printlogo


کد خبر: 207734تاریخ: 1397/12/22 00:00
اخبار

ایجاد ۲۰ گروه مقاومت در مرزهای رژیم صهیونیستی
معاون هماهنگ‌کننده سپاه گفت: قبل از جنگ ‌۳۳ روزه، صهیونیست‌ها در یک وحشت دائمی قرار داشتند که مبادا گروهی به نام حزب‌الله در کنار مرز‌های سرزمین‌های اشغالی فلسطین ایجاد شود ولی بعد از جنگ ۳۳ روزه، ۲۰ گروه مانند حزب‌الله در مرز‌های آنها ایجاد شد. به گزارش سپاه‌نیوز، سردار علی فدوی در مراسم روز درختکاری که دیروز (سه‌شنبه) در دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام‌حسین(ع) برگزار شد، اظهار داشت: در 40 سال گذشته هر جا که پای کار رفتیم و عمل کردیم همراه با موفقیت بوده است. به‌ عنوان مثال در 8 سال دفاع‌مقدس پای کار مقابله با دشمن رفتیم اما پیروز شدیم. سردار فدوی عنوان کرد: چند سال قبل از جنگ ‌33 روزه، آمریکا و صهیونیست‌ها در یک وحشت دائمی قرار داشتند که مبادا گروهی به نام حزب‌الله در کنار مرز‌های سرزمین‌های اشغالی فلسطین ایجاد شود ولی بعد از جنگ 33 روزه، 20 گروه مانند حزب‌الله در مرز‌های آنها ایجاد شد؛ در واقع اگر در اقدامی احمقانه سعی نمی‌کردند در جنگ 33 روزه حزب‌الله لبنان را از بین ببرند، شاید شاهد شکل‌گیری این گروه‌ها در کنار مرز‌های سرزمین‌های اشغالی نبودند.

انقلاب اسلامی نیروی سوم را در جهان ایجاد کرد
همایش «صیانت» به مناسبت سی‌امین سالگرد تاسیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی روز گذشته در فرهنگسرای امام (ره) برگزار شد. به گزارش فارس، حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان، رئیس مرکز اسناد در این مراسم با اشاره به اجماع قدرت‌های بزرگ جهان بر لزوم جلوگیری از پیروزی نهضت امام خمینی گفت: انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی نیروی سوم را در جهان ایجاد کرد، به گونه‌ای که بسیاری از نظریه‌پردازان از نظریات پیشین خود گذشتند. وی با یادآوری باریک‌بینی‌های امام خمینی و تاکید ایشان بر ضرورت تاریخ‌نگاری انقلاب اسلامی اظهار داشت: امام در این باره نوشتند «هنوز ما زنده‌ایم ولی برخی تاریخ انقلاب را تحریف می‌کنند». حسینیان در بخش دیگری از سخنان گفت: وقتی امام خمینی به آقای روحانی دستور راه‌اندازی مرکز اسناد را می‌دهند، آقای روحانی به امام می‌گوید که دولت بودجه برای این مرکز اختصاص دهد اما امام پاسخ دادند که دولت‌ها می‌آیند و می‌روند و می‌خواهند تاریخ، مطابق منفعت خودشان نوشته شود، از این رو موسسه‌ای غیرانتفاعی بدون وابستگی به بودجه دولتی راه‌اندازی شد. رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی افزود: ۳۱ هزار و ۸۰۰ ساعت نوار کاست خاطرات از سراسر کشور داریم و حدود ۵ میلیون سند کتبی جمع‌آوری کرده‌ایم. همچنین ۱۳ هزار ساعت مصاحبه تصویری داریم. ۲۱۴ جلد کتاب خاطرات چاپ شده و ۶۲ جلد هم در دست چاپ است.

نشناختن بعد جهانی انقلاب مشکل برخی مسؤولان ما است
عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: یکی از مشکلات جمهوری اسلامی ایران طی 40 سال گذشته عدم شناخت بعد جهانی انقلاب توسط برخی مسؤولان است. این عدم شناخت سبب شد نتوانیم بدرستی از فرصت‌های بین‌المللی بهره ببریم. به گزارش فارس، فؤاد ایزدی در سلسله نشست‌های تبیین بیانیه « گام دوم انقلاب» گفت: یکی از مشکلات جمهوری اسلامی ایران طی 40 سال گذشته عدم شناخت بعد جهانی انقلاب توسط برخی مسؤولان است. این عدم شناخت سبب شد نتوانیم بدرستی از فرصت‌های بین‌المللی بهره ببریم. برای نمونه فردی که می‌گوید یمنی‌ها نان‌خور اضافی‌اند متوجه جایگاه بین‌المللی یمن نیست. وی افزود: رهبری در فرازی از بیانیه گام دوم انقلاب، ایران را یک قطب جهانی می‌دانند. برخی چون به این موضوع توجه نمی‌کنند خیال می‌کنند با 4 تا جلسه گذاشتن و لبخند زدن مشکلات حل می‌شود. این (مذاکره) تفکر کودکانه و غیرکارشناسانه به سبب بی‌توجهی به مسائل دنیاست. ایزدی تاکید کرد: آمریکا قدرت سخت دارد ولی قدرت نرمش ضعیف است. قدرت سخت آمریکا شاید از ما بیشتر باشد ولی قدرت نرمش نیست. آمریکا موشک، سلاح و... دارد ولی در سوریه شکست خورد، در حالی که ایران پیروز شد. دلیلش نیز نداشتن قدرت نرم است.


Page Generated in 0/0081 sec