printlogo


کد خبر: 207617تاریخ: 1397/12/20 00:00
اخبار

سردار سلیمانی، از سوی رهبر انقلاب نشان ذوالفقار دریافت کرد
سرلشکر قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه از سوی رهبر معظم انقلاب نشان ذوالفقار دریافت کرد. حجت‌الاسلام علی شیرازی، نماینده ولی‌فقیه در نیروی قدس سپاه اهدای نشان ذوالفقار از سوی فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را به سردار قاسم سلیمانی تبریک گفت. به گزارش فارس، متن این پیام به شرح زیر است:
«برادر عزیز و گرامی سردار سرلشکر پاسدار حاج قاسم سلیمانی!
دریافت نشان ذوالفقار، بالاترین مدال افتخار جمهوری اسلامی ایران از دست فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای عزیز را به جنابعالی، ملت شریف ایران، فرماندهان و پرسنل نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت و به تمامی دوستداران سردار تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و به علت رضایت مولا و مقتدای‌مان از جنابعالی و خدمات صادقانه و خالصانه‌تان بر خود می‌بالم و از خداوند عزیز و مهربان عزت بیش از پیش شما را خواهانم. موفق و پیروز و سربلند باشید.»
 نشان ذوالفقار از جمله نشان‌های عالی نظامی است که به پاس رشادت‌ها و موفقیت در فرماندهی از سوی فرمانده معظم کل قوا اعطا می‌شود. سرلشکر قاسم سلیمانی اولین فرمانده‌ای است که مفتخر به دریافت این نشان شده است.

مداخله انگلیسی‌ها به ضرر «نازنین زاغری» تمام شد
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در واکنش به اعطای حمایت دیپلماتیک انگلیس به نازنین زاغری تاکید کرد: مداخله انگلیسی‌ها در پرونده زاغری به ضرر او تمام شد. حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با ایسنا، در واکنش به اعطای «حمایت دیپلماتیک» به نازنین زاغری اظهار کرد: انگلیس و برخی کشورهای اروپایی، پرونده‌هایی که کاملا جنبه حقوقی و قضایی دارد را سیاسی می‌کنند. سیاسی کردن این پرونده‌ها باعث می‌شود کشورهایی همچون انگلیس کمکی به متهمان خود نکنند. وی اضافه کرد: بهترین کار درباره پرونده خانم زاغری این است که کشورهای خارجی مداخله‌ای درباره‌ موضوع قضایی ایران نکنند و اجازه دهند این موضوع طبق قوانین حقوقی و قضایی ایران بررسی شود و رأفت اسلامی از طرف خود این افراد مطرح شود، نه اینکه این دولت‌ها با هدف مداخله چنین موضوعی را بیان کنند. رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان و در جمع‌بندی اظهار کرد: مداخله انگلیسی‌ها در پرونده نازنین زاغری به ضرر زاغری تمام شد.

۲ اتهام اصلی حسین فریدون
یک منبع آگاه گفت اتهامات حسین فریدون در پرونده‌ای که در حال حاضر در دستگاه قضا در حال پیگیری است مربوط به ارتشا و پولشویی است. خبرگزاری فارس به نقل از این منبع آگاه نوشت: اتهامات حسین فریدون در پرونده‌ای که در حال حاضر در دستگاه قضا در حال پیگیری است، مربوط به ارتشا و پولشویی است و رد پول کثیف در این پرونده قابل مشاهده است. خبرنگار فارس کسب اطلاع کرد برآورد اولیه مبالغ مربوط به ارتشا و پولشویی به چند‌ده میلیارد تومان بالغ می‌شود و کارشناسان حقوقی احتمال صدور حکم مجازات سنگین برای وی را بسیار محتمل می‌دانند.

ممنوعیت استفاده از لباس یا رنگ خاص در شعب اخذ رأی
نمایندگان مجلس استفاده از لباس یا رنگ خاص برای تبلیغات نامزد‌های انتخاباتی مجلس در شعب اخذ رأی را ممنوع کردند. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان در صحن علنی دیروز (یکشنبه، ۱۹ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح یک فوریتی اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی با ۱۳۳ رأی موافق، ۴۳ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۳ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند. ماده ۳۵ این طرح ماده ۶۲ قانون را به شرح زیر اصلاح می‌کند: هرگونه آگهی و آثار تبلیغاتی باید قبل از شروع اخذ رأی از محل شعبه اخذ رأی و محیط پیرامون آن توسط اعضای شعب امحا گردد. مسؤولیت انجام این امر بر عهده رئیس شعبه و مأموران نیروی انتظامی است. متخلفان از این ماده به جزای نقدی درجه ۶ قانون مجازات اسلامی و محرومیت دائم از عضویت در شعب مزبور محکوم می‌شوند. در تبصره این ماده آمده است: استفاده از نماد‌هایی نظیر لباس یا رنگ خاص جهت تبلیغات نامزد‌ها در شعب اخذ رأی توسط اعضای شعبه یا سایر افراد ممنوع می‌باشد و مسؤولان شعب و نیروی انتظامی موظف به رعایت این حکم می‌باشند.


Page Generated in 0/0569 sec