printlogo


کد خبر: 207684تاریخ: 1397/12/21 00:00
اخبار

ششمین اجلاس رسمی خبرگان امروز برگزار می شود
سخنگوی هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تشریح جزئیات اجلاسیه خبرگان رهبری گفت: وزیر اقتصاد طی سخنانی در این اجلاسیه به سوالات خبرگان در حوزه مسائل معیشتی مردم پاسخ می‌دهد. به گزارش مهر، آیت‌الله سید احمد خاتمی با تبیین دستور کار اجلاس امروز خبرگان افزود: پس از سخنان وزیر اقتصاد، پنج نفر از اعضای مجلس خبرگان رهبری، هر یک به مدت 10 دقیقه، دیدگاه‌های‌شان را درباره اظهارات او بیان می‌کنند. وی همچنین برگزاری انتخابات برای تعیین نایب رئیس اول مجلس خبرگان رهبری به جای مرحوم آیت‌الله هاشمی شاهرودی را نخستین دستور کار اجلاس رسمی خبرگان اعلام کرد که با رأی اعضای خبرگان از میان چند کاندیدا برگزیده می‌شود. سخنگوی هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری همچنین درباره اصلاح قانون انتخابات مجلس خبرگان افزود: اکنون که قانون انتخابات در مجلس شورای اسلامی مطرح است جا دارد که در خبرگان هم قانون انتخابات بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری بررسی شود که البته در کمیسیون تخصصی ذی‌ربط بررسی شده است و باید در اجلاس رسمی خبرگان هم به رأی گذاشته شود. ششمین اجلاس رسمی خبرگان رهبری از دوره پنجم؛ صبح امروز با سخنرانی آیت‌الله احمد جنتی در ساختمان سابق مجلس شورای اسلامی آغاز می‌شود.

روزانه ۴ هزار نفر از شهر موشکی بازدید می‌کنند
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: در شهر موشکی دستاوردهای علمی- نظامی جمهوری اسلامی در حوزه موشکی به نمایش گذاشته شده که موجب امیدآفرینی مردم می‌شود و روزانه ۴ هزار نفر از آن بازدید می‌کنند. به گزارش مهر، سردار غلامحسین غیب‌پرور در حاشیه بازدید از نمایشگاه موشکی نیروی هوافضای سپاه در یادمان شهدای عملیات بیت‌المقدس پادگان شهید حبیب‌اللهی که برای کاروان‌های راهیان نور در اهواز برپا شده، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برادران عزیز ما در نیروی با افتخار هوافضای سپاه امکانات مختلف خود اعم از موشکی و پهپادی را در «یادمان بیت‌المقدس» تعبیه و آماده بازدید کاروان‌های راهیان نور کردند. رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه برپایی این نمایشگاه، یک تدبیر بسیار خوب از سوی نیروی هوافضای سپاه و سازمان بسیج بود، افزود: در سایر یادمان‌ها آنچه را که مردم می‌بینند یادآوری 8 سال دفاع‌مقدس است اما در شهر موشکی، دستاوردهای علمی- نظامی جمهوری اسلامی ایران در حوزه موشکی به نمایش گذاشته شد که موجب امیدآفرینی در دل مردم می‌شود. در همین ایام که هنوز با تعطیلات نوروز فاصله داریم، روزانه ۴ هزار نفر از این شهر موشکی بازدید می‌کنند. غیب‌پرور با بیان اینکه اظهارات دشمنان درباره توانمندی موشکی ایران، صحبت‌های جدیدی نیست، گفت: دشمنان طی ۴۰ سال گذشته همیشه چوب لای چرخ حرکت انقلاب اسلامی گذاشته‌اند.

اختصاص بودجه ویژه‌ برای امنیت مرزها
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: پس از چندین ماه پیگیری قرار است بودجه ویژه‌ای برای امنیت مرزها اختصاص یابد. حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با خانه ‌ملت، با بیان اینکه جمهوری اسلامی در صورت تهدید امنیتی از ناحیه کشورهای همسایه یا همکاری این کشورها با گروه‌های تروریستی ورود خواهد کرد، گفت: این موضوع به پاکستانی‌ها اعلام شده و این خواست عمومی است ضمن اینکه منشور حقوق‌بشر نیز این اجازه را به ما می‌دهد. رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: به طور قطع اگر پاکستانی‌ها در اجرای سیاست‌هایی که خود تصویب کردند بویژه در گذاشتن نام  جندالشیطان در لیست گروه‌‌های تروریستی جدی باشند می‌توان گفت شرایط تازه‌ای در مناسبات ایران و پاکستان شکل می‌گیرد. وی با ابراز خرسندی از اینکه پس از چندین ماه پیگیری قرار است بودجه ویژه‌ای برای امنیت مرزها اختصاص یابد، تصریح کرد: این بودجه می‌تواند چندین سال امنیت و مسدودسازی مرزها را در قالب هوشمند و راهبردی پیش ببرد و این یکی از کارهای اساسی است که در جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود.
 


Page Generated in 0/0100 sec