printlogo


کد خبر: 207800تاریخ: 1397/12/23 00:00
چهارگوشه

بازداشت عامل حمله تروریستی علیه حشدالشعبی
فرمانده تیپ 56 الحشد العشائری در عراق اعلام کرد نیروهای تحت امرش موفق شده‌‌اند عامل عملیات تروریستی علیه حشدالشعبی را که منجر به شهادت 27 تن از نیروها شد، دستگیر کنند. ابوجلو الجبوری تصریح کرد در عملیات ضد‌تروریستی در استان کرکوک عراق موفق شده‌اند یک تیم تروریستی وابسته به گروه تروریستی داعش را کشف و متلاشی کنند. وی گفت در پی این عملیات، نیروهای الحشد توانستند خالد محمد خلف البطوشی را که «مغز متفکر» حمله به نیروهای الحشد بود، در روستای المرزوق واقع در غرب استان کرکوک به دام اندازند. در حمله عناصر داعش به نیروهای الحشد در جاده «مخمور- موصل» ۲۷ تن از نیروهای الحشد به شهادت رسیدند و شمار زیادی نیز زخمی شدند.

بایدن نامزد انتخابات 2020 می‌شود
تارنمای خبری هیل در گزارشی اختصاصی به نقل از یکی از قانونگذاران کنگره خبر داد جو بایدن، معاون باراک اوباما، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا به جمع داوطلبان نامزدی حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2020 می‌پیوندد. این در حالی است ‌که بیل روسو، سخنگوی بایدن از تایید قطعیت ورود وی به رقابت‌های انتخاباتی خودداری کرده و گفته است بایدن هنوز تصمیم نهایی را نگرفته و تغییری پیش نیامده است. نتایج نظرسنجی دانشگاه «مانماوث» نشان می‌دهد بایدن پیشتاز داوطلبان نامزدی حزب دموکرات است و 28 درصد آرای پاسخگویان را به خود اختصاص می‌دهد. برنی سندرز، سناتور مستقل ورمونت با 25 درصد رقیب اصلی او در رقابت‌های درون‌حزبی به شمار می‌رود.  همچنین کاملا هریس، سناتور دموکرات کالیفرنیا با 10 درصد و الیزابت وارن، سناتور دموکرات ماساچوست با 8 درصد جایگاه‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند.

ماهاتیر محمد  میهمان ویژه پاکستانی‌ها می‌شود
ماهاتیر محمد، نخست‌وزیر مالزی قرار است به عنوان میهمان ویژه در مراسم رژه نیروهای مسلح پاکستان شرکت کند. اواخر آبان‌ماه عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان برای سفر 2 روزه رسمی به کوالالامپور رفت و به نظر می‌رسد سفر آتی ماهاتیر محمد در پاسخ به سفر همتای پاکستانی خود است. سخنگوی ارتش پاکستان روز گذشته اعلام کرد، این کشور تدارک برگزاری مراسم رژه نیروهای مسلح پاکستان به مناسبت روز پاکستان (3 فروردین) در اسلام‌آباد را کامل کرده و نخست‌وزیر مالزی قرار است به عنوان مهمان ویژه در این مراسم شرکت کند. سرلشکر آصف غفور همچنین از حضور جنگنده‌های ترکیه، چین و رژه نیروهای سعودی در مراسم روز پاکستان و همچنین حضور مقامات نظامی جمهوری آذربایجان، سلطنت عمان، سریلانکا و بحرین خبر داد.

ضرب‌الاجل ونزوئلا برای اخراج دیپلمات‌های آمریکایی
دولت ونزوئلا به دیپلمات‌های آمریکایی دستور داد، ظرف 72 ساعت خاک آن کشور را ترک کنند. ضرب‌الاجل دولت ونزوئلا برای دیپلمات‌های آمریکایی عصر سه‌شنبه در حالی صادر شد که نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا، دولت دونالد ترامپ را به خرابکاری سایبری منجر به قطعی گسترده برق در سراسر ونزوئلا متهم کرده است. دولت ونزوئلا در  بیانیه‌ای اعلام کرد: حضور دیپلمات‌های آمریکایی در خاک ونزوئلا خطری برای صلح، اتحاد و ثبات این کشور محسوب می‌شود. ادامه قطع برق، طی چند روز اخیر موجب تشدید مشکلات مردم ونزوئلا شد.

تسلیم گروهی داعشی‌ها در باغوز
همزمان با عملیات شبه‌نظامیان کرد برای آزادسازی منطقه باغوز، صدها داعشی و خانواده‌های آنها روز سه‌شنبه خود را تسلیم کردهای مسلح وابسته به گروه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) کردند. منطقه باغوز آخرین پایگاه داعش در شرق سوریه است. مصطفی بالی، مدیر مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای دموکراتیک سوریه به خبرگزاری رویترز گفت: «درگیری‌ها به محض پایان تسلیم شدن عناصر داعشی از سر گرفته می‌شود». مدیر مرکز اطلاع‌رسانی قسد تاکید کرد شکست نهایی عناصر داعش در منطقه باغوز «خیلی نزدیک» است.  عملیات نظامی عناصر قسد برای اخراج گروه تروریستی داعش از منطقه باغوز حدود 2 هفته‌‌ است که ادامه دارد. باغوز آخرین منطقه مسکونی است که همچنان تحت کنترل گروه تروریستی داعش قرار دارد. با اینکه آزادی باغوز پیروزی بزرگی در جنگ علیه داعش محسوب می‌شود ولی این گروه همچنان تهدید امنیتی محسوب می‌شود و هنوز کنترل مناطق محدودی در غرب رود فرات را در دست دارد.


Page Generated in 0/0072 sec