printlogo


کد خبر: 207595تاریخ: 1397/12/20 00:00
اخبار

مستند «تهران دمشق» منتشر شد
جدیدترین مستند سید محمدعلی صدری‌نیا منتشر شد. به گزارش تسنیم، توزیع اینترنتی مستند «تهران دمشق» آغاز شد. مستند «تهران دمشق» با محوریت موضوعات اجتماعی بحران و جنگ در سوریه تولید شده است. تاکنون مستندهای بسیاری درباره حضور داعش و جنگ‌افروزی آن ساخته شده است اما این بار دوربین مستندساز به پشت جبهه‌های مقاومت رفته و وضعیت مردم در شهرهای مختلف سوریه را از زبان خودشان روایت کرده است. این مستند ریشه‌های اجتماعی اعتراضات گروهی از مردم تا شکل‌گیری بحران در سوریه را جست‌وجو می‌کند و تلاش دارد تصویری از وضعیت مردم شهرهای مختلف سوریه را پس از گذشت 7 سال از جنگ ارائه کند. روایت این مستند در فضای اجتماعی ایران و سوریه در رفت و آمد است و به برخی اتفاقات داخلی کشورمان نیز می‌پردازد. «تهران دمشق» به کارگردانی سیدمحمدعلی صدری‌نیا ساخته شده و مرکز مستند صور تهیه‌کننده آن است. علاقه‌مندان می‌توانند این مستند را از سایت‌های فروش فیلم و مستند و سینمامارکت تهیه کنند.


چاپ هفتادوهشتم برای «رؤیای نیمه‌شب»
«رویای نیمه‌شب» اثر مظفر سالاری با تیراژ هزار نسخه به چاپ هفتادوهشتم رسید. به گزارش «وطن امروز»، این اثر داستانی است عاشقانه با زمینه مذهبی که حکایت از دلدادگی جوانی پاک‌سیرت از اهل سنت به دختری شیعه‌مذهب دارد که در راه وصال با موانع و اتفاقاتی تلخ و شیرین مواجه است. جذابیت قلم نویسنده به اندازه‎ای است که مخاطب را به خود جذب کرده و تا انتهای داستان همراه می‎کند. بر اساس این گزارش، این اثر به قلم مظفر سالاری و توسط کتابستان معرفت در بازار کتاب با قیمت 25 هزار تومان موجود است.

  «مهمانی باغ سیب» داوود امیریان رسید
رمانی تازه از داوود امیریان با عنوان «مهمانی باغ سیب» منتشر شد. به گزارش مهر، این کتاب داستان بلندی از حادثه‌ها و حماسه‌های یاران و اصحاب پیامبر اکرم(ص) است. در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: همه با فریاد حمزه از جا پریدند. از چشمان حمزه انگار آتش زبانه می‌کشید. پوست گندم‌گونش تیره و کمان در دست راستش می‌لرزید. حمزه رو به ابولهب فریاد زد: تو برادر منی، عموی محمد امین هستی؟ فرزند عبدالمطلب هستی؟ ننگ بر تو. غیرتت کجاست؟ به او حمله کنند، دشنامش بدهند و تو لال شوی و هیچ کاری نکنی؟ کجاست آن بی‌غیرتی که جرأت کرده به عزیزتر از جان من توهین کند؟ حمزه چشم گرداند. ابوجهل مثل مرده، سفید شده و می‌لرزید. حمزه جلو رفت. چنگ انداخت و یقه ابوجهل را گرفت و بلندش کرد. داوود امیریان این کتاب را بر اساس منابع معتبر تاریخ اسلام نوشته و گروه «نمک» انتشارات عهدمانا (گروه کودک و نوجوان) آن را در ۲۰۰ صفحه رقعی منتشر کرده است.


تلویزیون دنبال طنزهای شانه تخم‌مرغی نیست
تهیه‌کننده سریال نوروزی «نون. خ» با اشاره به اینکه تا روزهای آخر اسفندماه تصویربرداری ادامه دارد، اظهار داشت: سریال ما به سطح عمومی و متوسط زندگی مردم نزدیک است و مسائل مبتلا به مردم را مطرح می‌کند؛ تقریباً عموم بازیگران ما در سریال و لوکیشن‌های موجود، به سطح زندگی مردم بسیار نزدیک و شبیه است. فکر می‌کنیم مردم می‌توانند با این سریال بخوبی ارتباط برقرار کنند. به گزارش تسنیم، مهدی فرجی، تهیه‌کننده سریال نوروزی شبکه یک در پاسخ به این سوال که نگاه‌‌تان در طنز چه نگاهی بوده، آیا مخاطب قرار است با تماشای «نون.خ» قهقهه بزند، تصریح کرد: طنزهای تلویزیون معمولاً سطح پایین و شانه تخم‌مرغی نیست و رسانه‌ ملی از چنین نگاه‌هایی استقبال نمی‌کند. ما سعی می‌کنیم یک کمدی اجتماعی بسازیم که مسائل و مشکلات مردم را با زبان طنز مطرح می‌کند و تلخی‌های این آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد. من فکر می‌کنم ان‌شاءالله کار از استاندارد قابل قبولی برخوردار خواهد بود.


Page Generated in 0/0159 sec