printlogo


کد خبر: 207669تاریخ: 1397/12/21 00:00
اخبار

جزئیات شناسایی عامل دستکاری نظرسنجی‌ صداوسیما
رئیس پلیس فتای ناجا از شناسایی عامل دستکاری نظرسنجی جام جم خبر داد. به گزاش تسنیم، سردار «وحید مجید» رئیس پلیس سایبری کشور در تشریح این پرونده جنجالی اظهار کرد: به دنبال گزارش رسمی و شکایت واحد حقوقی سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران و یکی از مدیران و تهیه‌کنندگان تلویزیونی مبنی بر دستکاری و تغییر غیرمجاز آرای یکی از برنامه‌های شرکت‌کننده در پنجمین جشنواره مردمی جام‌جم و نظرسنجی مردمی آن که بازتاب‌های گسترده در فضای رسانه‌ای کشور و شبکه‌های اجتماعی به همراه داشت، کارآگاهان پلیس فتا وارد عمل شدند. پس از انجام بررسی‌های میدانی و پیجویی قانونی مساله، با حضور کارشناسان فنی و تیم‌های مستندسازی ادله دیجیتال پلیس فتا در اپراتور تلفن همراه و شرکت ارائه‌دهنده خدمات USSD و همچنین شرکت مجری و توسعه‌دهنده نرم‌افزار مربوطه که پیمانکار و مجری فنی و متولی فرآیند سیستمی این نظرسنجی بودند، سامانه‌های اطلاعاتی و سیستم‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مورد بررسی قرار گرفت. برابر شواهد دیجیتال استخراج و بررسی شده، متهم یکی از توسعه‌دهندگان نرم‌افزار و سامانه کدهای دستوری USSD در شرکت پیمانکار و مجری انجام نظرسنجی بوده است. این فرد با سوءاستفاده از کدهای برنامه و سورس کد پروژه‌های در اختیار، مستقل از فرآیند اصلی ثبت رای، به صورت اتوماتیک و انبوه، اقدام به تولید و اجرای دستورات USSD روی سرور سامانه نظرسنجی در شرکت مجری آن کرده که موجب تغییر در روند ثبت رای به نفع یکی از نامزدهای جشنواره یادشده شده است. وحید مجید با اشاره به اینکه اقدامات لازم به‌منظور حفظ نظرات واقعی مردمی و حذف نظرات کاذب درج شده در سامانه به صورت کامل به عمل آمده است و هیچگونه نگرانی در این زمینه وجود ندارد، از همکاری مقام قضایی و دادسرای ویژه جرائم رایانه‌ای تهران، تقدیر و تشکر کرد.

پخش سری جدید «اقیانوس آرام» از فروردین 98
 سری جدید برنامه اقیانوس آرام پس از تعطیلات نوروز از شبکه دوم سیما به نمایش درمی‌آید. به گزارش «وطن امروز»، پس از پخش موفق سری دوم اقیانوس آرام در پاییز امسال، سری سوم این برنامه تلویزیونی در حال پیش‌تولید است که بعد از تعطیلات نوروز از شبکه دوم سیما پخش می‌شود. اقیانوس آرام با محور قرار دادن نوجوان‌ها تلاش می‌کند به دغدغه‌های هویتی آنها پاسخ دهد و با بازگو کردن تجربیات نوجوانی افراد موفق، به انتقال تجربه نسلی کمک کند. حجت‌الاسلام زائری، دریادار سیاری، مرضیه هاشمی و ... از جمله میهمانانی بودند که در سری قبلی این برنامه تلویزیونی حضور یافتند و از دوره نوجوانی و چالش‌های خود در این دوره سخن گفتند. سری جدید اقیانوس آرام همانند سری‌های گذشته با شعار قابل اعتماد بودن نوجوانان تولید می‌شود و به همین دلیل بخشی از اقدامات فنی تولید نیز توسط نوجوان‌ها انجام می‌شود که در نوع خود کم‌سابقه است.

«نفت سیاه» میهمان  به اضافه مستند می‌شود
مستند «نفت سیاه» به کارگردانی علی خسروی در شانزدهمین قسمت از فصل سوم برنامه «به اضافه مستند» روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت. به گزارش «وطن‌امروز»، در این قسمت و پس از پخش مستند، دکتر سیدمحمدعلی خطیبی، نماینده سابق جمهوری اسلامی ایران در اوپک میهمان برنامه خواهد بود و با موضوع تاثیر نفت در اقتصاد ایران، فروش نفت و مشکلات این عرصه صحبت خواهد کرد. مستند «نفت سیاه»، روایتگر تاریخچه 110 ساله کشف نفت در مسجدسلیمان و سرزمین بختیاری است و از این رهگذر به مشکلات اقتصادی شهر مسجد سلیمان به واسطه اتکا به این مایع سیاه‌رنگ می‌پردازد. راوی این مستند، شهر «مسجدسلیمان‌‌» است و او مشکلاتی که به واسطه داشتن نفت پشت سر گذاشته است را روایت می‌کند. این مستند به کارگردانی علی خسروی و تهیه‌کنندگی حسین افشار تولید شده است. این قسمت از برنامه «به اضافه مستند» با پخش و بررسی «نفت سیاه»، روز سه‌شنبه 21 اسفند ساعت 20:30 از شبکه مستند پخش خواهد شد.


Page Generated in 0/0058 sec