printlogo


کد خبر: 207642تاریخ: 1397/12/21 00:00
هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا و رودررویی سرخابی‌ها مقابل نمایندگان قطر و امارات
کلید صعود

هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا امروز برای سرخابی‌‌های پایتخت تهران شروع می‌شود. استقلال در تهران میزبان العین امارات است و پرسپولیس در شبی سخت و دشوار میهمان السد قطر در دوحه خواهد بود.
ابتدا به بازی شاگردان شفر می‌پردازیم. استقلال از ساعت ۱۹ امروز در ورزشگاه آزادی به مصاف العین امارات می‌رود. هر دو تیم در مسابقه اول بازنده بودند. العین در امارات یک گل از الهلال خورد و استقلال در قطر با نتیجه‌ای دور از انتظار ۳ گل دریافت کرد. هر دو تیم برای بازگشت به لیگ قهرمانان آسیا و امیدواری به صعود در این بازی برای برد به میدان می‌روند. استقلال روی امتیاز خانگی و حمایت هوادارانش حساب ویژه‌ای باز کرده است. قطعا ورزشگاه پر از تماشاگر آزادی می‌تواند روحیه‌ بیشتری به بازیکنان استقلال بدهد، با این حال آبی‌پوشان در میدان هم باید با تدابیر مناسب تاکتیکی بازی کنند. العین تیم قدرتمندی است که یک بار استقلال را ۶ بر یک در خانه شکست داده اما آن موقع علیرضا منصوریان سرمربی استقلال بود و حالا شفر بهترین فرصت را در اختیار دارد تا هم انتقام آن شکست را از العین بگیرد و هم شرایط را برای استقلال در لیگ قهرمانان آماده کند. آبی‌پوشان فقط الهیار صیادمنش را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارند. مثلث خارجی آبی‌پوشان می‌تواند در این بازی بدرخشد. منشا، ایسما و پاتوسی اگر هماهنگ عمل کنند شاهد یک استقلال تهاجمی و قدرتمند در میدان خواهیم بود و این تیم اولین برد خود را در آسیا جشن خواهد گرفت. استقلال در لیگ برتر خود را به 2 امتیازی صدر جدول و پرسپولیس رسانده و در لیگ قهرمانان آسیا هم می‌تواند در گروه مرگ اولین برد خود را جشن بگیرد.
شب سخت قرمزها
از سوی دیگر پرسپولیس ساعت ۱۹:۱۵ امشب میهمان السد قطر است؛ مسابقه‌ای که سایت AFC آن را یادآور دیدار نیمه‌نهایی فصل قبل لیگ قهرمانان نامید. السد با حضور ژاوی، گابی و تمام ستاره‌های میلیون‌دلاری خود فصل گذشته مغلوب شاگردان برانکو شد. این مرتبه تیم قطری برای جبران باخت می‌آید و پرسپولیس به عنوان نایب‌قهرمان فصل گذشته لیگ قهرمانان مقابل تیم قدرتمند السد قرار می‌گیرد.
سرخپوشان شروع خوبی در لیگ قهرمانان نداشتند و 2 امتیاز حساس را در خانه مقابل پاختاکور از دست دادند. پرسپولیس هنوز در این فصل به هماهنگی کامل نرسیده است، با این حال هواداران این تیم انتظار دارند مقابل السد بازنده نباشند. مهدی ترابی که گفته می‌شد مصدوم است، ظاهرا می‌تواند تیمش را مقابل السد همراهی کند. به هر حال بازی روی زمین چمن ایده‌آل فرصت خوبی برای سرخپوشان ایرانی خواهد بود تا توانایی‌های تاکتیکی‌شان را به رخ بکشند.
سه‌شنبه یک بار دیگر هواداران پرسپولیس و فوتبال ایران منتظرند تا معجزه اراده و توانایی جوانان ایرانی را مقابل ستاره‌های میلیون دلاری ببینند. پرسپولیس در لیگ برتر صدرنشین مسابقات است و دوست ندارد در آخرین مسابقه‌ آسیایی خود در سال ۹۷ امتیاز از دست بدهد، هر چند مساوی گرفتن در خانه السد هم نتیجه بدی نیست. 2 تیم یکدیگر را بخوبی می‌شناسند و تیمی که در زمین تاکتیک‌های مربی خود را بخوبی اجرا کند موفق خواهد شد. مدیران السد این همه هزینه نکرده‌اند که در قعر جدول جا خوش کنند! با این حال پرسپولیسی‌ها به عشق هواداران‌شان به میدان می‌روند و تلاش می‌کنند دست پر از دوحه به تهران بازگردند.
برانکو: السد از تیم‌ملی فوتبال قطر قوی‌تر است
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با بیان اینکه تیمش حمایت ۴۰ میلیون هوادار را دارد، گفت: السد از تیم‌ملی فوتبال قطر که قهرمان آسیا شد قوی‌تر است. برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری پیش از بازی پرسپولیس با السد قطر در لیگ قهرمانان آسیا گفت: به تیم‌ملی قطر بابت قهرمانی در جام ملت‌های آسیا تبریک می‌گویم ولی السد قوی‌تر از تیم‌ملی قطر است.
وی افزود: ما بازی‌های خوبی را طی سال گذشته برابر همین تیم داشتیم. بازیکنان بسیار خوبی دارد که از ژاوی و گابی نام می‌برم و البته بازیکنان دیگری که در تیم‌ملی قطر هم حضور دارند. قطعاً ما بازی بسیار خوبی برابر یکدیگر خواهیم داشت. سرمربی پرسپولیس تصریح کرد: پرسپولیس هم تیم بسیار قدرتمندی است. به این تیم و بازیکنانم افتخار می‌کنم. ما تصمیم داریم بهترین فرم بازی خودمان را به مرحله اجرا بگذاریم، البته در این بازی، حسین ماهینی، محمد انصاری، محسن ربیع‌خواه، امید عالیشاه و همچنین شایان مصلح را در اختیار نداریم. این نفرات جزو بازیکنان اصلی ما هستند که به دلیل مصدومیت در اختیارشان نداریم و همراه ما به قطر نیامده‌اند اما این نوید را می‌دهم که با بازیکنان خوبی که داریم، نمایش قابل قبولی برابر السد خواهیم داشت. ایوانکوویچ خاطرنشان کرد: ما در گروه سختی حضور داریم؛ همانطور که پاختاکور در بازی اول این حقیقت را نشان داد و در ورزشگاه آزادی، یک مساوی از ما گرفت و الاهلی عربستان هم موفق شد السد را در روز اول مغلوب کند. در واقع 2 تیمی که در دوره گذشته در فینال غرب آسیا حضور داشتند، در بازی اول متوقف شدند و این نشان می‌دهد گروه ما چه گروه سختی است. از سوی دیگر هر چند السد در روز اول یک باخت داشت ولی فوتبال شرایط سخت خود را دارد و ما با هوشیاری تلاش می‌کنیم نتیجه خوبی در این بازی بگیریم. سرمربی پرسپولیس در پایان گفت: پرسپولیس یک تیم بزرگ در قاره آسیا است. ما حمایت ۴۰ میلیون هوادار را داریم که برای ما یک قدرت و پشتیبانی بزرگ است. السد هم یک تیم بسیار خوب است و یک مربی با تجربه دارد. من بازی با الاهلی را دیدم و السد با وجود شکستی که داشت، تیم برتر میدان بود و عملکرد خوبی داشت. ما با آگاهی و انگیزه کامل برای رسیدن به اهداف خودمان در این بازی حاضر می‌شویم.
واکنش AFC به نامه پرسپولیس
کنفدراسیون فوتبال آسیا در پاسخ به نامه‌ای که باشگاه پرسپولیس در زمینه مسائل داوری بازی با پاختاکور از طریق فدراسیون فوتبال فرستاد، نامه‌ای را ارسال کرد که برخورد کنفدراسیون و ادبیات این نامه درخور توجه و تامل بود.
به گزارش فارس و به نقل از سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، پاسخ ارسالی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا که بر اساس عرف معمول برای فدراسیون فوتبال ایران ارسال شد و از طریق مدیر بین‌الملل باشگاه، امیرعلی حسینی، در اختیار باشگاه قرار گرفت به شرح زیر است:
از کنفدراسیون فوتبال آسیا به فدراسیون فوتبال ایران
آقای شکوری، سرپرست دبیرکلی
موضوع: لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۹
پرسپولیس- پاختاکور ۵ مارس ۲۰۱۹
عطف به نامه مورخه ۶ مارس ۲۰۱۹ در ارتباط با بازی مورد اشاره که مفاد آن توجه ما را جلب نمود.
ما مواردی که در نامه شما قید شده بود را مرور کردیم.
اطمینان داشته باشید که موارد مورد اشاره شما به اطلاع مقام‌های ذی‌ربط و برگزارکننده رقابت‌ها رسیده است.
همچنین مطمئن باشید کنفدراسیون فوتبال آسیا، عملکرد اعضای برگزاری خود را بشدت و جدیت پی می‌گیرد و با هر مسؤولی که در عملکرد خود از استانداردهای مورد نیاز برخوردار نباشد مطابق با قوانین موضوعه، توسط کمیته داوری برخورد
خواهد شد.
ما پیوسته عملکرد و روند فعالیت عوامل اجرایی مسابقات را زیر نظر داریم و تا آنجا که بتوانیم استانداردهای داوری را ارتقا می‌دهیم. از پشتیبانی و درک شما نیز سپاسگزاریم.
داتو ویندسورجان
دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا
 


Page Generated in 0/0063 sec