printlogo


کد خبر: 207597تاریخ: 1397/12/20 00:00
به دلیل سرگردانی متقاضیان وام مطرح شد
انتقاد استاندار تهران از برخی بانک‌ها

گروه اجتماعی:‌ استاندار تهران گفت: عدم همکاری برخی بانک‌ها شرایطی را فراهم کرده است تا متقاضی سرگردان شود و تمام پیگیری‌های متقاضی به حالت راکد درآمده و انگیزه برای ادامه کار کاهش یابد.
به گزارش «وطن‌‌امروز»، نشست ملاقات مردمی استاندار تهران با شهروندان به صورت حضوری و تلفنی از طریق سامانه سامد (تلفن ١١١) در محل استانداری تهران برگزار شد. استاندار تهران در گفت‌وگویی با توجه به مشکلات مطرح شده در این نشست، این مشکلات را در ابعاد مختلف و در زمینه مسائل شورا و شهرداری و مهم‌تر از آن اشتغال و معیشت دانست. محسنی‌بندپی با اشاره به اینکه مسائلی درباره مساعدت و کمک ویژه به راه‌اندازی بنگاه‌های اقتصادی در این نشست مطرح شد، گفت: برخی بنگاه‌ها با توجه به اینکه مراحل قانونی را طی کرده‌‌‌‌اند، نیازمند استفاده از تسهیلات بانک‌های عامل هستند تا شروع به کار کنند. مقام عالی استان با گلایه‌مندی از برخی بانک‌ها عنوان داشت: عدم همکاری برخی بانک‌ها شرایطی را فراهم کرده است تا متقاضی سرگردان شود و تمام پیگیری‌های متقاضی به حالت راکد درآمده و انگیزه برای ادامه کار کاهش یابد.
محیط‌زیست چالش اصلی پایتخت
استاندار تهران همچنین در آیین کاشت 15 هزار اصله نهال در بوستان جنگلی سرخه‌حصار خاطرنشان کرد: باید با اجرای اقداماتی مانند درختکاری، زیست‌پذیری محیط شهری را افزایش دهیم.
 انوشیروان محسنی‌بندپی با تاکید بر هم‌افزایی در موضوع درختکاری گفت: فعالیت‌های روزمره بشر باعث تولید مواد زائد در طبیعت می‌شود، بنابراین باید با اجرای اقداماتی مانند درختکاری، زیست‌پذیری محیط شهری را افزایش دهیم. وی با اشاره به اینکه میانگین بارش سالانه در کشور حدود ٢۵٠ میلیمتر است که یک سوم میانگین بارش سالانه در جهان است و میانگین تبخیر سالانه در ایران ٢ هزار و 700 میلیمتر است که ٣ برابر میانگین جهانی یعنی 800 میلیمتر است، گفت: درخت با جلوگیری از تابش مستقیم خورشید به زمین، از تبخیر زیاد آب جلوگیری می‌کند. محسنی‌بندپی یکی از چالش‌های اساسی در استان تهران را موضوعات محیط‌زیستی دانست و افزود: نظر به اینکه امروز انواعی از بیماری‌های نوظهور با آلودگی هوا، خاک و آب مرتبط است، تهران باید با توجه به منابع محدود و آسیب‌پذیر بودنش مدیریت شود. استاندار تهران بیشترین فعالان حوزه محیط‌زیست را زنان دانست و خاطرنشان کرد: باید با یک هم‌افزایی عظیم، فرهنگ محیط‌زیستی در بین شهروندان گسترش یابد.


Page Generated in 0/0063 sec