printlogo


کد خبر: 207726تاریخ: 1397/12/22 00:00
دوران پرنوسان علی منصور با سبزپوشان اصفهان
در مرز صعود و سقوط

زهره فلاح زاده: تیم ذوب‌آهن اصفهان این فصل یک روز بسان یک قهرمان ظاهر می‌شود و روزی دیگر به لشکر شکست‌خورده‌ای که یارای مقابله با حریفان را ندارد، می‌ماند.
یک روز هواداران اصفهانی را امیدوار به حیات دوباره تیم‌شان می‌کند و روزی دیگر نفسش
 به شماره می افتد تا مرگ تدریجی تیم‌شان را نظاره‌گر باشند.
تیم علیرضا منصوریان این روزها بازی‌های پرنوسانی را به نمایش می‌گذارد. ذوب آهن در بازی با الغرافه قطر و در مقابل ستارگان این تیم در حالی که
به نظر می‌آمد باید دستانش را به نشانه تسلیم بالا ببرد و دور آسیا را خط بکشد، با یک نمایش فوق‌العاده و کامبک، نتیجه 2 بر صفر باخته را 3 بر 2 کرد و به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا صعود ‌کرد.
سبزپوشان اصفهانی درست چند روز بعد باید مقابل استقلال در تهران به میدان می‌رفتند. آنها که الغرافه پرمهره را از آسیا حذف کرده بودند به نظر می‌آمد با انگیزه مضاعف به مصاف آبی‌های پایتخت بروند و عرصه را برای تیم وینفرد شفر تنگ و تنگ‌تر کنند اما این اتفاق نیفتاد و در شبی که شاگردان منصوریان حرفی برای گفتن نداشتند با نتیجه سنگین 3 بر صفر شکست را پذیرا شدند. شکست سنگین علیرضا منصوریان مقابل تیم سابق خود منجر شد ذوب‌آهن بیش از پیش موقعیت خود را در جدول در خطر ببیند و تیم نایب‌قهرمان فصل گذشته حتی کابوس سقوط به دسته پایین‌تر را هم جلوی دیدگانش تجسم کند.
ذوب‌آهن در 2 دیدار بعدی خود باز هم نتوانست نتیجه قابل قبولی بگیرد و در هر دو دیداری که در اصفهان میزبان حریفان بود به 2 تساوی مقابل ماشین‌‌سازی در لیگ برتر و الزورای عراق در لیگ قهرمانان رضایت داد؛ نتایجی که نمی‌توانست نمره قبولی به علیرضا منصوریان بدهد.
پس از این دو دیدار، ذوب‌آهن در دیدار بزرگ و مهمی باید به میدان می‌رفت و مقابل پدیده‌ای قرار می‌گرفت که در دور رفت لیگ برتر و جام حذفی ذوب آهن را شکست داده بود اما سبزپوشان دیار اصفهان توانستند پدیده مدعی را در خانه‌اش شکست دهند و با دستی پر به اصفهان بازگردند. جایگاه ذوب‌آهن در جدول با این برد تغییر محسوسی نکرد اما تا حدی توانست صدای اعتراض منتقدان را حداقل تا بازی با النصر عربستان کمتر کند.
ذوب‌آهن حالا باید یک بازی سخت و نفسگیر با تیم عربستانی برگزار می‌کرد. بازی‌ای که برای شاگردان منصوریان مهم بود و در صورت نگرفتن امتیاز از این تیم با توجه به نمایش نه چندان مطلوب در هفته اول لیگ قهرمانان و کسب یک امتیاز در اصفهان، راه صعودشان دچار اشکال می‌شد. ذوب‌آهن در این دیدار خیلی زود و در دقیقه ۵ دروازه خود را باز شده دید و هواداران اصفهانی با ترس و نگرانی از اینکه تیم‌شان متحمل شکست سنگینی شود، بازی را دنبال می‌کردند. اما ذوب‌آهن یک بار دیگر و مثل بازی با الغرافه قطر توانست به بازی بازگردد و در نهایت ۳ بر ۲ به برتری برسد. کامبک ذوب‌آهن مقابل تیم عربستانی بهترین اتفاق برای ذوبی‌ها در این فصل بود که آنها را امیدوار به صعود از گروه‌شان کرد.
درست است که گروه ذوب‌آهن آسان‌ترین گروه برای نمایندگان ایران در آسیاست اما شرایط بد ذوب‌آهن در لیگ برتر همین گروه را هم برای آنها سخت کرده است و اگر ذوب‌آهن رده سیزدهمی لیگ برتر بتواند از گروهش در لیگ قهرمانان صعود کند، بدون شک دست به کار بزرگی زده است و باید به منصوریان با وجود شرایط نه چندان خوب، بابت این صعود نمره ۲۰ داد. باید منتظر ماند و دید که منصوریان می‌تواند از ذوب‌آهن یک تیم متحول شده در آسیا بسازد و امید را به دل ناامید هوادارانش تزریق کند یا خیر.
باید دید ذوب‌آهن پس از برد مقابل النصر چه نتیجه‌ای در لیگ کسب می‌کند و آیا باز هم این تیم به دوران پرنوسان خود ادامه می‌دهد و نتیجه قابل قبولی در ادامه مسابقات لیگ نمی‌گیرد یا راه صعود را طی می‌کند و خودش را از منطقه خطر و سقوط به دسته پایین‌‌‌‌‌‌تر نجات ‌می‌دهد؟


Page Generated in 0/0062 sec