printlogo


کد خبر: 207670تاریخ: 1397/12/21 00:00
اخبار

اعطای نشان یونسکو به فیلم سینمایی «۲۳ نفر»
کمیسیون ملی یونسکو در ایران، فیلم سینمایی «۲۳ نفر» را به عنوان فیلم برگزیده سال ۹۷ در محوریت «صلح و دفاع» انتخاب کرد. به گزارش «وطن امروز»، طی مراسمی در پردیس سینمایی باغ کتاب تهران، نشان یونسکو به فیلم سینمایی «۲۳ نفر» با حضور مسؤولان و هنرمندان اهدا شد. در این مراسم که از سوی کمیسیون ملی یونسکو در ایران به دبیری حجت‌الله ایوبی برگزار شد، از کارگردان، تهیه‌کننده و بازیگران نوجوان این فیلم سینمایی تقدیر به عمل آمد. ایوبی در این مراسم ضمن تشکر از عوامل فیلم سینمایی «۲۳ نفر» گفت: ما نماینده و صدای جمهوری اسلامی در ایران در یونسکو هستیم و چه زبانی بهتر از هنر و سینما که بتواند مردم نازنین ایران‌زمین را نمایندگی کند؟ در این مراسم افرادی چون سردار اشتری فرمانده کل ناجا، سردار رحیم صفوی، حجت‌الاسلام پورمحمدی، حجت‌الاسلام رستمی، دکتر حسین انتظامی، مهندس مسجدجامعی، علیرضا تابش و .... به تماشای این فیلم سینمایی نشستند. این فیلم به کارگردانی مهدی جعفری اقتباسی از خاطرات گروهی از رزمندگان نوجوان ایرانی در 8 سال دفاع‌مقدس است که از سال ۱۳۶۱ به اسارت نیروهای عراقی درآمدند. فیلم سینمایی «۲۳ نفر» در سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه ملی را دریافت کرد و سیمرغ نمادین جشنواره به نماینده این ۲۳ آزاده اهدا شد.


فراخوان جشنواره ادبی «روایت انقلاب» منتشر شد
مجمع ناشران انقلاب اسلامی، فراخوان جشنواره ادبی «روایت انقلاب» را منتشر کرد. به گزارش «وطن امروز»، نخستین دوره این جشنواره با نام «جایزه مردمی و ادبی شهید سیدعلی اندرزگو» با محوریت «مبارزه ادبی با تحریف تاریخ معاصر» و «بیان حقایق و روشنگری درباره رژیم پهلوی»، در قالب‌های داستان بلند، رمان و شعر بزرگسال، داستان کودک و نوجوان و روایت تاریخ برگزار می‌شود. مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا پانزدهم اردیبهشت 98 اعلام شده است. پوستر فراخوان این جشنواره اخیراً با حضور چهره‌هایی همچون حجت‌الاسلام دکتر رضا غلامی، حجت‌الاسلام محمود دعایی، حجت‌الاسلام علیرضا سبحانی‌نسب، حجت‌الاسلام سیدمجید پورطباطبایی، نادر قدیانی، رحیم مخدومی، غلامرضا حسینی، علی‌اکبر تورانیان و میثم نیلی در همایش «صنعت نشر در دهه پنجم انقلاب اسلامی» رونمایی شد. گفتنی است این جشنواره به همت مجمع ناشران انقلاب اسلامی و با حمایت و همکاری مرکز اسناد انقلاب اسلامی، بنیاد فرهنگی خاتم‌الاوصیا، انجمن قلم ایران، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، حوزه هنری انقلاب اسلامی و مؤسسه فرهنگی شهرستان ادب، در شهریور سال 1398 برگزیدگان خود را خواهد شناخت.


حاشیه‌های ناتمام حضور «هزارپا» در شبکه نمایش خانگی
موسسه هنرهای تصویری سوره تأکید کرد: امتیاز پخش نمایش خانگی «هزارپا» به موسسه ریزموج واگذار شده است و حواشی آن ارتباطی به حوزه هنری ندارد. به گزارش «وطن امروز»، پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران یعنی فیلم سینمایی «هزارپا» هفته گذشته در نمایش خانگی عرضه شد. همزمان با پخش این فیلم اعتراض‌های بسیاری از سوی مردم و رسانه‌ها نسبت به نحوه قیمت‌گذاری فیلم و 2 قسمتی شدن آن مطرح شده که پاره‌ای از انتقادها، متوجه موسسه هنرهای تصویری سوره وابسته به حوزه هنری بوده است. این در حالی است که امتیاز پخش نمایش خانگی فیلم «هزارپا» اساسا به موسسه ریزموج واگذار شده است و در این باره هیچ مسؤولیتی متوجه موسسه هنرهای تصویری سوره نیست. علیرضا اقبالی، مدیر بازرگانی موسسه ریزموج، نسبت به حواشی مطرح شده گفت: نسخه نمایش خانگی فیلم با نسخه سینمایی فیلم هزارپا متفاوت است. ما در نمایش خانگی توانستیم نسخه اصلی کارگردان را که ۲۰۵ دقیقه است پخش کنیم؛ در واقع ۸۵ دقیقه از فیلم هزارپا در سینما پخش نشده است و مخاطب این صحنه‌ها را برای نخستین بار خواهد دید. اما متأسفانه، زیرساخت‌های سخت‌افزاری از قبیل کیفیت و ظرفیت DVD در ایران، پاسخگوی نیاز ما یعنی پخش فیلم ۲۰۵ دقیقه‌ای را ندارد.


Page Generated in 0/0062 sec