printlogo


کد خبر: 207553تاریخ: 1397/12/19 00:00
اخبار

کفاشیان استعفا کرد
نایب‌رئیس اول فدراسیون فوتبال استعفا کرد. علی کفاشیان از سمت خود در نایب‌رئیسی اول فدراسیون فوتبال استعفا کرد. وی در احترام به قانون مصوب مجلس شورای اسلامی از سمت خود کناره‌‌‌گیری کرد. از سوی دیگر رئیس فدراسیون فوتبال با استعفای رئیس کمیته داوری موافقت کرد. به دنبال ارسال درخواست فریدون اصفهانیان به رئیس فدراسیون برای کناره‌گیری از سمت ریاست کمیته داوران، مهدی تاج با تقدیر از زحمات و تلاش‌های ارزشمند ایشان با استعفای وی موافقت کرد. بر این اساس، اصفهانیان کماکان به عنوان عضو هیأت‌رئیسه فدراسیون به خدمت خود ادامه خواهد داد. همچنین از سوی رئیس فدراسیون فوتبال، علیرضا سهرابی به عنوان سرپرست کمیته داوری فدراسیون فوتبال منصوب شد.

خطری که تعدادی از بازیکنان استقلال را تهدید می‌کند
استقلال با خریدهای جدیدی که داشته شرایط متفاوتی نسبت به نیم‌فصل نخست پیدا کرده و چند بازیکن این تیم کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. تیم فوتبال استقلال با شرایطی متفاوت نسبت به نیم‌فصل نخست در لیگ برتر حضور پیدا کرده و خریدهای خارجی جدید این تیم
برخلاف خریدهای ابتدای فصل، از بهترین بازیکنان آنها هستند. اضافه شدن ۳ بازیکن خارجی به‌علاوه امید نورافکن و داریوش شجاعیان، ترافیک را در این تیم بشدت بالا برده و حالا رسیدن به ترکیب ثابت این تیم واقعاً سخت شده است. به همین جهت هستند بازیکنانی که در نیم‌فصل اول بیشتر مورد استفاده قرار می‌گرفتند اما در نیم‌فصل دوم با خطر بازی نکردن مواجه هستند. میلاد زکی‌پور یکی از این بازیکنان است. وی که در ۱۳ بازی از ۱۵ بازی آبی‌پوشان در نیم‌فصل نخست حضور داشت و با ۱۰۷۹ دقیقه بازی یکی از پرکارترین بازیکنان این تیم بود، در نیم‌فصل دوم تنها در 2 بازی اول و دوم حضور داشته و در ۴ بازی اخیر آبی‌پوشان حتی دقیقه‌ای بازی نکرده است. روح‌الله باقری نیز یکی از شاخص‌ترین بازیکنانی است که میزان بازی‌اش در نیم‌فصل دوم نسبت به نیم‌فصل اول تفاوت فاحش دارد. باقری در ۱۲ بازی از ۱۵ بازی نیم‌فصل نخست به میدان رفت و ۵۱۶ دقیقه هم بازی کرد اما این بازیکن در نیم‌فصل دوم هنوز فرصت بازی پیدا نکرده است. فرشاد محمدی‌مهر هم در ۸ بازی از نیم‌فصل اول به عنوان بازیکن ثابت و ذخیره بازی کرد و ۵۰۰ دقیقه در زمین بود اما هنوز در نیم‌فصل دوم فرصت بازی پیدا نکرده است. فضا برای مرتضی تبریزی هم از اواخر نیم‌فصل اول تنگ شده بود اما شرایط این مهاجم باتجربه در نیم‌فصل دوم بدتر هم شد. تبریزی در نیم‌فصل دوم دو بار در ترکیب ثابت قرار گرفت که در هر دو بازی تعویض شد، دو بار هم به عنوان بازیکن جانشین به زمین رفت و در دو بازی هم فرصت بازی پیدا نکرد. جمع دقایق حضور تبریزی در نیم‌فصل دوم ۱۸۰ دقیقه است که این می‌تواند نشانه‌ای برای کمتر بازی کردن وی در نیم‌فصل دوم باشد. با توجه به موجودی فعلی استقلال، شاید طبیعی باشد نفراتی مثل قائدی، میثم تیموری، رضا آذری و سجاد آقایی هم در نیم‌فصل دوم فرصت زیادی برای بازی داشته باشند.

مذاکره با سولسشر
قرارداد دائمی می‌‌شود؟
نشریه «دیلی رکورد» اسکاتلند گزارش داد مدیران باشگاه منچستریونایتد در هفته جاری مذاکرات خود را با اولگنار سولسشر به منظور دائمی کردن قرارداد این سرمربی نروژی آغاز خواهند کرد. این سرمربی نروژی از زمانی که در اواسط فصل جاری جانشین ژوزه مورینیو شد، منچستریونایتد را متحول کرده و تیم‌ تحت‌ هدایت وی موفق شده در این مدت خود را تا رده چهارم جدول رده‌بندی لیگ برتر انگلیس بالا بکشد و در دور برگشت از مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا هم دست به کار بزرگی زد و در حالی که ۱۰ بازیکن خود را به دلیل مصدومیت و محرومیت در اختیار نداشت، با نتیجه 3 بر یک میزبانش، پاری‌سن‌ژرمن را شکست داد و راهی مرحله بعد این رقابت‌ها شد.  منچستریونایتد که در اواسط فصل سولسشر را به طور قرضی از مولده نروژ استخدام کرد و تا پایان فصل هدایت شیاطین سرخ را به طور موقت به وی سپرد، از عملکرد این سرمربی ۴۵ ساله راضی است و از آنجا که ممکن است باشگاه‌های دیگر نیز نسبت به استخدام اولگنار دست به کار شوند، مدیران این باشگاه این هفته نشستی با این سرمربی نروژی برگزار خواهند کرد تا مقدمات دائمی کردن قرارداد وی را فراهم کنند. در گزارش «دیلی رکورد» باشگاه منچستریونایتد قراردادی
4 ساله به ارزش ۳۰ میلیون پوند به سولسشر پیشنهاد خواهد کرد. اولگنار سولسشر از زمانی که هدایت سرخپوشان منچستر را برعهده گرفته، ۱۴ پیروزی و ۲ تساوی کسب کرده و تنها یک شکست را با این تیم تجربه کرده که آن هم مقابل پاری‌سن‌ژرمن در دور رفت از مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا بوده است.
 


Page Generated in 0/0067 sec