printlogo


کد خبر: 207644تاریخ: 1397/12/21 00:00
استقلال اولین قربانی فشردگی بازی‌ها
مصدومیت‌‌های سریالی

زهره فلاح زاده: از اول هم مشخص بود که بالاخره برنامه فشرده بازی‌های لیگ برتر بلای جان تیم‌هایی می‌شود که در چند جبهه باید بجنگند، بویژه تیم‌هایی که برای رسیدن به موفقیت گام برمی‌دارند و در کورس قهرمانی هستند.
نکته قابل تأمل این است که سال ۹۸ تیم‌ملی ما در تورنمنت مهمی شرکت نمی‌کند و اینکه سازمان لیگ علاقه به زود به اتمام رسیدن بازی‌های لیگ برتر دارد را هنوز کسی متوجه‌ نشده است. بهتر بود مسؤولان سازمان لیگ لااقل کمی هوای تیم‌هایی را که در لیگ قهرمانان آسیا بازی دارند داشتند؛ تیم‌هایی که مدام در سفر هستند و این فشرد‌گی بازی‌ها می‌تواند لطمه بزرگی به آنها بزند.
اما گوشی نبود که بشنود و اتفاقی که نباید می‌افتاد، افتاد و تیمی مثل استقلال که هم در لیگ برتر برای قهرمانی می‌جنگد و هم در لیگ قهرمانان می‌خواهد اعتبارش را حفظ و از فوتبال ایران دفاع کند با برنامه فشرده لیگ صدمه جدی دید.
اولین قربانی این برنامه‌‌ریزی فشرده لیگ، اللهیار صیادمنش، جوان بااستعداد و خوش‌تکنیک آبی‌ها بود که چند هفته‌ای است از نیم‌فصل دوم به ترکیب اصلی تیم شفر اضافه شده و در وسط زمین همه را با تکنیک ناب خودش انگشت به دهان گذاشته است. بازی خوب او باعث شد شفر داریوش شجاعیان را نیمکت‌نشین کند و از جوان ۱۷ ساله خودش بازی بگیرد. جوانی که الحق و الانصاف خوب هم جواب اعتماد شفر را داد و استقلال روزهای خوبی با حضور صیادمنش داشت. اما مصدومیت اللهیار در بازی با فولاد او را 3 هفته خانه‌نشین کرد و حالا آبی‌ها در بازی‌های بزرگ و مهم از وجود این بازیکن تأثیرگذارشان بی‌بهره هستند. تا حدی که در بازی با الدحیل قطر که استقلال با نمایش ضعیف در خط حمله، با 3 گل مغلوب شد، جای خالی صیادمنش بخوبی احساس شد.
اما قربانی‌ بعدی فشردگی بازی‌ها این بار نه یکی، بلکه 2 بازیکن آبی‌ها بودند. 2 بازیکن هم‌پستی که هر دو به یکباره بازی دوم استقلال در لیگ قهرمانان را از دست دادند. وریا غفوری و خسرو حیدری 2 مدافع راست آبی‌ها یک روز پیش از دیدار مهم با العین امارات به دلیل مصدومیت از لیست شفر خط خوردند و حالا استقلالی‌ها باید با بازیکن ذخیره‌ای که ماه‌ها از ترکیب دور بوده پا به این مسابقه حساس بگذارند.
فشردگی بازی‌ها تا حدی روی بازیکنان استقلال تأثیر گذاشته که هر بار در آستانه یک بازی مهم در آسیا باید حداقل یک مصدوم در تیم خود داشته باشند. نگرانی‌ای که تیم استقلال در ادامه مسابقات دارد این است که نکند تعداد مصدومان آبی‌ها در بازی‌های آتی بیشتر شود و در روزهای سخت و پایانی لیگ برتر، کورس را
به رقیبانی مثل تراکتورسازی و سپاهانی که فشردگی بازی‌ها را به دلیل عدم حضور در لیگ قهرمانان کمتر احساس می‌کنند، اعطا کند.
به هرحال فشردگی بازی‌ها به سرخابی های پایتخت که همزمان باید هم در لیگ قهرمانان بجنگند و هم برای قهرمانی در لیگ برتر، آسیب بیشتری می‌رساند و بیشتر به نفع دیگر مدعیان لیگ برتر یعنی سپاهان و تراکتورسازی است که در لیگ قهرمانان حضور ندارند و با استراحت بیشتر و خیالی آسوده‌تر برای قهرمانی در لیگ می‌جنگند.


Page Generated in 0/0064 sec