printlogo


کد خبر: 207683تاریخ: 1397/12/21 00:00
اخبار

واکنش دفتر نشر آثار رهبر انقلاب به حکم یک دادگاه
دفتر نشر آثار رهبر انقلاب نسبت به حکم یک دادگاه واکنش نشان داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در واکنش به حکم دادگاه ابوالفضل قدیانی مبنی بر مطالعه و رونویسی از برخی کتاب‌های مرتبط با رهبر انقلاب واکنش نشان داد. در نامه دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای آمده است: انتشار آثار مرتبط با رهبر معظم انقلاب برای آشنایی با رأی و اندیشه و نیز زندگی و سیره اخلاقی و اجتماعی معظم‌له است و به‌کارگیری آن به عنوان مجازات یک مجرم، بدسلیقگی است. دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب هیچ توصیه‌ای به دادگاه‌ها جهت مطالعه اجباری آثار رهبر انقلاب توسط محکومان ندارد و این کار را مغایر با اثربخشی و روح کار فرهنگی می‌داند.


دولت نگاه «برجامی» خود را کنار بگذارد
نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: دولتمردان باید نگاه برجامی خود را کنار بگذارند و به این مسأله واقف باشند که غرب به بسیاری از تعهدات خود عمل نکرده است. به گزارش مهر، محمدمهدی زاهدی در جلسه علنی دیروز مجلس در نطق میان‌دستور خود درباره سفر رئیس‌جمهور به عراق، گفت: ای‌کاش اینگونه سفرها زودتر از این انجام می‌شد البته امیدواریم شاهد حضور روحانی در سایر کشورهای همسایه و منطقه باشیم و آنان در این زمینه فعال‌تر عمل کنند. نماینده مردم کرمان در مجلس تأکید کرد: به دولتمردان و بویژه رئیس‌جمهور توصیه می‌کنم نگاه خود به برجام و FATF را کنار بگذارند و توجه اصلی‌شان به ظرفیت‌های داخلی کشور باشد. همچنین تلاش کنند سطح روابط کشور بویژه در حوزه اقتصادی با کشورهای شرق تقویت شود. زاهدی تاکید کرد: ما همواره باید این مسأله را مورد توجه داشته باشیم که غربی‌ها در عمل نشان داده‌اند به هیچ‌وجه قابل اعتماد نیستند و بسیاری از اوقات، خُلف وعده کرده‌اند.

اتهام نظامی آمریکایی بازداشت‌شده در مشهد امنیتی است
دادستان مشهد خبر از صادر شدن حکم نظامی آمریکایی بازداشت شده داد. به گزارش مشرق، غلامعلی صادقی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آخرین وضعیت پرونده نظامی بازداشت شده آمریکایی به کجا رسید؟ گفت: حکم این فرد صادر شده است. وی افزود: از جزئیات حکم اطلاع ندارم. وی در پاسخ به این سوال که آیا شاکی پرونده خصوصی داشته یا خیر؟ گفت: این پرونده هم شاکی خصوصی داشته و هم عمومی. وی درباره اینکه آیا این فرد اتهام امنیتی هم دارد؟ گفت: بله! اتهام امنیتی هم دارد.

مردم یمن قربانی تسلیحات اهدایی غربی‌ها می‌شوند
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: مردم یمن هر روز با بی‌رحمانه‌ترین شکل ممکن، قربانی تسلیحات اهدایی و فروخته شده برخی کشورهای غربی به متجاوزان هستند. به گزارش مهر، بهرام قاسمی با وحشیانه خواندن حمله جنگنده‌های متجاوز ائتلاف سعودی به شهروندان یمنی در «طلان» در بخش کشر در استان حجه که در نتیجه آن حداقل ۲۰ زن و کودک یمنی به شهادت رسیدند، این اقدام متجاوزان را شدیداً محکوم کرد. وی با ابراز تأسف از سکوت سازمان‌ها و محافل حقوق بشری در قبال جنایات جنگی و ضدبشری متجاوزان به یمن، افزود: زنان و کودکان بی‌گناه و بی‌پناه یمنی که پس از سال‌ها تحمل قحطی و بحران انسانی ایجاد شده در این کشور، هر روز با بی‌رحمانه‌ترین شکل ممکن، قربانی تسلیحات اهدایی و فروخته شده برخی کشورهای غربی به متجاوزان هستند، تا زنده‌اند صدای مظلومیت‌شان شنیده نمی‌شود اما آنان با شهادت مظلومانه خود سند شرمساری مدعیان دروغین حقوق بشر را برای همیشه تاریخ امضا می‌کنند. سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان خاطرنشان کرد: مدعیانی که نه‌تنها در برابر کشتار روزانه زنان و کودکان در یمن سکوت می‌کنند، بلکه با فروش تسلیحات به متجاوزان، در این جنایات شریک هستند.
 


Page Generated in 0/0140 sec