printlogo


کد خبر: 207598تاریخ: 1397/12/20 00:00
رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر اعلام کرد
آغاز طرح امداد و نجات نوروزی از 25 اسفند
انبارهای امدادی سراسر کشور شارژ شد

گروه اجتماعی: رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‎احمر گفت: طرح امداد و نجات نوروزی با افزایش ۳ درصدی منابع و تجهیزات امدادی به‌کارگیری شده از
۲۵ اسفند امسال تا ۱۷ فروردین ۹۸ به مدت
۲۲روز اجرایی خواهد شد.
به گزارش «وطن‌امروز»، مرتضی سلیمی با اشاره به اینکه امسال به دلیل افزایش روزهای تعطیلات نوروزی، طرح امداد و نجات نوروزی از ۲۵ اسفندماه ۹۷ تا ۱۷ فروردین ۹۸ به مدت ۲۲روز در سراسر کشور اجرا می‌شود، گفت: کاهش زمان حضور در صحنه حوادث و افزایش سرعت امدادرسانی در سوانح گوناگون، کاهش آسیب جانی ناشی از حوادث ترافیکی در محورهای برون‌شهری، بالا بردن سطح آگاهی و ارتقای نشاط و سلامت هموطنان در حین سفرهای نوروزی از برنامه‌های امسال است.
رئیس سازمان امداد و نجات افزود: افزایش توانمندی مسافران نوروزی در مواجهه با سوانح از طریق توصیه‌های ایمنی (نصب بنر و توزیع تراکت) و آموزش‌های چندرسانه‌ای (موبایل EOC‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، شبکه‌های مجازی و اینفوگراف) و کوشش برای برقراری ارتباط موثر، بهینه و پویا با دستگاه‌های همکار به منظور کاهش زمان پاسخگویی در حوادث  گوناگون (پلیس راهور، سازمان راهداری، اورژانس کشور و ستاد هماهنگی خدمات سفر) از جمله اهداف اصلی اجرای طرح نوروزی ۹۸ است. وی بیان داشت: توزیع البسه امدادی در ۳۱ استان کشور برای طرح نوروزی ۹۸، شارژ انبارهای امدادی سراسر کشور به بسته‌های غذایی ۷۲ ساعته و یک‌ماهه، تغییر محتوای ارزیابی پایگاه‌ها و پست‌های امدادی از سوی ارزیابان اعزامی جمعیت به سراسر کشور‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، استقرار مرکز فرماندهی عملیات طرح نوروزی در محل EOC سازمان امداد و نجات، برنامه‌ریزی برای اعزام امدادگران و نجاتگران حاضر در طرح به اردوهای زیارتی و سیاحتی بعد از پایان طرح، راه‌اندازی تجهیزات ارتباطات رادیویی و مخابراتی و اجرای پروژه زون‌بندی شبکه VHF کشوری برای یکسان‌‌سازی شبکه رادیویی درباره پاسخگویی به سوانح و حوادث توسط کارشناسان ارتباطات رادیویی و تجهیز ۱۶ استان کشور به سیستم بی‌سیم‌های دیجیتال DMR از دیگر  ویژگی‌های طرح نوروز ۹۸ هلال‌احمر است.
برنامه‌‌های سازمان جوانان
علاوه بر این، امسال در راستای ارائه خدمات در نوروز به هموطنان در قالب 674 پست ثابت، 166 پست سیار و 386 فضای دوستدار کودک و خیمه نماز در مجموع 1226 پست با هدف ارتباط بیشتر با مردم در جهت افزایش سرمایه اجتماعی و معرفی فعالیت‌ها و ظرفیت‌‌های جمعیت در ارائه خدمات بشردوستانه به ارائه خدمت خواهند پرداخت.
آنطور که مدیران سازمان جوانان هلال‌احمر گفته‌اند: «براساس ارزیابی طرح‌‌های گذشته جانمایی پست‌ها به سمت محل‌‌های تجمع و تردد بیشتر مسافران نوروزی هدایت شده است و اماکن تاریخی و گردشگری، ترمینال‌‌های مسافری، فرودگاه، مجتمع‌‌های بین‌راهی، برخی میادین اصلی شهر و ورودی شهرها از محل‌‌های برپایی پست‌هاست». همچنین کانون‌‌های دانشجویی و جوانان داوطلب با همراهی سایر اعضای داوطلب کانون‌‌های روستایی، دانش‌آموزی و طلاب مجری‌‌های اصلی طرح هستند. البته امسال با همگرایی و هم‌افزایی بیشتر با سایر واحدهای درون جمعیت و برون‌سازمانی نسبت به جلب همکاری‌‌های بین‌بخشی و تنوع‌بخشی خدمات برنامه‌‌ریزی شده است.
گفتنی است در بخش پست‌‌های ثابت اعضای داوطلب جوان به خدمات ایمنی و سلامت می‌پردازند که با توزیع بروشورهای اطلاع‌رسانی، راهنمایی و مشاوره درباره مخاطرات محلی پیش‌روی مسافران و ارائه آموزش‌‌های حضوری و خدمات سلامت همراه است. اکیپ‌‌های سیار همچون سنوات قبل در اماکن تاریخی و گردشگری پربازدید، پیرامون حرم در شهرهای زیارتی (مشهد، قم، شیراز) و پارک‌های اصلی و شلوغ شهرها به ارائه کمک‌‌های اولیه به مصدومان، خدمات سلامت‌محور و فعالیت‌‌های آموزشی ترویجی حفاظت از محیط‌زیست می‌پردازند. اعضای کانون‌‌های طلاب هم در اماکن جمعیتی فاقد مسجد و نمازخانه در فضاهای مهیا شده توسط سازمان جوانان ضمن اقامه نماز جماعت نسبت به پاسخگویی به سوالات شرعی مسافران اقدام خواهند کرد.


Page Generated in 0/0065 sec