printlogo


کد خبر: 207846تاریخ: 1397/12/25 00:00
صادق ورمزیار در گفت و گو با «وطن امروز»:
خرید آن 2 خارجی اشتباه بود

زهره فلاح زاده: تیم استقلال در حالی امشب به مصاف نساجی مازندران در ورزشگاه آزادی می‌رود که هفته گذشته نتوانست مقابل دیدگان هوادارانش العین امارات را در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا شکست دهد و به نتیجه دور از انتظار مساوی رضایت داد تا کار برای صعود آبی‌پوشان به مرحله بعد لیگ قهرمانان سخت شود. البته استقلال در لیگ برتر شرایط متفاوتی نسبت به لیگ قهرمانان دارد و با بردهای پیاپی توانسته به جمع مدعیان اضافه شود. برای بررسی شرایط استقلال سراغ «صادق ورمزیار» پیشکسوت استقلال رفتیم. در ادامه گفت‌وگوی «وطن امروز» با صادق ورمزیار را می‌خوانید.
***
 بازی امشب استقلال و نساجی مازندران را چطور می‌بینید؟
بازی سختی است. نساجی تیم جنگنده‌ای است و از نظر قدرت بدنی می‌تواند در زمینی که بارندگی بوده، بهتر از استقلال عمل کند. این تیم به زمین‌های خیس عادت دارد و شرایط بهتری را می‌تواند نسبت به استقلال داشته باشد اما استقلال هم از نظر روحی‌-روانی با بردهایی که داشته، شرایط بسیار خوبی دارد. استقلال بازیکنانی در خط حمله دارد که می‌توانند خط دفاع متزلزل نساجی را آزار دهند. استقلال روی نیمکت هم بازیکنان خوبی دارد که می‌توانند به هر تیمی بویژه نساجی که در دفاع مشکل دارد، فشار بیاورند.
 فکر می‌کردید استقلال متحول شده‌ای را در نیم‌فصل دوم ببینید؟
استقلال نیم‌فصل اول تیم بسیار خوبی بود منتهی مشکل از چیدمان ترکیب استقلال بود، یعنی اگر از بازیکنانی مثل روح‌الله باقری، مرتضی تبریزی، رضا آذری و اللهیار صیادمنش و... بیشتر استفاده می‌کردیم، می‌توانستیم بهتر نتیجه بگیریم. ما آمدیم روی گرو و نویمایر زمان گذاشتیم اما متأسفانه جواب ندادند. ما می‌توانستیم روی بازیکنان داخلی خودمان وقت بگذاریم. به هر حال در نیم فصل دوم با اضافه شدن داریوش شجاعیان که خودش می‌تواند یک تیم باشد و همین‌طور خارجی‌های خوبی که در این فصل خریداری شدند شرایط خیلی خوب برای استقلال پیش رفته است.
 گفتید خریدهای خارجی‌ خوب تیم؛ عملکرد این بازیکنان را چطور ارزیابی می‌کنید؟
پاتوسی خیلی خوب ظاهر شده اما فکر می‌کنم در دو، سه بازی اخیر از نظر بدنی افت کرده و باید روی بدنش بیشتر کار کند. منشا و گونسالوس هم عملکرد خوبی داشتند.
 اما مساله مهم این است که استقلال با وجود شرایط خیلی خوب در لیگ برتر، در آسیا هنوز نتوانسته نتایج قابل قبولی بگیرد و در بازی با العین در حالی که میزبان بود و نیاز مبرم به 3 امتیاز داشت به نتیجه‌ای بهتر از تساوی
دست پیدا نکرد.
خیلی نمی‌خواهم به عملکرد تیم در آسیا انتقاد کنم اما فکر می‌کنم استقلال می‌تواند در خانه با یک هافبک دفاعی بازی کند. این نظر من است و ممکن است خیلی‌ها موافق نباشند اما من می‌گویم وقتی تیم ما در لیگ قهرمانان تنها 2 بازی میزبان است قطعاً باید در این 2 بازی امتیازات لازم را بگیریم و برای این مهم باید نفرات هجومی خود را در زمین بازی بگذاریم. ما می‌توانیم با یک هافبک دفاعی و 2 هافبک هجومی بازی کنیم؛ با این سیستم قدرت ما در حمله بیشتر می‌شد و بهتر هم به گل می‌رسیدیم.
 استقلال در این دیدار از داوری هم ضربه دید.
بله! از نظر داوری تیم ما لطمه دید. داور مسابقه می‌توانست بهتر عمل کند.
 فشردگی بازی‌های لیگ برتر به ضرر 2 تیم استقلال و پرسپولیسی است که باید در لیگ قهرمانان آسیا هم بازی کنند، این درحالی است که دیگر مدعیان لیگ یعنی سپاهان و تراکتورسازی در آسیا حضور ندارند و این برنامه‌ریزی به نفع این دو تیم شده؛ شما موافق این نظر هستید؟
صحبت شما عین واقعیت است. قطعاً اگر فرصت بیشتری به استقلال و پرسپولیس بدهیم، لیگ شاداب‌تر و پویاتری را شاهد خواهیم بود. استقلال در تعطیلات نیم فصل هم به دلیل غیبت ملی‌پوشانش نتوانست خوب تمرین کند و به هماهنگی برسد. فشردگی بازی‌ها باعث می‌شود بازیکنان کمتر کنار هم تمرین کنند و ریکاوری خوبی نخواهند داشت. من فکر می‌کنم می‌توانیم کمک کنیم به تیم‌های آسیایی‌مان. باید به تیم‌هایی که در آسیا بازی دارند فرا رنگی نگاه شود و اگر فدراسیون می‌تواند با برنامه‌ریزی بهتر به نمایندگان ما در آسیا کمک کند، باید این کار را انجام دهد.
 حضور فرهاد مجیدی روی نیمکت استقلال را چطور می‌بینید؟ خیلی‌ها می‌گویند حداقل از نظر روحی-روانی حضور او مثمرثمر بوده است.
فرهاد یکی از بازیکنان خوب استقلال بوده که حالا به عنوان مربی در تیم فعالیت می‌کند و به نظر من می‌تواند بیشتر از اینها هم کمک کند. به هرحال از زمانی که به استقلال اضافه شده، تیم روند بهتری را طی کرده است. هرچند بازیکنان بهتری هم اضافه شدند که به پیشرفت تیم کمک کرده‌اند اما حضور فرهاد هم کمک زیادی کرده است.
 شانس استقلال برای قهرمانی در لیگ چقدر است؟
فکر می‌کنم هر 4 تیم استقلال، پرسپولیس، تراکتورسازی و سپاهان به یک اندازه برای قهرمانی شانس دارند.


Page Generated in 0/0060 sec