printlogo


کد خبر: 207710تاریخ: 1397/12/22 00:00
اخبار

رئیس کمیته امداد خبر داد
خانه‌دار شدن تمام ایتام در سال 98
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از توزیع یک نوبت دیگر سبد کالا بین مددجویان کمیته امداد و بهزیستی خبر داد.
به گزارش مهر، پرویز فتاح گفت: براساس موافقت رئیس‌جمهور امیدواریم تا پایان سال طی هفته آینده یک نوبت دیگر سبد کالا بین مددجویان بهزیستی و کمیته امداد توزیع شود. وی گفت: تاکنون ۹۷ درصد بودجه بهزیستی پرداخت شده است. فتاح تأکید کرد: آخرین مرحله مستمری مددجویان شب گذشته (دوشنبه) واریز و پرونده مستمری‌های سال ۹۷ بسته شد. رئیس کمیته امداد خاطرنشان کرد: 1500 میلیارد تومان نیز برای وام ضروری ۵‌میلیون تومانی اختصاص یافته است که صف وام ضروری امسال برداشته شد. وی با اشاره به اینکه در سال آینده هیچ یتیم تحت پوششی فاقد مسکن نخواهد بود، اظهار داشت: در حوزه مسکن اقدامات خوبی در سال آینده انجام خواهیم داد به طوری که مشکل مسکن را برای جامعه هدف حل می‌کنیم و مشکل مسکن ایتام و مددجویان روستایی حل می‌شود و برای مددجویان شهری نیز مشکل رهن و اجاره حل می‌شود به طوری که در سال ۹۸ جامعه هدف ما مشکل مسکن نخواهد داشت. وی افزود: طی 3 ماه گذشته ۴ توافقنامه با نوبخت امضا کردیم که آخرین آن روز گذشته برای ساخت ۵ هزار واحد مسکونی در خراسان جنوبی بود و در مجموع ۱۷ هزار واحد مسکونی سهم ما در سال ۹۸ است که احداث خواهد شد و ۶‌هزار و ۵۰۰ واحد نیز سپاه برای مددجویان احداث می‌کند. فتاح از جمع‌آوری صندوق‌های معابر در سال ۹۸ خبر داد و گفت: جمع‌آوری صندوق‌ها امسال ۱۰ درصد انجام شد و در سال آینده نیز مابقی آنها جمع‌آوری می‌شود. وی افزود: اما صندوق‌های خانگی همچنان پابرجاست.

جریمه 30 هزار تومانی  برای بوق زدن برای سلام
جانشین معاونت اجتماعی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: بوق زدن غیرضروری برای سلام و خداحافظی ۳۰ هزار تومان جریمه دارد. سرهنگ علی‌اصغر شریفی از اعمال جریمه ۳۰ هزار تومانی برای کسانی که به بوق زدن غیرضروری می‌پردازند، خبر داد. وی به باشگاه خبرنگاران افزود: مطابق قانون و کد تخلفی ۲۱۲۴، بوق زدن در محل‌های ممنوعه یا بوق زدن غیرضروری جریمه ۳۰ هزار تومانی دارد. جانشین معاونت اجتماعی پلیس راهور تهران بزرگ در پاسخ به این پرسش که بوق زدن غیرضروری چگونه تعریف می‌شود؟ گفت: به طور مثال بوق زدن پشت چراغ قرمز یا ترافیک، بوق زدن غیرضروری است. همچنین بوق زدن برخی افراد به جای سلام و خداحافظی هم از این جمله محسوب می‌شود و جریمه ۳۰ هزار تومانی دارد.

اعلام ظرفیت‌های فوق‌العاده  عتبات نوروزی
سرپرست اداره کل عتبات سازمان حج و زیارت از فراهم شدن ظرفیت فوق‌العاده عتبات نوروزی برای متقاضیانی که در پیش‌ثبت‌نام عتبات نوروزی شرکت نکرده بودند، خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج و زیارت، مرتضی آقایی درباره آخرین برنامه‌ریزی‌ها برای عتبات نوروزی توضیح داد: طبق وعده‌ای که سازمان حج و زیارت داده بود، امکان ثبت‌نام و تشرف برای متقاضیانی که در پیش‌ثبت‌نام عتبات نوروزی شرکت نکرده بودند، فراهم شده است. وی افزود: با تلاش‌های دست‌اندرکاران ذی‌ربط و فراهم آمدن ظرفیت‌های فوق‌العاده، ثبت‌نام و اعزام کسانی که موفق به نام‌نویسی نشده بودند مهیا شده است و این عزیزان می‌توانند هرچه سریع‌تر به کاروان‌ها و دفاتر تحت پوشش سازمان حج و زیارت در سراسر کشور مراجعه داشته باشند. سرپرست اداره کل عتبات سازمان حج و زیارت تصریح کرد: به‌رغم افزایش سفرها و افزایش هزینه خدمات در ایام نوروز، خوشبختانه این افزایش در سفرهای هوایی به کمتر از 5 درصد و در سفرهای زمینی به کمتر از 3 درصد رسید. آقایی با بیان اینکه سفرهای عتبات نوروزی از 24‌اسفندماه تا 9 فروردین‌ماه انجام می‌شود، گفت: افرادی که تمایل دارند در تاریخ‌های بعد از ایام نوروزی و در ایام ماه‌های مبارک رجب و شعبان به سفرهای اعتاب مقدسه مشرف شوند نیز می‌توانند به دفاتر تحت پوشش سازمان حج و زیارت یا سامانه atabatorg.haj.ir مراجعه کنند.
 


Page Generated in 0/0066 sec