتبار است. همه اشارات درباره اظهاراتی که درباره مرگ تختی است در فیلمی که من سال‌ها پیش ساختم وجود دارد که اکثرا آن را دیده‌اند و اگر فرض را حتی بر خودکشی تختی بگیریم، هیچ کس تاکنون فرض آقای مشایخی درباره علت مرگ تختی را مطرح نکرده است و این اظهارات اصلا با عقل جور درنمی‌آید. انداختن علت مرگ تختی به گردن زنی که حالا دیگر در قیدحیات نیست و دستش از دنیا کوتاه است و نمی‌تواند از خودش دفاع کند، خوب نیست و بیشتر شبیه فیلم‌های هندی سنگام است یا افسانه خودکشی را جایگزین روایت قبلی می‌کند؛ روایتی که قبل از انقلاب شایع بود که تختی به وسیله ساواک یا دستگاه حکومتی کشته شده است و حالا که یک عده می‌خواهند افسانه خودکشی را جایگزین کنند و نکته جالب اینکه برادران لیبرال شده ما خیلی خوشحال شدند که اسطوره‌شکنی در حال رخ دادن است! نقش نیروهای امنیتی و ساواک در جامعه ورزشی ایران قابل انکار نیست. کشتی‌گیرانی که با ساواک ارتباط داشتند و کشتی‌گیرانی که به دستگاه امنیتی وابستگی داشتند و کلا مافیای دور و بر تختی، او را از همه چیز محروم کرده بودند و فقط به خاطر حسادت و رقابتی که داشتند، سعی بر خارج کردن تختی از میدان داشتند و حتی مستمری‌ای که بابت قهرمانی می‌گرفت را قطع کردند و کاری کردند که چیزی حدود یک میلیارد تومان به پول امروز بدهکار شود و مجبور شد خانه‌اش را پس دهد و اینها همه از سوی سازمان ورزش آن موقع بود به طوری که حتی زمانی تختی حریف تمرینی هم نداشت و اینها باعث شد تختی آینده‌ای در برابر خود نبیند و اینها را آقای مشایخی نمی‌داند یا نمی‌خواهد بگوید.


زندگینامه همسر دبیرکل سابق حزب‌الله لبنان منتشر شد
کتاب «هم‌قسم» شرح زندگی و خاطرات «ام‌یاسر» همسر شهید سیدعباس موسوی، دبیرکل پیشین حزب‌الله لبنان توسط به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) منتشر شد. به گزارش «وطن امروز»، «هم‌قسم» روایتگر شرح زندگی و خاطرات شهیده سیده سُهام الموسوی معروف به «ام‌یاسر» بانویی است که هم در حیات و هم در شهادتش، شخصیتی سترگ بود. این اثر که برگردان کتاب «الوصول» نوشته «عبدالقدوس الامین» نویسنده لبنانی است در 350 صفحه و با ترجمه «احمد نطنزی» روایتگر زندگی این بانوی همراه با جبهه مقاومت اسلامی است. «هم‌قسم» امسال در بیست‌وهفتمین سالگرد شهادت شهید سیدعباس موسوی در تیراژ یکهزار نسخه، در قطع رقعی و با قیمت 350 هزار ریال هم‌اکنون در کتابفروشی‌ها در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

کتابی از وحید جلیلی به چاپ چهارم رسید
کتاب «شهدا برای چه افقی جنگیدند؟» نوشته وحید جلیلی (مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی) از سوی دفتر نشر معارف به چاپ چهارم رسید. به گزارش «وطن امروز»، این کتاب ۸۰ صفحه‌ای دارای ۹ فصل مجزاست که با نثری ادبی و زیبا و با بیانی انتقادی دریچه‌ای نو از آنچه پس از جنگ تحمیلی 8 ساله در جامعه رخ داده را برای مخاطب بازگو می‌کند. این کتاب با قیمت 6 هزار تومان روانه بازار نشر شده است.


Page Generated in 0/0069 sec