printlogo


کد خبر: 207601تاریخ: 1397/12/20 00:00
اخبار

مدیر‌کل عتبات سازمان حج عنوان کرد
پیگیری برای لغو روادید عراق
مدیر‌کل عتبات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه افزایش نرخ روادید عراق از ۴۰ به ۵۰ دلار، احضار کاردار سفارت عراق در تهران را در پی داشت، توضیحاتی در‌این‌باره ارائه کرد.
مرتضی آقایی با اشاره به افزایش نرخ روادید عراق به تسنیم اظهار داشت: وزیر امور خارجه 40 روز پیش به عراق سفر و موضوع لغو یا کاهش روادید را مطرح کرد. رئیس‌جمهور نیز قصد عزیمت به عراق را دارد که امیدواریم در این سفر اتفاقات خوبی رخ دهد. وی گفت: بعید است برای سفرهای بعدی عتبات، رقم روادید افزایش یابد، زیرا هم‌اکنون برای هزینه 50 دلاری روادید کشش وجود ندارد و همه دستگاه‌ها متفقاً دنبال کاهش نرخ روادید هستند. مدیر‌کل عتبات سازمان حج و زیارت تصریح کرد: زمانی که نرخ روادید از 40 به 50 دلار افزایش یافت، وزیر امور خارجه، کاردار سفارت عراق را احضار کرد و خواستار کاهش روادید عراق شد، همچنین مسؤولان وزارت امور خارجه نیز اعلام کردند وزارت امور خارجه ایران نیز آمادگی کاهش قیمت روادید را دارد البته ابتدا موضوع لغو روادید را مطرح کردند و گفتند اگر این امر محقق نشد، کاهش قیمت دنبال شود؛ با این حال امیدواریم پیگیری‌های رئیس‌جمهور در این باره به نتیجه برسد. آقایی همچنین درباره مدت سفر عتبات و کیفیت خدمات نیز گفت: با افزایش هزینه‌ها، زمان سفر و سطح کیفیت خدمات کاهش نیافته و همه چیز طبق روال سابق است، البته برای نوروز نیز بسته‌های گوناگونی از 5 تا 9 شب ارائه شده است.


توصیه‌های پلیس  برای روزهای پایان سال  
رئیس پلیس پیشگیری پایتخت گفت: شهروندان پس از دریافت وجه نقد از خودپردازها مراقب تصادف‌های ساختگی باشند، چرا که برخی تصادف‌ها ساختگی بوده و به قصد مطالبه وجه نقد رقم می‌خورد. به گزارش «وطن امروز»، سردار کیوان ظهیری، رئیس پلیس پیشگیری پایتخت با اشاره به افزایش سقف برداشت وجه نقد از دستگاه‌های عابر بانک در ایام پایانی سال،  اظهار داشت: بهتر است شهروندان تا جایی که امکان دارد از کارت عابربانک برای خرید استفاده کنند و در صورت همراه داشتن وجوه نقد و حضور در مراکز خرید، مراقبت بیشتری از وجوه نقد و اموال شخصی داشته باشند. رئیس پلیس پیشگیری پایتخت با اشاره به افزایش برداشت وجه نقد تا مبلغ 5 میلیون ریال از خودپردازها، گفت: این موضوع موجب تحریک سارقان شده و می‌طلبد شهروندان با هوشیاری بیشتری از دستگاه‌های خودپرداز استفاده کنند و مراقب اطراف خود باشند. این مقام انتظامی با تاکید به اینکه شهروندان هنگام ورود رمز کارت خود دقت کنند تا امنیت رمزشان حفظ شود، بیان داشت: پس از دریافت وجه نقد مراقب تصادف‌های ساختگی باشید، چرا که برخی از این تصادف‌ها ساختگی بوده و این افراد قصد مطالبه وجه نقد از شما را دارند.  

با اجرای طرح مهندسی ایمنی ترافیک
مدارس پایتخت ستاره‌دار می‌شوند
عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی از اجرای پایلوت طرح مهندسی ایمنی ترافیک (IRAP STAR RATING METHOD) در مدارس منطقه ۱۲ تهران با هدف اصلاح زیرساخت‌های ترافیکی خبر داد.
 به گزارش میزان، محسن فلاح‌زواره با بیان اینکه مقوله ایمن‌سازی و مهندسی ترافیک مدار (IRAP STAR RATING METHOD) به‌عنوان یک طرح ضروری و حساس اجتماعی از دیدگاه مهندسی ترافیک، ایمنى و رفاه در جوامع مختلف مطرح است، گفت: این طرح سعی در کاهش سرعت و آرام‌سازی ترافیک برای کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن دارد. وی با تاکید بر اینکه در میان عابران پیاده، دانش‌آموزان آسیب‌پذیرترین قشر هستند، افزود: تصادف با دانش‌آموزان، بیشتر در مناطقی رخ می‌دهد که از یک‌سو سرعت نسبی وسایل نقلیه موتوری بیشتر است و از سوی دیگر اطراف مدرسه به لحاظ مهندسی ترافیک، ایمن نبوده و مشکل دیدن و دیده شدن برای رانندگان و دانش‌آموزان وجود دارد.  فلاح با اشاره به اینکه طرح ایمن‌سازی فیزیکی مدارس، صرفاً در حیطه مهندسی سعی در کاهش سرعت و آرام‌سازی ترافیک برای کاهش تصادفات و تلفات ناشى از آن دارد، از اجرای طرح
IRAP STAR RATING METHOD به صورت پایلوت با همکاری معاونت حمل‌ونقل و ترافیک در یکی از مدارس منطقه ۱۲ تهران خبر داد.


Page Generated in 0/0069 sec