printlogo


کد خبر: 207688تاریخ: 1397/12/22 00:00
اخبار

«دلصدا»  نوروز روی آنتن شبکه 5 می‌رود
برنامه تلویزیونی «دلصدا» با محوریت موسیقی و با اجرای «کامران تفتی» از نوروز روی آنتن شبکه 5 می‌رود. به گزارش فارس، برنامه تولیدی «دلصدا» از ۲ فروردین‌ماه به تهیه‌کنندگی میثم محمدحسنی و با اجرای کامران تفتی روی آنتن شبکه 5 سیما می‌رود. این ویژه‌برنامه با محوریت موسیقی و سرود است که ۴ قسمت آن در نوروز پخش می‌شود و بعد از تعطیلات به‌صورت هفتگی جمعه‌ها ساعت ۲۰ میهمان خانه مخاطبان شبکه 5 می‌شود. برنامه ترکیبی «دلصدا» با آیتم‌هایی همچون اخبار و حواشی دنیای هنر، خاطره‌بازی (هر هفته با یکی از پیشکسوتان دنیای هنر گپ صمیمی انجام می‌شود)، گپ‌ و گفت‌‌وگو با میهمان برنامه و... همراه است. این برنامه با دعوت از هنرمندان دنیای موسیقی به عنوان میهمان برنامه، ضمن گپ‌و‌گفت صمیمانه بازی‌های مهیج و جذابی را با میهمان برنامه در استودیوی انجام می‌دهد.


این جشنواره مجوز ندارد!
دفتر جشنواره‌ها و همکاری‌‌های بین‌الملل سازمان سینمایی اعلام کرد: جشنواره بین‌المللی سیمرغ (وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) فاقد مجوز بوده و نکات آیین‌نامه‌ای در همان بدو انتشار فراخوان با رصد موضوع، مکرر به برگزار‌کننده یادآوری و طی 2 نامه در سال جاری به مسؤولان این وزارتخانه اعلام شده است. به گزارش تسنیم، دفتر جشنواره‌ها و همکاری‌‌های بین‌الملل سازمان سینمایی پیرو مذاکره و توضیحات قبلی درباره برگزاری ادوار گذشته جشنواره در سال 96 نظر به فراخوان برگزاری دهمین جشنواره بین‌المللی «سیمرغ» توسط مسؤولان جشنواره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، با عنایت به جایگاه حاکمیتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تبیین و نظارت بر همه فعالیت‌‌های فرهنگی- هنری کشور وفق ماده دوم قانون وظایف، مصوبه هیأت وزیران و برابر مواد 19، 20 و 21 ذیل فصل دوم‌‌‌‏- آیین‌نامه شماره 174327‌‌‌‏/1 «آیین‌نامه نحوه صدور مجوز برگزاری و نظارت بر جشنواره‌ها و مجامع سینمایی»، برگزاری جشنواره فیلم، فیلمنامه و هر مجمع مرتبط با آن (اختتامیه و...) را منوط به داشتن مجوز معتبر دانسته که متأسفانه به سبب قرائت آن مجموعه به داخلی بودن این جشنواره به‌رغم فراخوان بین‌المللی و عمومی آن، در این‌باره تخطی قانونی و آیین‌نامه‌ای صورت گرفته است. سازمان سینمایی لازم می‌داند در صورت برگزاری بدون مجوز، موضوع را به مراجع نظارتی منعکس و به سبب استیفای حقوق قانونی مراتب را پیگیری کند.


«لباس رزم بر تن کلمات»  در نشریه اختصاصی کتاب
شماره‌های 30 و 31 «شیرازه کتاب» ویژه بهمن و اسفند 97 با پرونده مفصل درباره مسأله فلسطین منتشر شد. به گزارش «وطن‌امروز»، در تازه‌ترین شماره این مجله که مجمع ناشران انقلاب اسلامی آن را منتشر می‌کند، علاوه بر مرور اخبار و رویدادهای مربوط به نشر و بازار کتاب، مطالب متعددی در موضوع فلسطین درج شده است. «لباس رزم بر تن کلمات» تیتر اول روی جلد این شماره از نشریه است که به پرونده ویژه فلسطین و ادبیات آن پرداخته است. مطالبی درباره نویسندگان داخلی و خارجی که به مساله فلسطین پرداخته‌اند و مرور آثار آنها در این بخش موجود است. «شیرازه کتاب» در این شماره درباره موضوعات و کاستی‌های مرتبط با ادبیات فلسطین با چهره‌های مختلف و صاحب‌نظرانی همچون اسماعیل شفیعی سروستانی، محمدعلی آذرشب، مجید صفاتاج، یعقوب توکلی، مهدی شکیبایی، مصطفی رضایی، رضا اسماعیلی، حسن رویوران و... به گفت‌وگو نشسته است. همچنین خوانندگان می‌توانند گزارش کاملی از «نشست تخصصی مساله فلسطین و رژیم صهیونیستی» و «نشست هم‌اندیشی اتحادیه‌های نویسندگان و ناشران حامی مقاومت و فلسطین» را در این شماره مطالعه کنند و از جزئیات تأسیس جایزه جهانی ادبی فلسطین مطلع شوند. این شماره از نشریه «شیرازه کتاب» به سردبیری حسین شاهمرادی، با قیمت 20 ‌هزار تومان و در 142 صفحه به چاپ رسیده است.
 


Page Generated in 0/0069 sec