printlogo


کد خبر: 207554تاریخ: 1397/12/19 00:00
اخبار

بن‌عطیه؛ رهبر الدحیل
4 بازی بدون گل خورده
یکی از ستاره‌های اصلی دیدار الدحیل و استقلال، مدافع ملی‌پوش مراکشی بود. مهدی بن‌عطیه که زننده نخستین گل بازی بود، مورد توجه رسانه‌های قطری نیز قرار گرفته است. بن‌عطیه نگاه‌ها را با نخستین‌ حضورش در لیگ قهرمانان آسیا به خودش جلب کرده است. او در تیم برتر هفته اول مرحله گروهی حضور دارد. بن‌عطیه در پیروزی ۳ بر صفر الدحیل مقابل استقلال عملکرد خیلی خوبی داشت و گل اول بازی را هم به ثمر رساند. الدحیل امید زیادی دارد که با بهره‌گیری از ستاره مغربی خود، در لیگ قهرمانان آسیا نتایج خوبی به دست آورد و به مراحل نهایی صعود کند؛ این اصلی ترین  هدف باشگاه در برهه کنونی است. آنها در فصول پیش هم برای به دست آوردن قهرمانی تلاش کردند که آخرین بار با شکست مقابل پرسپولیس حذف شدند.
اولین بازی برابر استقلال برای الدحیل آسان نبود. این تیم همه راه‌های نفوذ را بسته بود و نیمه اول بدون گل تمام شد. بن‌عطیه البته یک گل هم در دقیقه ۲۴ زد که مردود بود اما در دقیقه ۵۶ از غفلت دروازه‌بان استقلال استفاده کرد و با ضربه سر، کرنر مراد ناجی را به گل تبدیل کرد و این بار گل او سالم بود. گل بن‌عطیه باعث شد الدحیل به گل‌های بعدی هم برسد.
در این گروه الهلال و العین هم حضور دارند که در دیدار هفته اول آنها، الهلال موفق به پیروزی یک بر صفر شد. مدافع سابق یوونتوس در بازی اول خود علاوه بر کارهای هجومی، در دفاع هم عملکرد خوبی داشت و نگذاشت حریف به گلی برسد. الدحیل با ۳ دفاع یعنی بن‌عطیه، بسام هشام و احمد یاسر بازی کرد. بن‌عطیه اکثر حملات تیم ایرانی را متوقف کرد و به دفعات جلوی آنها ایستاد و روی ضربات ایستگاهی هم حضور مثبتی داشت.
حضور بن‌عطیه نیروی روحی خوبی به الدحیل داده؛ او حالت یک مربی را در زمین دارد. تجربه بین‌المللی بالای او باعث شده نتوان کسی را با این بازیکن مقایسه کرد. الدحیل با حضور بن‌عطیه هیچ گلی نخورده است. در این زمان کوتاه او خیلی خوب با تیم هماهنگ شده و در 4 بازی حضورش، تیم گلی دریافت نکرده است. گل به استقلال، دومین گل بن‌عطیه با پیراهن الدحیل بود. او در لیگ هم به الاهلی گل زده بود.


بازگشت پراشتباه داور بین‌المللی بعد از ۸۰ روز
بیژن حیدری در سال‌های گذشته یکی از داوران خوب فوتبال ایران بوده که به واسطه تحصیلاتش و مشغول بودن به عنوان پزشک ارتوپد بسیار مورد توجه مخاطبان فوتبال قرار گرفته است. او جمعه مسابقه حساس تیم‌های سپاهان و پارس جنوبی جم را قضاوت کرد و 2 اشتباه تاثیرگذار داشت. حیدری که آخرین بار ۸۰ روز پیش در بازی تراکتورسازی- فولاد سوت زده بود، دیروز در حالی که ناظر داوری مسابقه سپاهان و پارس جنوبی فریدون اصفهانیان بود، قضاوت این مسابقه حساس را برعهده گرفت و در جریان بازی مشخص شد که 2 پنالتی نگرفته است.
بر اساس کارشناسی داوری انجام شده در برنامه شب‌های فوتبالی جمعه شب، حیدری یک پنالتی در دقیقه ۱۰ به سود پارس جنوبی و یک پنالتی در دقیقه ۶۰ به سود سپاهان نگرفته است. اگرچه شاید مخاطبان فوتبال تصور کنند که این 2 پنالتی سوخته تاثیری روی نتیجه بازی نداشته اما در فوتبال اتفاقات نتیجه را تعیین می‌کند و شاید یکی از پنالتی‌ها به گل تبدیل نمی‌شد یا اینکه شرایط مسابقه با گرفتن این پنالتی‌ها طور دیگری رقم می‌خورد. گفتنی است سپاهان با نتیجه یک بر صفر پارس جنوبی را از پیش رو برداشت.


ستاره فرانسوی الهلال بازیکن ماه عربستان
بافتیمبی گومیس، مهاجم گلزن و تاثیرگذار تیم فوتبال الهلال توانست عنوان بهترین بازیکن ماه لیگ عربستان را کسب کند. این مهاجم که نقش پررنگی در موفقیت‌ها و صدرنشینی الهلال دارد، این جایزه را به دلیل درخشش در ماه فوریه کسب کرد تا جایزه 50 هزار ریالی را دریافت کند. گومیس در این ماه بارها برای الهلال گلزنی کرد تا این تیم بتواند با اقتدار راهی لیگ قهرمانان آسیا شود و فاصله خود را در صدر جدول حفظ کند. همچنین فتحی الجبار، سرمربی تیم فوتبال الفتح عربستان به دلیل درخشش این تیم در ماه گذشته جایزه بهترین مربی را دریافت کرد و پاداش 10 هزار ریالی به او تعلق گرفت.


Page Generated in 0/0058 sec