printlogo


کد خبر: 207792تاریخ: 1397/12/23 00:00
هاشم حیدری در گفت‌وگو با «وطن امروز»:
استقلال برای صعود نیاز به معجزه دارد

زهره فلاح‌زاده: تیم‌های ایرانی دومین هفته از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را هم درست مثل هفته اول خوب به پایان نرساندند و حاصل 3 بازی انجام شده یک برد برای ذوب‌آهن اصفهان مقابل النصر عربستان و تساوی استقلال برابر العین امارات در ورزشگاه آزادی و شکست پرسپولیس مقابل السد قطر در دوحه بود. برای بررسی هفته دوم لیگ قهرمانان و شرایط استقلال سراغ هاشم حیدری، بازیکن اسبق استقلال رفتیم و با او گفت‌وگویی داشتیم.
 نمایندگان ایران در آسیا شرایط خوبی ندارند، در حالی که فصل گذشته پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان رسید و استقلال از گروه مرگ صعود کرد؛ این یعنی فوتبال ما پسرفت کرده است؟
فوتبال ما پسرفت نکرده، بلکه دیگر تیم‌های آسیایی پیشرفت کرده و از ما جلو زده‌اند. این تیم‌ها به اهدافی که در ذهن‌شان داشتند، رسیده‌اند اما ما هنوز دلخوش هستیم به اینکه جرقه‌هایی در برخی مواقع بزنیم مثل فینال رفتن پرسپولیس در فصل گذشته و باز هم سر جای اول‌مان برگردیم. فوتبال ما برنامه‌ریزی ندارد. لیگ‌مان پیش از جام ملت‌ها به تعطیلات طولانی می‌رود و حالا برای جبران روزهای از دست رفته، هر 3 روز بازی برگزار می‌کنند. خود مسؤولان هم نمی‌دانند دارند چه‌کار می‌کنند. ما کارشناس و مدیر نداریم. هیچ چیزی هم سر جای خودش نیست.
تیم‌ملی قطر قهرمان آسیا شد و تیم‌های باشگاهی آنها هم در لیگ قهرمانان خوب نتیجه گرفته‌اند اما ما نه در رده ملی و نه باشگاهی پیشرفتی نکرده‌‌ایم.
  استقلال مقابل العین برد را با مساوی عوض کرد، این بازی را چطور دیدید؟
شروع بازی برای استقلال خوب نبود اما نیمه دوم استقلال بهتر بازی کرد و به تیم العین فشار آورد و به گل هم رسید. استقلالی‌ها کنار زمین خطای بی‌موردی انجام دادند که منجر به گل العینی‌ها شد. تیم اماراتی تنها راهی که می‌توانست گل بزند از ریباندهایی بود که به دست می‌آورد و مدافعان ما غفلت کردند و گل را پذیرفتند.
  استقلال با یک امتیاز از 2 بازی شرایط سختی برای صعود به مرحله بعد دارد و این درحالی است که هنوز این تیم با الهلال قدرتمند بازی نکرده؛ شانسی برای صعود استقلال قائل هستید؟
خیلی شرایط برای صعود استقلال سخت شده است، مگر اینکه 2 بازی پشت سرهم را ببرد که البته مقابل الهلالی که تیمش را برای قهرمانی بسته سخت است. استقلال باید از امتیاز میزبانی‌اش آن هم به دلیل حضور پرتعداد هوادارانی که دیگر تیم‌ها از آن بی‌بهره هستند، استفاده کند. وقتی در زمین خودمان نمی‌توانیم پیروز شویم و منتظر اما و اگرهای فوتبال هستیم، یعنی کار سختی داریم. کار دشوار شده و برای صعود نیاز به معجزه داریم.
  به نظر می‌رسد بین 3 نماینده ایران در آسیا شانس صعود ذوب‌آهن‌ بیشتر باشد، نظر شما چیست؟
ذوب آهن گروه ساده‌تری دارد و وقتی تیمی در هفته‌های اول تورنمنتی خوب نتیجه می‌گیرد، روحیه و انگیزه مضاعفی در ادامه مسیر می‌گیرد و می‌تواند صعود کند اما ذوب‌آهن اگر از گروهش هم صعود کند باز به مشکل می‌خورد. این تیم مقابل تیم‌های قدر نمی‌تواند نتیجه لازمه را بگیرد و کار برای آنها سخت است. در کل کار برای تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان خیلی سخت است.
  تیم‌های آسیایی از فشردگی بازی‌های لیگ گله دارند، این فشردگی‌ها به ضرر فوتبال و لیگ ما نیست؟
بله! به ضرر آنهاست! فشردگی‌ها بازی‌ها منجر به مصدوم شدن بازیکنان می‌شود. تیم‌هایی که هم در آسیا و هم در لیگ بازی می‌کنند بابت برنامه‌ریزی‌های سازمان لیگ صدمه می‌بینند. برای پرسپولیس که در جام حذفی هم حضور دارد، شرایط سخت‌تر هم خواهد بود. بازیکنان ما هنوز به آن سطح نرسیده‌اند که بتوانند هر 3 روز یک‌بار بازی کنند. امکاناتی هم نداریم که بتوانیم ریکاوری صحیحی داشته باشیم.
  این استقلال چقدر شانس قهرمانی در لیگ دارد؟
استقلال یکی از اضلاع مثلث قهرمانی در لیگ است. به نظر من اگر آبی‌ها بازی‌های رودرروی خود مقابل تیم‌های مدعی مثل سپاهان و پرسپولیس را پیروز شوند و امتیاز از دست ندهند قهرمان لیگ می‌شوند. یعنی حکم قهرمانی به دست خود آنها امضا می‌شود و خود آنها هستند که باید با برد مقابل مدعیان، جام قهرمانی رابه دست آورند.


Page Generated in 0/0073 sec