printlogo


کد خبر: 207820تاریخ: 1397/12/25 00:00
اخبار

تحقق گام دوم انقلاب نیازمند جهاد جوانان است
امام جمعه موقت تهران تحقق گام دوم انقلاب را نیازمند جهاد و کوشش جوانان که مخاطبان اصلی این بیانیه هستند، دانست. آیت‌الله «محمد امامی‌کاشانی» با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: مخاطب اصلی این بیانیه امت اسلام و جوانان ایرانی هستند که باید با جهاد و کوشش خود در انجام بند به بند این بیانیه در 40 سال بعدی تلاش کنند. وی افزود:  یکی از بندهای این بیانیه در رابطه با معنویت و اخلاق است. امت اسلام و ملت ایران و به‌خصوص جوانان مخاطب این بیانیه هستند و باید جهاد و کوشش خود را برای تحقق گام دوم انجام دهند. امامی‌کاشانی تاکید کرد: مشکلات اقتصادی کشور باید در داخل و با استفاده از ظرفیت‌های تولیدی ایجاد شده در ایران حل شود، ضمن اینکه باید با احتکار، دزدی، فساد و گرانفروشی نیز مقابله کرد.

سعید جلیلی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه درباره گام دوم انقلاب:
راه پرافتخاری را پیموده‌ایم
سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، پیش از خطبه‌های نماز جمعه روز ۲۴ اسفند تهران به بیان سخنانی با موضوع الزامات گام دوم انقلاب پرداخت. وی با اشاره به آغاز گام دوم انقلاب اسلامی گفت: دشمنان می‌بینند که در این 40 سال اجابت دعوت خدا و رسول، چه نتیجه‌ای برای ملت ایران داشته است. نتیجه این شده که ملتی با قدرت و اقتدار حرکتی را شروع کرده و امروز با افتخار، گام دوم و 40 سال دوم را می‌خواهد شروع کند. به گزارش فارس، جلیلی ادامه داد: نکته مهمی که امروز زیاد از آن پرسش می‌شود این است که برای آینده چه باید کرد و چه حرکتی را باید انجام داد؟ اینکه رهبر معظّم انقلاب در یک بیانیه تفصیلی برای ملّت ما، گام دوم انقلاب را تشریح می‌فرمایند و افق آینده را نشان می‌دهند، یک نکته بسیار مهم آن این است که امروز من و شما و هر یک از آحاد ملت باید نسبت خود را با گام دوم تعریف کنیم. قبل از اینکه هر کدام برای دیگری بخواهیم وظیفه‌ای تعریف کنیم، سوال مهم این است که در گام دوم، خود ما چه وظیفه‌ای داریم و در این حرکت چه نقشی باید ایفا کنیم و چه تأثیرگذاری‌ای می‌خواهیم داشته باشیم. جلیلی با بیان اینکه در گام دوم قرار نیست انقلاب به حداقل‌ها اکتفا کند، تصریح کرد: اقتضای انقلاب و تفکر انقلابی این است که به قله‌ها نگاه کند. اینکه رهبر معظم انقلاب صحبت از جهش و ارتقا به آن جایگاه شایسته و قله‌ها می‌کنند، برای همین است؛ ما راه پرافتخاری را  پیموده‌ایم و حرکت بزرگی انجام داده‌ایم اما به حداقل‌ها راضی نمی‌شویم.  وی خاطرنشان کرد: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ۱۴ بار اعلام کرده که ایران تمام تعهدات خود در برجام را انجام داده است. نتیجه چه شد؟ نتیجه این شد که آمریکا کلا از برجام خارج شد. اروپا که ادعای حمایت از حقوق بین‌الملل دارد، با گذشت بیش از ۱۰ ماه هنوز حاضر نشده اقدام عملی انجام دهد و حتی در موضع سیاسی حاضر نمی‌شود بگوید رفتار آمریکا نقض برجام است و آن را محکوم کند و حداکثر اظهار تأسف می‌کند. آیا با کسانی که اینطور رفتار می‌کنند، می‌توانیم بگوییم گفت‌وگوها را به امید حل مشکلات ادامه دهیم؟! جلیلی با بیان اینکه اکثر صاحب‌نظران بیان می‌کنند نزدیک به 80 درصد مشکلات ناشی از برخی سوءمدیریت‌ها و سوءتدبیرها و مشکلات دستگاه‌های اجرایی- اداری است، تصریح کرد: این نگاه، یک نوع راه‌حل را در برابر ما قرار می‌دهد. وی ادامه داد: عمده 20 درصد باقی‌مانده مشکلات به تحریم‌های ثانویه آمریکا و کارهایی که این کشور یکجانبه انجام می‌دهد بازمی‌گردد و بخشی اندکی مربوط به سایر مسائل است. اگر این توصیف صحیح را نداشته باشیم، در راه‌حل هم دچار خطا می‌شویم. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به جلسات خود با صاحبان ۲۰ صنف و صنعت، گفت: اکثر صاحب‌نظران و فعالان می‌گویند 80 درصد مشکلات ما داخلی است و به موضوعاتی چون گمرک، مالیات و بیمه برمی‌گردد و اگر مشکلات ما حل شود بسیاری از کارها را با مشارکت مردم با قوت انجام می‌دهیم.

مراسم چهلمین روز درگذشت محمدنبی حبیبی برگزار شد
مراسم چهلمین روز درگذشت محمدنبی حبیبی، دبیرکل فقید حزب موتلفه اسلامی برگزار شد. به گزارش فارس، مراسم چهلمین روز درگذشت دبیرکل فقید حزب موتلفه اسلامی عصر روز پنجشنبه با حضور تنی چند از شخصیت‌‌های سیاسی در مسجد فخرآباد تهران برگزار شد.


Page Generated in 0/0069 sec