printlogo


کد خبر: 207944تاریخ: 1397/12/27 00:00
اخبار

رفع مشکلات معیشتی، جدی‌ترین مطالبه خبرگان از دولت است
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: وقتی ما با مشکلات اقتصادی مواجه می‌شویم، متوجه خواهیم شد عمده این مشکلات نتیجه سوءمدیریت است و ارتباطی به تحریم‌ها ندارد. آیت‌الله محسن مجتهدشبستری در گفت‌وگو با مهر، با بیان اینکه رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی جدی‌ترین مطالبه اعضای مجلس خبرگان رهبری از مسؤولان دولتی است، گفت: وضعیت کنونی اقتصاد کشور شایسته نظام اسلامی و در شأن ملت ایران نیست. وی با بیان اینکه نمی‌توان منکر تأثیر تحریم‌ها بر اقتصاد کشور شد اما نباید برخی ناکارآمدی خود را به پای تحریم‌ها بنویسند، تصریح کرد: امروز وقتی ما با مشکلات اقتصادی مواجه می‌شویم و ریشه مشکلات را بررسی می‌کنیم می‌بینیم عمده این مشکلات نتیجه سوءمدیریت است و ارتباطی به تحریم‌ها ندارد. آیت‌الله شبستری خاطرنشان کرد: خبرگان در اجلاسیه اخیر، خواستار اقدام فوری دولت و دیگر دستگاه‌ها برای رفع مشکلات معیشتی از جمله گرانی‌ها شدند و امیدواریم دولت به مطالبه‌های اعضای مجلس خبرگان توجه لازم را داشته باشد.

لزوم حاکمیت تفکر جهادی  بر مدیریت اجرایی کشور
فرمانده کل سپاه اظهار داشت: جریان اسلامی واقعی با مبانی و تفکر اسلامی، تاکنون در حاکمیت اجرایی کشور نبوده و این جریان بر اجرائیات کشور حاکم نبوده است. این، مشکل اصلی ما است. تفکر جهادی و انقلابی غیر از جنگ هیچ وقت بر کشور و مدیریت اجرایی آن حاکم نبوده است. سرلشکر جعفری در گفت‌وگو با مجله سروش تصریح کرد: مردم حواس خود را جمع کنند. به این نگاه نکنند که در مناظره تلویزیونی، هر کسی رقیب خود را بهتر شکست داد، یا بهتر حرافی کرد و با 2 کلمه، رقیب خود را شکست داد، به او رای بدهند. اگر قرار باشد پیروز صحنه انتخابات حرف‌زن خوبی باشد، همه‌ انقلاب می‌شود حرف. امروز هم حرف تحویل مردم می‌دهند. کسی که فقط خوب حرف می‌زند، بعد از رای‌آوری هم صرفا خوب حرف خواهد زد اما کسی که خوب عمل می‌کند، ممکن است در مناظره نتواند رقیب خود را شکست دهد. مردم باید تشخیص دهند. ممکن است کسی بتواند چیزی بگوید که راحت قاپ مردم را بدزدد و جور دیگری بیان کند.  وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با بیان اینکه موشک‌های حزب‌الله لبنان تمام سرزمین‌های اشغالی را تحت پوشش دارند، به مقاومت مردم فلسطین بویژه غزه اشاره کرد و افزود: این وضعیت و توانمندی‌ای که امروز در منطقه از جبهه مقاومت انقلاب اسلامی ایجاد شده، همه از موفقیت‌های بی‌نظیر انقلاب اسلامی است که خیلی هم قابل بیان نیست. یعنی بیشتر حسی است و باید حس شود.

غربی‌ها به نوعی در حمله تروریستی نیوزیلند مباشرت دارند
دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی گفت: غربی‌ها از تقبیح جنایت نیوزیلند خودداری می‌کنند و از به‌کار بردن واژه تروریست درباره آنها اکراه دارند، این اقدام نوعی مباشرت در این جنایت محسوب می‌شود. به گزارش مهر، اسدالله بادامچیان در پایان نشست دبیران این حزب گفت: غرب سال‌ها از دموکراسی و آزادی عقاید و بیان و اجرای مراسم دینی سخن گفته است و اکنون ماجراهایی که در رابطه با دین بزرگ اسلام در غرب رخ می‌دهد تمام ادعاهای غرب را به باد می‌دهد و آبرویی برای دموکراسی غربی باقی نمی‌گذارد. دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: سیاست‌های دیکتاتورمآبانه ضدحجاب اسلامی در غرب و ایجاد محدودیت‌ها برای مسلمانان، سکوت در برابر کشتار مسلمانان میانمار و نسل‌کشی آنها و حمایت از رژیم آدمکش و کودک‌کش سعودی و بمباران‌های وحشیانه در یمن و حمایت از رژیم دیکتاتور و غاصب صهیونیستی در فلسطین موجب شده در درون غرب برخی جنایتکاران، کثیف‌ترین جنایت‌ها را مرتکب شوند مانند همین جنایت نفرین‌آور در نیوزیلند. بادامچیان افزود: سفر روحانی به بغداد دیرهنگام بود اما دستاوردهای عظیمی داشت. شما این را مقایسه کنید با سفر ترامپ به عراق که دزدانه و شبانه و با تحقیر صورت گرفت. دولت باید توجه داشته باشد روابط با عراق یک روابط راهبردی و غیرقابل جایگزین است.


Page Generated in 0/0055 sec