printlogo


کد خبر: 207766تاریخ: 1397/12/23 00:00
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در آستانه سال نو اعلام کرد
ترخیص خودروهای متخلف با پرداخت جریمه
فرمانده نیروی انتظامی: کاروان‌های راهیان نور از مبدأ تا مقصد اسکورت می‌شوند

گروه اجتماعی:‌ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا اعلام کرد: خودروهایی که به دلیل ارتکاب تخلفات رانندگی توقیف شده‌اند با پرداخت جریمه از پارکینگ ترخیص خواهند شد.
 سردار سیدکمال هادیانفر در حاشیه رزمایش طرح نوروزی پلیس با حضور در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس ابلاغیه‌ای که از سوی پلیس صورت گرفته خودروهای دارای بیش از یک میلیون تومان جریمه از ۲۸ اسفند تا ۱۷ فروردین‌ماه به‌خاطر بالا بودن جریمه توقیف نخواهند شد. وی درباره‌ خودروهایی که در حال حاضر در پارکینگ توقیف هستند و امکان ترخیص‌شان نیست، گفت: خودروهایی که به دلیل ارتکاب تخلف راهنمایی و رانندگی توقیف شده‌اند در صورتی که مالکان‌شان تا ۲۵ اسفندماه نسبت به پرداخت جریمه اقدام کنند این خودروها نیز ترخیص می‌شوند، البته به شرط آنکه فاقد دستور قضایی باشند. وی با بیان اینکه بهترین روز ما روزی است که خودرویی جریمه نشود، درباره‌ تمهیدات پلیس برای پنجشنبه و جمعه آخر سال و شلوغی معابر نیز گفت: در این زمینه ابلاغیه‌های لازم را انجام داده و تدابیر خاص را نیز پیش‌بینی کرده‌ایم. هادیانفر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در سال‌های اخیر با اقدامات انجام شده از سوی پلیس به سایر دستگاه‌ها شاهد ارتقای انضباط ترافیکی و افزایش سطح آگاهی اقشار مختلف جامعه در فرهنگ ترافیک بودیم که امیدواریم این روند در آینده نیز ادامه داشته باشد، البته لازم است شهروندان با پلیس همکاری داشته باشند. رئیس پلیس راهور ناجا درباره‌ ارسال پیامک تخلفات حادثه‌ساز برای مالکان خودروها نیز گفت: بزودی این پیامک به شکل لحظه‌ای برای رانندگان ارسال خواهد شد که می‌تواند ضمن پیشگیری از حوادث رانندگی، از انباشت جرایم و ایجاد بدهی معوق و ناشی از جرایم رانندگی برای رانندگان نیز جلوگیری کند. هادیانفر اولویت پلیس راهنمایی و رانندگی در سال آینده را کاهش تصادفات، مدیریت الکترونیکی و هوشمند حوادث رانندگی و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان اعلام کرد.
اسکورت کاروان‌های راهیان نور
علاوه بر این فرمانده ناجا در این مراسم گفت: همزمان با اعزام کاروان‌های راهیان نور به مناطق دوران دفاع‌مقدس، گشتی‌های پلیس این کاروان‌ها را از مبدأ تا مقصد همراهی و مشایعت می‌کنند.
سردار حسین اشتری، با اشاره به انعقاد تفاهمنامه میان نیروی انتظامی و وزارت بهداشت، اظهار داشت: پیش‌‌‌‌‌‌‌‌نویس این تفاهمنامه تهیه شده و ان‌شاء‌الله بزودی امضا می‌شود. وی افزود: امید است این تفاهمنامه همکاری باعث سرعت در خدمات‌رسانی به مردم بویژه در فرآیند انتقال مجروحان تصادفات به مراکز درمانی شود. رئیس پلیس کشور گفت: با توجه به اینکه بخش اعظمی از تصادفات در 30 کیلومتری شهرها اتفاق می‌افتد، نیروهای پلیس را در این نقاط متمرکز می‌کنیم. عالی‌‌‌‌‌ترین مقام انتظامی کشور در پاسخ به سوالی درباره همراهی گشت‌‌های پلیس در طول سفر با کاروان‌‌های راهیان نور، گفت: همکاری خوبی میان نیروی انتظامی و ستاد راهیان نور وجود دارد؛ همزمان با اعزام کاروان‌‌های راهیان نور به مناطق دوران دفاع‌مقدس، گشتی‌‌های پلیس این کاروان‌ها را از مبدأ تا مقصد همراهی و مشایعت می‌کنند تا ان‌شاءالله شاهد حوادث ناگواری نباشیم.
سردار اشتری در پاسخ به این پرسش که کدام دستگاه‌‌های مسؤول در رفع مشکلات مربوط به زیرساخت‌‌های جاده‌ای کم‌کاری می‌کنند، اظهار داشت: نیروی انتظامی برای کاهش تصادفات و تلفات جاده‌‌‌ای، وظایف خود را انجام می‌دهد، از طرفی مطالبات لازم را نیز از دستگاه‌‌های مسؤول در این‌باره دارد. وی افزود: با همکاری وزیر راه‌وشهرسازی، عزمی جدی برای رفع نقاط حادثه‌خیز شکل گرفته به طوری که نقاط مزبور آشکارسازی شده و بخشی از مشکلات مرتفع و ان‌شاء‌الله در ادامه نیز اقدامات لازم انجام می‌شود. عالی‌‌‌‌‌ترین مقام انتظامی کشور ادامه داد: تلاش داریم با بهره‌مندی حداکثری از ظرفیت‌‌های موجود، اقداماتی جدی برای کاهش تصادفات انجام دهیم، البته معتقدیم تحقق این مهم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، نیازمند عزم همگانی و انجام وظیفه درست همه دستگاه‌‌های مسؤول است. فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به این سوال که آیا همزمان با ایام نوروز شماره تماس یا سامانه تلفنی مشترکی از سوی دستگاه‌‌های امدادی و خدماتی ارائه و اعلام می‌شود؟ پاسخ داد: مردم می‌توانند گزارشات خود را با سامانه تلفنی 110 به پلیس انتقال دهند.


Page Generated in 0/0066 sec