printlogo


کد خبر: 207549تاریخ: 1397/12/19 00:00
مدعیان قهرمانی چگونه شنل را بر تن می‌کنند؟
رقابت رودررو

زهره فلاح زاده: تیم فوتبال استقلال پس از نمایش ضعیف مقابل الدحیل قطر در اولین بازی لیگ قهرمانان این فصل آسیا تنها 3 روز فرصت داشت تا بازیکنانش علاوه بر ریکاوری بدنی، ریکاوری ذهنی هم داشته باشند. آبی‌ها در حالی باید به مصاف نفت مسجد سلیمان در ورزشگاه آزادی می‌رفتند که پیروز شدن در این دیدار جایگاه آنها را در جمع مدعیان حفظ می‌کرد.
پیش از این دیدار، تراکتورسازی در مصاف با همشهری و درواقع تیم تحت مالکیت مالک خود به پیروزی دست یافت تا سهم تراکتورسازی از بازی برابر ماشین‌‌سازی در این فصل ۶ امتیاز کامل باشد. تراکتورسازی هم‌امتیاز با استقلال در جدول لیگ برتر در حال حرکت است و به همین دلیل آبی‌های پایتخت راهی جز بردن مقابل نفت مسجد سلیمان و رسیدن به تیم تراکتورسازی نداشتند.
از طرف دیگر، پرسپولیس هم نتوانست در ادامه روند سینوسی خود در قائمشهر و مقابل نساجی مازندران به نتیجه‌ای بهتر از مساوی دست یابد و به‌رغم بازی خوب خودش به یک امتیاز رضایت داد.
همین نبردن پرسپولیس می‌توانست برای آبی‌ها بهترین خبر باشد تا مصمم‌تر از هر روز دیگر برای گرفتن 3 امتیاز بازی با نفت مسجد سلیمان به میدان بروند.
در این بین نکته قابل تأمل تیم شفر در بازی‌های نیم‌فصل دوم کمتر تغییر دادن ترکیب تیمش است. پیرمرد آلمانی آبی‌ها بعد از هفته‌ها و ماه‌های سپری شده به ترکیب اصلی خود دست پیدا کرده و همین امر باعث شده تیم او بهترین نتیجه را در نیم‌فصل دوم بگیرد.
آبی‌ها در ۶ بازی برگزار شده از نیم‌فصل دوم ۵ برد و یک باخت کسب کرده‌اند و همین پیروزی‌های پیاپی، آنها را به صدر جدول نزدیک کرده است.
اما در بازی با نفت مسجد سلیمان شفر به چند بازیکن اصلی‌اش مثل فرشید اسماعیلی و وریا غفوری استراحت داد و از لیست تیم خط زد، حتی فرشید باقری روی نیمکت نشست و گونسالوس به ترکیب اصلی رسید. علی کریمی هم پس از مدت‌ها مصدومیت به ترکیب اضافه شد تا شاگردان شفر نسبت به دیدارهای قبلی با تغییرات بیشتری به زمین مسابقه بروند.
این تغییرات می‌توانست کمی هواداران استقلال را برای برد در این بازی حساس نگران کند و ممکن بود 3 امتیاز بازی از کف استقلال برود اما تیم شفر مثل بازی‌‌های قبلی خود در لیگ برتر خیلی زود به گل رسید؛ گلی که سازنده‌اش گونسالوس و زننده‌اش علی کریمی، هافبک تازه برگشته از مصدومیت آبی‌ها بود. این روزها که در هر بازی خارجی‌های استقلال اثرگذاری خودشان را بخوبی به نمایش می‌گذارند در این دیدار هم بیکار نماندند و توانستند مؤثر بودن خودشان را در استقلال به رخ رقیبان بکشند.
استقلال با یک نمایش معقول و ایجاد موقعیت‌های فراوانی که با بی‌دقتی و خودخواهی برخی بازیکنان و البته بدشانسی‌ و اصابت توپ‌ به تیر دروازه از دست رفت، توانست شاگردان مرزبان را با برد اقتصادی و یک‌گله خود مغلوب کند و با 2 امتیاز اختلاف با تیم صدرنشین به جایگاه سوم جدول لیگ برسد.
حالا پسران آبی‌ بهتر و بیشتر از روز‌های گذشته به قهرمانی نزدیک شده‌اند و امید هواداران شان را برای رسیدن به جام پس از سال‌ها ناکامی بیشتر کرده‌اند. استقلالی که نیم‌فصل اول شرایط خوبی نداشت و از صدر جدول فاصله گرفته بود حالا با بازی‌‌های خوب بازیکنانش و خریدهای تأثیرگذار به یک تیم مدعی تبدیل شده است.
از آنجا که بازی‌های رودرروی استقلال مقابل تیم‌های مدعی همچون پرسپولیس، پدیده و سپاهان هنوز از راه نرسیده، در صورت پیروز شدن مقابل رقبا می‌تواند شنل قهرمانی را به تن کند. درواقع از این روز به بعد آبی‌ها خودشان باید تصمیم بگیرند که می‌خواهند قهرمان شوند یا خیر. اگر آنها می‌خواهند قهرمان شوند باید به فکر برد در هر بازی باشند و هیچ تیمی را دست‌کم نگیرند.


Page Generated in 0/0148 sec