printlogo


کد خبر: 207759تاریخ: 1397/12/23 00:00
اخبار

انتشار بیانیه پایانی ششمین اجلاسیه رسمی دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری
خبرگان: دیپلماسی اقتصادی با همسایگان فعال شود
 بیانیه پایانی اجلاسیه ششم از دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری، بعدازظهر دیروز منتشر شد. در این بیانیه، خبرگان ملت خواستار فعال‌سازی دیپلماسی اقتصادی با همسایگان برای مقابله با تحریم‌ها شدند. به گزارش «وطن‌‌امروز»، در بخشی از این بیانیه آمده است: «هم‌اکنون در اقتصاد ایران مشکلاتی وجود دارد که با تقویت نگاه به درون، مدیریت جهادی و خودباوری، همسو با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، بدون داشتن رویکرد برون‌گرایی، می‌توانیم آنها را حل کنیم و با مدیریت صحیح نظام توزیع و نظارت و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی متوسط و خُرد، تقویت بخش تعاون و مهم‌تر از همه فعال‌سازی دیپلماسی اقتصادی علی‌الخصوص نسبت به همسایگان، باید کشور را در برابر تحریم‌ها مقاوم‌تر نموده و جایگاه منطقه‌ای جمهوری اسلامی را ارتقا بخشیم». این بیانیه همچنین درباره مساله لوایحFATF تصریح کرده است: «پیوستن جمهوری اسلامی به کنوانسیون‌های بین‌المللی مانند پالرمو، CFT و غیره اگر به قصد گرفتن بهانه از دشمن باشد، خطای استراتژیک محسوب می‌شود؛ مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر لزوم عدم انفعال و رعایت اصول عزت، حکمت، مصلحت و تهدیدزدایی در عرصه تعامل بین‌المللی، از قوای سه‌گانه و مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌خواهد نسبت به نفی سلطه و خطر نفوذ بیگانگان در حوزه تعاملات استراتژیک مالی و غیرمالی جمهوری اسلامی با همپیمانان خود دقت لازم را مبذول دارند و مراقب توطئه‌های دشمنان انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشند». در بند 4 این بیانیه نیز درباره تغییرات اخیر در قوه‌قضائیه آمده است: «مجلس خبرگان رهبری، با قدردانی از تلاش‌های آیت‌الله آملی‌لاریجانی در دوران تصدی ریاست قوه‌قضائیه بویژه مبارزه با مفسدان و اخلالگران دانه‌درشت اقتصادی در ماه‌های اخیر؛ ضمن تبریک به آیت‌الله رئیسی مسؤول جدید این قوه؛ از ایشان می‌خواهد با تکیه بر تجارب 40 سال گذشته و اهتمام ویژه به توصیه‌های هشتگانه مقام معظم رهبری در حکم انتصاب ایشان، تلاش کنند دستگاه عدالت با نظم و تدبیری حکمت‌آمیز، و صلابت و قاطعیت بیشتر دوران جدیدی را که زیبنده‌ گام دوم انقلاب است، آغاز کند تا زمینه تحقق عدالت فراگیر و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و فساد در اشکال گوناگون آن بیش از پیش فراهم گردد».

محسن قمی کارپرداز هیأت‌رئیسه مجلس خبرگان شد
حجت‌الاسلام محسن قمی با رأی اعضای خبرگان رهبری به عنوان کارپرداز اداری - مالی هیأت‌رئیسه مجلس خبرگان انتخاب شد. به گزارش مهر، پس از انتخاب حجت‌الاسلام رئیسی به سمت نایب‌رئیسی مجلس خبرگان رهبری، تصدی جایگاه کارپرداز اداری - مالی هیأت‌رئیسه خبرگان که تا پیش از این بر عهده وی بود با رأی نمایندگان این مجلس به حجت‌الاسلام قمی محول شد.

درخواست کمک مادورو از چین، روسیه و ایران
رئیس‌جمهوری ونزوئلا از سازمان ملل متحد و کشورهایی همچون چین‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، روسیه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، ایران و کوبا که در زمینه مقابله با حملات سایبری تجربه دارند، درخواست کرد به کاراکاس در تحقیقات درباره حمله به تاسیسات برق ونزوئلا کمک کنند. به گزارش ایرنا ،«نیکلاس مادورو» همچنین از تشکیل یک کمیسیون ویژه برای تحقیقات درباره حمله سایبری به سیستم برق‌رسانی ونزوئلا و کمک متخصصان بین‌المللی خبر داد. وی همچنین گفت به دنبال ارائه درخواست کمک از سوی سازمان ملل و کشورهای باتجربه در زمینه مقابله با حملات سایبری همچون چین‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، روسیه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، ایران و کوبا برای روشن شدن مسائل مربوط به حمله به سیستم برق‌رسانی ونزوئلا است. مادورو تصریح کرد این حمله سایبری از 2 شهر در آمریکا (هیوستون و شیکاگو) انجام شده است. از سوی دیگر خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه گزارش داد چین به ونزوئلا پیشنهاد داد که به این کشور در از سرگیری برق‌رسانی به نقاط مختلف کمک کند.
 


Page Generated in 0/0063 sec