printlogo


کد خبر: 207635تاریخ: 1397/12/21 00:00
اخبار

۷۰۰ میلیارد تومان اوراق صکوک شرکت سایپا در بورس تهران عرضه شد
معاون شرکت بورس اوراق بهادار گفت: دیروز پذیره‌نویسی انتشار اوراق صکوک شرکت سایپا در بورس تهران آغاز و در کمتر از ۲ ساعت سرمایه مورد نظر جذب شد. روح‌الله حسینی‌مقدم در نشست خبری پذیره‌نویسی اوراق ۷۰۰ میلیارد تومانی صکوک سایپا اظهار کرد: بازار سرمایه طی ۲ روز با نرخ ۱۶ درصد پذیره‌نویسی اوراق صکوک را برای تأمین مالی شرکت سایپا انجام می‌دهد. وی بیان کرد: با توجه به تجربه موفق تامین سرمایه شرکت‌های بزرگی نظیر مخابرات، می‌توانیم آینده خوبی برای بازار سرمایه در سال 98 پیش‌بینی کنیم. حسینی‌مقدم گفت: اقدام دیگری که بورس اوراق بهادار تهران تا پایان سال ۹۷ انجام خواهد داد، انتشار اوراق بدهی هلدینگ خلیج‌فارس است. مجموع این اوراق حدود یکهزار میلیارد تومان خواهد بود. وی افزود: مجموع اوراق منتشرشده بورس تهران، ۱۴ هزار میلیارد تومان بوده که ۲ هزار میلیارد تومان اوراق بدهی برای رونق فعالیت شرکت‌ها بوده است.

مالیات مشاغل خرد و کوچک در سال ۹۸ افزایش نمی‌یابد
رئیس اتاق اصناف ایران گفت: مقرر شد گروه سوم اصناف که شامل مشاغل خرد و کوچک می‌شوند، سال 98 مشمول افزایش مالیات نشوند. سعید ممبینی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به مشکلات برخی اصناف در رکود 2 سال اخیر و در واکنش به پیشنهاد برخی اصناف برای در نظر گرفتن تنفس مالیاتی در سال 98 اظهار کرد: با توجه به اینکه طی یکی، دو سال گذشته شاهد رکود در بازار و مشکلات اقتصادی بودیم، پیشنهادهایی به سازمان مالیاتی داده شده ولی اتاق اصناف ایران پیشنهادی از جنس تنفس مالیاتی ندارد. وی افزود: ما در این شرایط پیشنهاد داده‌ایم در تعیین مالیات اصناف، سازمان امور مالیاتی با در نظر گرفتن رکود 2 سال اخیر و مشکلات اصناف در این مدت، مالیات بر درآمد آنها را تعیین کند. وی گفت: البته خوشبختانه مقرر شده است گروه سوم اصناف که شامل مشاغل خرد و کوچک می‌شوند، با توجه به معافیت‌های مالیاتی، مشمول افزایش مالیات نشوند. به گفته ممبینی، گروه و دسته سوم شامل مشاغلی می‌شود که حجم فروش کالا و خدمات آنها طی
یک‌سال کمتر از یک میلیارد تومان است. به گزارش تسنیم، مودیان صاحبان مشاغل در آیین‌نامه قانون مالیات‌های مستقیم بر اساس حجم فعالیت به 3 گروه تقسیم می‌شوند؛ گروه اول کسانی هستند که مجموع مبلغ فروش کالا و خدمات سال قبل آنها بیش از 3 میلیارد تومان بوده و برای گروه دوم باید بین یک تا 3 میلیارد تومان باشد؛ مودیانی که در گروه‌های اول و دوم قرار نمی‌گیرند، جز گروه سوم محسوب می‌شوند.
 


Page Generated in 0/0059 sec