printlogo


کد خبر: 207627تاریخ: 1397/12/21 00:00
حق لنگه کفش محفوظ است!

اتحادیه اروپا با قرارگرفتن نام عربستان در لیست سیاهِ پولشویی مخالفت کرد. سخنگوی اتحادیه اروپا دلیل این مخالفت را جانبودن در لیست اعلام کرد و افزود: به ما کلاً یک کاغذ A4 دادن برای نوشتن لیست سیاه پولشویی، اونوقت توقع دارن اسم عربستان را هم با اون شکم گُنده‏اش بنویسیم. وی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه چطور می‏شود یک کشور، هم عضو ناظر کنوانسیون مبارزه با پولشویی(FATF) باشد و هم نامش در لیست سیاه پولشویی جهان، گفت: ما قبلاً هم مواردی از این دست و حتی عجیب‏تر داشته‏ایم، مثل فرانسه که بیش از 10 گروه تروریستی را جا و مکان و بودجه می‏دهد اما خودش عضو سرسخت FATF است یا آمریکا که رییس FATF است اما خودش تروریست‏ها را با سرویس VIP به اقصی نقاط جهان ترانسفر می‏کند. سخنگوی اتحادیه اروپا با اشاره به آلمان اضافه کرد: همین آلمان در زمان جنگ ایران و عراق، به عراق بمب شیمیایی می‏داد، بعد ایرانی‏های شیمیایی شده را برای درمان به آلمان دعوت می‏کرد! وی در پایان تأکیدکرد: ما برای پول درآوردن، مادرمان را هم نمی‏شناسیم.
چُروک صدساله
سفیرِ سابقِ مستعمراتِ سابقِ بریتانیایِ سابق گفت: به نازنین زاغری مصونیت دیپلماتیک داده‏ایم و دیگر نمی‏شود. او که در جمع خبرنگاران خودشان حرف می‏زد اضافه کرد: اولِ اولش، ما گفتیم الکی می‏گویید که نازی را گرفته‏اید، چون نازی آموزش دیده بود و امکان نداشت گیر بیافتد اما بعدش که دیدیم نازی نیامد، قهر کردیم، بازهم ولش نکردند. به همین دلیل به او کارت خبرنگاری دادیم، اما ایران زیر بار نرفت و پیام داد که کارت خبرنگاری‏تان گوشه ندارد. حتی این کله هویجی، وزیر خارجه‏مان را فرستادیم برود بلکه بُرد - بُرد بشود و جاسوسمان را بدهند بیاوریم اما نشد،  تا اینکه مجبور شدیم او را دیپلمات کنیم بلکه افاقه کند. وی در جواب این سوال که اگر مصونیت دیپلماتیک هم جواب نداد چه؟ گفت: مشغول رایزنی هستیم تا نازنین زاغری را ملکه انگلستان اعلام کنیم. فقط خودِ ملکه کمی مقاومت می‏کند که عکسش را روی «دیوار»، بخش چُروک‏های صدساله، گذاشته‏ایم ببینیم چه می‏شود.
لنگه کفش
پرتاب لنگه کفش به سمت رییس‏دولت تکذیب شد. خبر پرتاب لنگه کفش به سوی رییس‏دولت در سفر وی به مازندران تکذیب شد. معاون فرهنگی نهاد ریاست‏جمهوری در خبری اعلام کرد که به سوی رییس‏دولت لنگه کفش پرتاب نشده و خبر پرتاب لنگه کفش به سوی ایشان در سفر مازندران تکذیب می‏شود. وی برای کسانی که خبر پرتاب لنگه کفش به سوی رییس‏دولت را جعل و منتشر کردند ابراز تأسف کرد و افزود: حق شکایت از منتشرکنندگان خبر پرتاب لنگه کفش به سمت رییس‏دولت در سفرمازندران را برای خود محفوظ می‏دانیم.


Page Generated in 0/0081 sec