printlogo


کد خبر: 207796تاریخ: 1397/12/23 00:00
رئیس‌جمهور آمریکا از تحقیر خود توسط رئیس مجلس نمایندگان تشکر کرد
چاپلوسی به سبک ترامپ

گروه بین‌‌الملل:  تصور عمومی از رئیس‌جمهور ایالات متحده این است که او یک شخص از خودراضی و عاشق تعریف و تمجید دیگران از خود است اما در مواردی ثابت شده که هر جا پای منافعش در میان باشد کاملا تغییر چهره می‌دهد. دونالد ترامپ پس از آنکه رئیس دموکرات مجلس پایین‌دستی کنگره موضوع استیضاح رئیس‌جمهور را منتفی دانست، در اقدامی از سر ضعف به چاپلوسی پرداخت و از او تشکر کرد. «نانسی پلوسی» که از او به عنوان قدرتمندترین سیاستمدار دموکرات در صحنه سیاست آمریکا یاد می‌شود، این هفته در گفت‌وگو با روزنامه «واشنگتن‌پست» درباره درخواست‌های رو به افزایش نمایندگان دموکرات برای استیضاح رئیس‌جمهور ضمن تحقیر ترامپ گفته بود: «با استیضاح موافق نیستم. مدتی است که دارم به این موضوع فکر می‌کنم. استیضاح آنقدر در کشور تفرقه‌انگیز است که جز در صورتی که مساله‌ای کاملا متقاعدکننده، فراگیر و دوحزبی وجود داشته باشد، نباید این مسیر را دنبال کنیم، چون باعث تفرقه در کشور می‌شود و او (ترامپ) ارزش این کار را ندارد».
اما قطعا خود خانم رئیس خانه نمایندگان کنگره هم باورش نمی‌شد ترامپ بابت این حرف از او تشکر کند. دیروز رئیس‌جمهور توئیتری یانکی‌ها در جدیدترین پست خود نوشت: «من از اظهارات نانسی پلوسی در مخالفت با استیضاح (رئیس‌جمهور) خیلی قدردانی می‌کنم، البته همه باید این حقیقت را به خاطر داشته باشند که من هیچ وقت کار اشتباهی نکردم، اقتصاد و نرخ بیکاری ما در بهترین وضع قرار دارد، وضعیت ارتش و کهنه‌سربازان‌مان عالی است و موفقیت‌های بسیار دیگری هم وجود دارد».
البته ترامپ طبق معمول فرصت را برای خودستایی فراهم دیده و با بر شمردن موفقیت‌هایش در دوره اول ریاست‌جمهوری خود موضوع امیدواری‌‌‌‌اش به دور دوم ریاست‌جمهوری را پیش کشیده است.


Page Generated in 0/0063 sec