printlogo


کد خبر: 207844تاریخ: 1397/12/25 00:00
اخبار

پایان اکران سال ۹۷ با فروش 10میلیاردی «قانون مورفی»
تازه‌ترین آمار فروش سینمای ایران اعلام شد. به گزارش «وطن امروز»، با عبور از آخر هفته گذشته، پرونده اکران‌های سال 97 به پایان رسید و از امروز فروش فیلم‌های اکران نوروزی سال 98 آغاز می‌شود.



چاپ دوم «برادر من تویی»
«برادر من تویی» به چاپ دوم رسید. به گزارش «وطن امروز»، این کتاب اثر داوود امیریان است که از سوی انتشارات کتابستان معرفت تجدید چاپ شده است. امیریان در کتاب خود داستان دلاوری‌ها و شجاعت یکی از بزرگ‌ترین مردان تاریخ، پسر علی‌بن‌ابیطالب و برادر حسن، حسین و زینب کبری را به تصویر می‌کشد. امیریان با قلمی روان و نثری دلچسب کوشیده این بزرگمرد را از کودکی تا شهادت برای‌مان روایت کند. «برادر من تویی» روایتی است تاریخی با المان‌هایی جذاب و پرکشش از کودکی تا شهادت حضرت عباس علیه‌السلام.


نسخه بالیوودی «فارست گامپ» ساخته می‌شود
«امیرخان» سوپراستار هندی، در نسخه بالیوودی فیلم برنده اسکار و کلاسیک «فارست گامپ» مقابل دوربین می‌رود. به گزارش ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر، این فیلم که به زبان هندی ساخته می‌شود «Lal Singh Chadha» نام دارد و «ادویت چاندان» کارگردانی آن را بر عهده دارد، ضمن اینکه «امیرخان» بازیگر مشهور بالیوودی علاوه بر بازی در نقش اصلی، تهیه‌کنندگی فیلم را نیز بر عهده دارد. فیلم «فارست گامپ» به کارگردانی «رابرت زمکیس» محصول سال ۱۹۹۴ بر اساس رمانی به همین نام از «وینسنت گروم» ساخته شد و با فروش جهانی ۶۶۷ میلیون دلار، پرفروش‌ترین فیلم آمریکا در آن سال شد و «تام هنکس» بازیگر نقش اصلی آن بود. «امیرخان» در یک رویداد رسانه‌ای از ساخت این فیلم خبر داد و گفت حق ساخت نسخه هندی «فارست گامپ» را از کمپانی پارامونت خریداری کرده است. وی همچنین عنوان کرد همواره عاشق فیلمنامه «فارست گامپ» بوده که داستانی فوق‌العاده دارد. «فارست گامپ» نامزد دریافت ۱۳ جایزه اسکار شد که موفق به دریافت ۶ جایزه بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین جلوه‌های ویژه، بهترین بازیگر نقش اول مرد (تام هنکس)، بهترین فیلمنامه اقتباسی و بهترین تدوین شد. این فیلم همزمان با فیلم موفق «رستگاری در شاوشنگ» در یک سال ساخته شد و تقریباً در تمام جایزه‌های اسکار با این فیلم رقیب بود و در همه رقابت‌ها پیروز شد و «رستگاری در شاوشنگ» موفق به کسب هیچ جایزه‌ای نشد، هر چند که بعدها در لیست ۲۵۰ فیلم برتر تاریخ سینما در سایت معتبر IMDB، «رستگاری در شاوشنگ» در رتبه یک و «فارست گامپ» در رتبه ۱۵ قرار گرفت.


Page Generated in 0/0057 sec