printlogo


کد خبر: 207725تاریخ: 1397/12/22 00:00
هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا؛ تساوی استقلال در خانه، شکست پرسپولیس در دوحه
داوری علیه فوتبال ایران

شب تلخ برای فوتبال ایران؛ شبی که اشتباهات داوری موجب از دست رفتن 5 امتیاز از جیب سرخابی‌‌های تهران شد. استقلال در شبی که حمایت کامل هواداران خود را به همراه داشت در عین ناباوری مقابل العین تن به تساوی یک- یک داد و در بازی همزمان روی اشتباه مهلک کمک‌داور و همچنین موقعیت‌سوزی‌‌های بی‌اندازه علیپور، پرسپولیس در آخرین ثانیه به السد قطر
یک بر صفر باخت. دیدار استقلال و العین در هفته دوم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه آزادی برگزار شد که این بازی با تساوی یک- یک خاتمه یافت. فرشید باقری(۵۳) برای استقلال و شیوتانی (۸۵) برای العین گل زدند. آبی‌های ایران که از حمایت پرتعداد تماشاگران‌شان برخوردار بودند در نیمه اول تلاش کردند دروازه حریف را باز کنند اما تیم اماراتی نمایش قابل قبولی داشت و یک بار در دقیقه ۲۸ تیر دروازه استقلال را به لرزه درآورد. البته شاگردان شفر هم دقایقی بعد تیر دروازه العین را نشانه گرفتند اما در نهایت توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرد تا نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد. در نیمه دوم استقلال با انگیزه بالاتری وارد زمین شد تا بتواند مقابل چشمان نزدیک به ۷۰ هزار تماشاگرش 3 امتیاز را کسب کند. در دقیقه ۵۳ آبی‌های تهران صاحب یک ضربه کرنر شدند که ارسال این توپ با ضربه سر فرشید باقری به گل برتری آبی‌ها تبدیل شد. در ۱۰ دقیقه پایانی العین تلاش کرد گل خورده را جبران کند و حملاتی را روی دروازه میزبان پی‌‌ریزی کرد که این حملات در دقیقه ۸۵ جواب داد و العینی‌ها روی یک ضربه ایستگاهی و تعلل مدافعان استقلال به گل تساوی رسیدند. این گل را شیوتانی با شوتی محکم به ثمر رساند و توپش از بین 3 بازیکن استقلال رد شد و به تور دروازه چسبید. در دقایق باقیمانده استقلال موقعیت زیادی روی دروازه العین ایجاد کرد و در دقیقه ۹۱ به گل دوم هم دست یافت اما داور این گل را به نشانه آفساید نپذیرفت که در تصاویر تلویزیونی مشخص شد دانشگر در آفساید نبود و اشتباه کمک‌داور اینچنین 2 امتیاز ارزشمند را از جیب آبی‌ها ربود.
اما در دیگر دیدار حساس روز گذشته روی اشتباهات عجیب تیم داوری و همچنین موقعیت‌سوزی‌‌های علیپور، پرسپولیس مقابل السد شکست خورد. در این بازی هر دو تیم صاحب موقعیت‌‌های خوبی شدند که واکنش‌‌های بیرانوند در چند نوبت مانع گلزنی السدی‌ها شد اما در این سو علیپور بدون اینکه کسی مزاحمش باشد یک به یک موقعیت‌ها را از دست داد. در آخرین ثانیه‌‌های بازی در صورتی که سروش رفیعی تازه به میدان آمده مانند همیشه هوس ارائه فوتبال نمایشی را داشت، توپ را لو داد و همان توپ در ادامه زیر پای بغداد افتاد و بدون آنکه کمال کامیابی‌نیا روی بونجاح مرتکب خطایی شود، داور چینی به اشتباه در سوتش دمید تا آخرین هدیه‌‌‌‌اش را به میزبان بدهد. اما اشتباه تیم داوری به همین جا ختم نشد، چرا که توپ ارسالی بازیکن السد در موقعیت صددرصد آفساید به بغداد بونجاج رسید و با اشتباه بزرگ کمک‌داور، پرسپولیس به همین سادگی همان یک امتیاز را هم از دست داد. این دومین گل دریافتی بیرانوند در این تورنمنت بود که طبق تصاویر تلویزیونی این گل هم مانند گل تیم پاختاکور در موقعیت آفساید به ثمر رسید. گویا حالا وقتش رسیده که لیگ قهرمانان آسیا به وار تن دهد، چرا که اشتباهات داوری قاره کهن دیگر از حالت طبیعی خارج شده است.


Page Generated in 0/0084 sec