printlogo


کد خبر: 207723تاریخ: 1397/12/22 00:00
اخبار

درخواست برخی مالباختگان از رئیس جدید قوه قضائیه
دیروز تعدادی از مالباختگان تعاونی فرشتگان (کاسپین) و سکه ثامن در تجمعی آرام مقابل ساختمان قوه قضائیه، خواهان رسیدگی مسؤولان به مطالبات آنها در خصوص دستیابی به پول‌های از دست رفته و محاکمه مفسدان و مجرمان اقتصادی شدند. مالباختگان با در دست داشتن پلاکاردهایی از رئیس جدید قوه قضائیه درخواست کردند مصوبه ماده 236‌ آیین‌نامه  مجلس شورای اسلامی درباره رسیدگی به تخلفات برخی مدیران ارشد سابق بانک مرکزی به جریان بیفتد. طبق این مصوبه، مجلس بانک مرکزی را مقصر پرونده کاسپین معرفی کرده و قوه قضائیه می‌تواند این پرونده را به جریان بیندازد. همچنین مالباختگان سکه ثامن از قوه قضائیه درخواست کردند روند رسیدگی به مسببان ضرر و زیان سرمایه‌گذاران سکه ثامن را تسرع بخشد. برخی از مالباختگان اعلام کردند امید بسیاری دارند تا با درایت رئیس جدید قوه قضائیه پرونده مالباختگان موسسات مالی برای همیشه بسته شود. رئیسی، رئیس جدید قوه قضائیه در جلسه معارفه خود گفته بود به کسی اجازه دور زدن قانون را نخواهد داد.


وزیر جهاد کشاورزی به جلسه تنظیم بازار نرفت
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در نامه‌ای خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی از عدم حضور وزیر جهاد کشاورزی در جلسه کمیسیون صنایع که به منظور تنظیم بازار برگزار شد، انتقاد کرد. به گزارش خانه ملت، عزیز اکبریان در نامه‌ای به علی لاریجانی از عدم حضور محمود حجتی در جلسه کمیسیون صنایع که 20 اسفند به منظور تنظیم بازار و تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم تشکیل شد، انتقاد کرد. وی همچنین در نامه‌ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت از عدم حضور قبادی و تابش، معاونان وزارت صمت در نشست کمیسیون صنایع و معادن به منظور تنظیم بازار انتقاد کرد و خواستار برخورد با آنها شد.


پالایشگاه پیروزی شاهرود تعطیل شد
پالایشگاه نفت و گاز پیروزی در شهرستان شاهرود که یک پالایشگاه کاملاً خصوصی است با ۶۸۰ نفر نیروی شاغل، به‌دلیل عدم‌دریافت خوراک، تعطیل شد. به گزارش تسنیم، این ﭘﺎﻻﻳﺸﮕﺎه سال 1395 ﻣﻮرد ﺑﻬﺮه‌ﺑﺮداری ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺖ. اﻳﻦ ﭘﺮوژه در 3 فاز ﺗﻌﺮﻳﻒ ﺷﺪه و ﻇﺮﻓﻴﺖ ﺗﻮﻟﻴﺪ آن در هر 3 فاز ﺑﻪ ﻳﻚﻫﺰار و 250 ﺗﻦ فرآورده نفتی در روز می‌رسد. ﭘﺎﻻﻳﺸﮕﺎه ﻧﻔﺖ و ﮔﺎز ﭘﻴﺮوزی ﭘﺎﻻﻳﺸﮕﺎهی ﺻﺪدرﺻﺪ ﺧﺼﻮصی است. ﻣﻮاد اوﻟﻴﻪ اﻳﻦ واﺣﺪ ﺗﻮﻟﻴﺪی، ﻧﻔﺖ‌ﺧﺎم و ﻣﻴﻌﺎﻧﺎت ﮔﺎزی اﺳﺖ ﻛﻪ ﺧﻮراک 13ﻫﺰار ﺑﺸﻜﻪای روزاﻧﻪ آن ﺗﻮﺳﻂ ﺷﺮﻛﺖ ﻧﻔﺖ ﺗأﻣﻴﻦ می‌ﺷﻮد. سال 97 با توقف ارائه خوراک به این پالایشگاه، تولید آن متوقف و این پالایشگاه فعال خصوصی کشور به تعطیلی کشیده شده و همه 680 کارگر آن بیکار شدند.

پژو 7 هزار میلیارد تومان  به قطعه‌سازان ضرر زد
مدیرعامل شرکت ساپکو با تأکید بر اینکه شرکت پژو باید بابت ترک ایران خسارت پرداخت کند، گفت: هر کسی ادعای توانایی ساختن قطعه را دارد در به‌روی آن قطعه‌ساز باز است. به گزارش تسنیم، حسین نجاری در نشستی خبری با تأکید بر اینکه شرکت پژو باید بابت ترک ایران خسارت پرداخت کند، تصریح کرد: از محل قرارداد سه‌جانبه‌ای که میان ساپکو، ای‌کاپ و قطعه‌سازان امضا شده، باید 7 هزار میلیارد تومان خسارت تولید پرداخت شود که مسؤولیت آن به‌عهده ایران‌خودرو است. وی افزود: ما از همکاری با هر نهاد نظامی و غیرنظامی که توانایی ساخت قطعات داشته باشد استقبال می‌کنیم و اکنون نیز در حال تلاش برای ساخت قطعات الکترونیکی با استفاده از دانش فنی آنها هستیم. وی درباره میزان خودروهای ناقص در کارخانه ایران خودرو گفت: به‌تعداد 10 روز کاری خودروی ناقص از محصولات پرتیراژ و کم‌تیراژ در کارخانه قرار دارد که در صدد رفع نواقص آنها هستیم. عضو هیأت مدیره سایپا با اعلام اینکه در حال حاضر 20 تا 25 هزار خودروی ناقص از محصولات پراید و تیبا در کارخانه قرار دارد، تصریح کرد: قطعه‌سازان استاد دور زدن تحریم شده‌اند و باید بسترها را برای آنها فراهم کرد که اگر واردات بدون انتقال ارز آزاد شود، می‌توان کار را با سرعت بیشتری پیش برد.
 


Page Generated in 0/0069 sec