printlogo


کد خبر: 207581تاریخ: 1397/12/20 00:00
از مالکیت ساختمان های سرخابی ها تا بودجه فدراسیون فوتبال در سال 98
حکایت یک مجمع

مجمع عمومی فدراسیون فوتبال با حضور اعضا برگزار شد. در این جلسه بودجه سال ۹۸  فدراسیون فوتبال تصویب و درباره ساختمان 2 باشگاه پرسپولیس و استقلال هم بحث و بررسی شد. مجمع عمومی فدراسیون فوتبال روز یکشنبه 19 اسفندماه با حضور مسعود سلطانی‌فر و محمدرضا داورزنی و 60 عضو مجمع در هتل المپیک برگزار شد. علی کفاشیان که روز شنبه از نایب رئیسی اول فدراسیون فوتبال استعفا کرده بود به دلیل حضور در مسابقات فوتبال ساحلی تایلند غیبت داشت؛ او مسؤول برگزاری این رقابت‌هاست. مجمع با صحبت‌های ابراهیم شکوری، سرپرست دبیرکلی فدراسیون شروع شد. شکوری با تشریح دستور جلسه از مهدی تاج به عنوان استادش یاد کرد و گفت: در ابتدای مجمع ناظران این جلسه را انتخاب می‌کنیم. تنها 3 نفر از حاضران برای انتخاب شدن به عنوان ناظر اعلام آمادگی کردند که تاج گفت: با دست‌ بلند کردن، خودتان ناظران را انتخاب کنید. در نهایت خداداد افشاریان، محمدرضا غفاری و شهامت عباسی به عنوان ناظران مجمع انتخاب شدند. شکوری در ادامه گفت: می‌خواهیم صورتجلسه قبلی مجمع را تصویب کنیم که با اکثریت آرا تصویب شد. در ادامه گزارشی از عملکرد فوتبال در سال 97 برای حاضران پخش شد. ایراد در سیستم‌های پخش تصویری کیفیت تصاویر را پایین آورده بود. شکوری در تشریح موارد جلسه، بحث تعیین تکلیف ساختمان‌های پرسپولیس و استقلال را مطرح کرد. در واقع غیر از 4 موردی که قبلا اعلام شده بود، قرار شد این مورد هم تعیین تکلیف ‌شود. مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش هم در این جلسه گفت: از هیات رئیسه فدراسیون فوتبال و آقای تاج تشکر می‌کنم که تلاش کردند جلسه مجمع برگزار شود. دوست دارم در این جمع که مدیران ارشد فوتبال کشور هستند دقایقی درباره وضعیت عمومی کشور صحبت کنم. ما وارد یک جنگ اقتصادی تمام‌عیار با دشمنان شده‌ایم که مثل جنگ نظامی که ضایعات دارد، شهید و اسیر دارد و از بین رفتن تاسیسات دارد، این جنگ اقتصادی هم ضایعات خودش را دارد.
در ادامه سلیمانی، خزانه‌دار فدراسیون پشت میکروفن قرار گرفت تا درباره ساختمان های استقلال و پرسپولیس صحبت کند. او گفت: باید مالکیت اموال 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس مشخص شود و در واقع بالاترین مرجع تصمیم‌گیرنده‌ مجمع عمومی فدراسیون فوتبال است. مجمع باید درباره ساختمان‌های این دو باشگاه تصمیم‌گیری کند و نظر نهایی را برای ارائه به سازمان خصوصی‌سازی کشور ارائه دهد. در یک سال گذشته چندین بار سازمان خصوصی با فدراسیون فوتبال مکاتبه کرده و درخواست انتقال مالکیت این دو ساختمان به 2 باشگاه پرسپولیس و استقلال را داشته است. امروز به عنوان یکی از موارد طرح در جلسه موضوع تعیین تکلیف این دو ساختمان را داریم که پیشنهادات مختلفی هست. با قیمت کارشناسی می‌شود واگذار کرد. هر موضوعی که مجمع عمومی تصمیم بگیرد ما به عنوان مجری مصوبات مجمع تا پایان سال 97 و اوایل سال 98 تصمیم مجمع را اجرایی خواهیم کرد. در ادامه یکی از اعضای مجمع در این باره گفت: بگذاریم این دو ساختمان در اختیار وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال بماند. اگر بعدها این دو باشگاه به بخش خصوصی واگذار شود آیا هیات‌ها می‌توانند از این 2 ساختمان استفاده کنند. من می‌گویم این دو ساختمان برای وزارت ورزش بماند. اگر پرسپولیس و استقلال می‌خواهند ساختمانی بخرند، دو ساختمان جدید بخرند و این ساختمان‌ها برای وزارت ورزش و جمهوری اسلامی بماند.
در پایان سلیمانی، خزانه‌دار فدراسیون فوتبال با اشاره به درآمدهای این فدراسیون گفت: برای سال آینده 5 میلیارد تومان کسری بودجه خواهیم داشت که امیدواریم با کمک وزارت ورزش این کسری جبران شود. ما امسال با کسری 5 میلیارد تومانی نسبت به بودجه پیش‌بینی شده مواجه هستیم. البته ما سال گذشته هم حدود 3 میلیارد کسری داشتیم که با توجه به درآمدها این کسری را جبران کردیم. سال گذشته درآمدها افزایش قابل توجهی داشت و کسری سال قبل جبران شد، امیدوارم امسال هم با کمک بیشتر وزارت ورزش و مجامع بین‌المللی بتوانیم کسری حدود 5 میلیاردی‌مان را جبران کنیم.
تاج: پول هدایتی را پس می‌دهیم
در این جلسه همچنین رئیس فدراسیون فوتبال درباره سرمربی بعدی تیم‌ملی فوتبال ایران گفت: با آقای ناظمی شوخی کرده‌ام چون تعدادی از نامزدهایی که او برای تیم‌ملی مطرح کرده بود، فوت کرده‌اند. مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال پس از مجمع فدراسیون فوتبال که دیروز برگزار شد، اظهار کرد: یکی از بهترین مجمع‌هایی بود که طی 14 سال حضور من در فدراسیون و قبل‌تر از آن در اتحادیه فوتبال برگزار شد. این مراسم بی‌حاشیه‌ترین و پرحرف‌ترین مراسم بود و همه صحبت کردند. او ادامه داد: درباره باشگاه استقلال و پرسپولیس 2 بحث
مطرح شد؛ درباره خصوصی‌سازی که وزیر ورزش توضیح داد؛ موضوع ساختمان 2 باشگاه قرار شد کارشناسی رسمی دادگستری انجام شود تا به 2 باشگاه واگذار کنیم. این مجمع اختیارش را به فدراسیون فوتبال داد که قرار شد کارشناسی رسمی دادگستری صورت بگیرد و 2 ساختمان مورد نظر به باشگاه‌ها محول شود. او درباره استعفای ۳ عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال توضیح داد: کفاشیان خودش استعفا کرد و البته 2 موضوع در رابطه با ایشان وجود دارد. ایشان به عنوان رئیس فدراسیون و نایب‌رئیس فدراسیون خیلی برای فوتبال زحمت کشیدند. در اساسنامه ما، افراد بالای ۶۵ سال نمی‌توانند کاندیدا شوند یا عضو فدراسیون باشند. ایشان از مدت‌ها قبل گفته بود. ما باید در مجمع بعدی جانشین انتخاب ‌کنیم و اگر استعفای ایشان در مجمع بعدی مطرح می‌شد، کار سخت می‌شد. تاج اضافه کرد: اگر فردی در مجمع رأی آورد که هیچ اما اگر رأی نیاورد دوباره باید در نوبت بعدی رأی‌گیری شود. او در ادامه و در پاسخ به این سوال که آیا کفاشیان می‌تواند در انتخابات بعدی AFC مجدداً کاندیدا شود، گفت‌: آقای کفاشیان تا ۱۶ فروردین‌ماه نایب‌رئیس AFC هستند. بعد از شانزدهم فروردین‌ماه انتخابات جدید برگزار می‌شود. یعنی انتخابات جدید هفدهم فروردین برگزار می‌شود. فدراسیون ما در دو بخش کاندید دارد، یکی نایب‌رئیسی و بعدی هیأت اجرایی فیفاست که من کاندیدا شده‌ام. حال باید ببینیم چه اتفاقی رخ خواهد داد. رئیس فدراسیون فوتبال درباره انتخاب سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایران هم گفت‌: با آقای ناظمی شوخی کرده‌ام چون تعدادی از نامزدهایی که او برای تیم‌ملی مطرح کرده بود، فوت کرده‌اند. واقعیت این است که فدراسیون فوتبال روندی را طی می‌کند و هیچ کسی توصیه تعجیل به این فدراسیون ندارد اما قبول داریم تأخیر هم جایز نیست. رئیس فدراسیون فوتبال درباره برگزاری دادگاه حسین هدایتی و اینکه گفته می‌شود کسانی که پول دریافت کرده‌اند باید برگردانند و فدراسیون فوتبال هم از آن دسته از مجموعه‌هاست، در این باره گفت‌: آقای هدایتی در زمان آقای کفاشیان کمکی به فدراسیون فوتبال کردند که ما آن را استخراج کرده‌ایم که عدد خیلی زیادی نیست. فدراسیون فوتبال در این زمینه منتظر می‌ماند تا ببیند دادگاه چه نظری می‌دهد. اگر دادگاه نظرش بر این باشد فدراسیون فوتبال این پول را بازگرداند به زعم من رقم زیادی نیست و برای فدراسیون فوتبال قابل پرداخت است.
 


Page Generated in 0/0071 sec