printlogo


کد خبر: 207945تاریخ: 1397/12/27 00:00
اخبار

تبریک خانواده شهید هسته‌ای به سردار سلیمانی
خانواده شهید دکتر مسعود علیمحمدی از شهدای هسته‌ای در پیام تبریکی خطاب به سردار سرلشکر قاسم سلیمانی، دریافت نشان ذوالفقار از سوی مقام معظم رهبری را تبریک گفتند. در بخشی از این پیام خطاب به سردار سلیمانی آمده است: اگرچه دریافت نشان و مدال ذوالفقار از دستان فرماندهی معظم کل قوا و رهبر مسلمانان و مستضعفان جهان، موهبتی است که شایسته قدرشناسی و سپاسگزاری است اما همانگونه که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی (مدظله العالی) خاطرنشان ساختند، ارج و اجر صبر و ثبات حضرتعالی در مسیر خدمت خالصانه به نظام مقدس جمهوری اسلامی بالاتر و والاتر از آن است که با امتیازات دنیایی و این جهانی قابل جبران باشد. خانواده شهید دکتر مسعود علیمحمدی در بخشی دیگر از این پیام آورده‌اند: در آستانه میلاد فرخنده و همایون قطب عارفان و پیشوای پارسایان، حضرت علی(ع) و همزمان با فرا رسیدن بهار و آغاز سال جدید خورشیدی، بر خود فرض دانستیم تا بر همت والای حضرتعالی درود فرستیم و توفیق آن برادر گرانقدر را در جلب رضایت مقام عظمای ولایت به حضورتان تبریک عرض نماییم.

سرلشکر باقری عازم سوریه شد
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح برای شرکت در اجلاسیه سه‌جانبه مبارزه با تروریسم عازم سوریه شد. به گزارش مهر، سرلشکر محمد باقری در رأس یک هیات عالی‌رتبه نظامی برای شرکت در اجلاسیه سه‌جانبه رؤسای ستاد کل نیروهای مسلح کشورهای ایران، عراق و سوریه که به منظور بررسی راهکارهای مبارزه با تروریسم برگزار می‌شود راهی دمشق پایتخت سوریه شد. ارتقای همکاری‌های دفاعی و نظامی، مشورت و همفکری درباره مبارزه با تروریسم و ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی 3 کشور ایران، عراق و سوریه در تداوم مقابله با گروهک‌های تروریستی و همچنین بررسی و دستیابی به آخرین راهکارهای ایجاد ثبات و تأمین امنیت منطقه از اهداف سفر سرلشکر باقری به سوریه است. بازدید و سرکشی پایان سال از فداکاری‌های رزمندگان مقاومت و مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران در این کشور نیز از دیگر برنامه‌های رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خواهد بود.

احضار سفیر کنیا در تهران به وزارت امور خارجه
سخنگوی وزارت امور خارجه از احضار سفیر کنیا در تهران به وزارت امور خارجه در پی صدور رای دادگاه این کشور در نقض حکم آزادی ۲ زندانی ایرانی خبر داد و گفت سفیر ایران هم برای مشورت به تهران فراخوانده شد. به گزارش فارس، بهرام قاسمی با اعلام خبر فوق گفت: به دنبال صدور رای دادگاه کنیا مبنی بر نقض حکم آزادی 2 زندانی ایرانی به نام‌های «احمد ابوالفتحی» و «سیدمنصور موسوی» روز گذشته خانم «رقیه سوبو» سفیر کنیا در تهران توسط مدیرکل آفریقای وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران به رای مذکور به وی ابلاغ شد. وی ادامه داد: در این دیدار مدیرکل آفریقای وزارت امور خارجه با ابراز ناخرسندی جمهوری اسلامی ایران از رای ناعادلانه دادگاه کنیا، به طرف کنیایی اطلاع داد جمهوری اسلامی ایران سفیر خود در کنیا را جهت مشورت به تهران فراخوانده است. سفیر کنیا نیز در این دیدار اظهار داشت مراتب اعتراض و ناخرسندی کشورمان را به دولت متبوع خود منتقل خواهد کرد. قاسمی درباره موضوع احضار سفیر کنیا به وزارت امور خارجه افزود: دادگاه عالی کنیا بهمن‌ماه سال گذشته در رسیدگی مجدد به پرونده 2 متهم مذکور، ضمن تبرئه آنان از اتهامات وارده، حکم آزادی هر 2 نفر را صادر کرد ولی با مداخلات غیرقضایی در این روند، پلیس کنیا از اجرای حکم و بازگشت این 2 نفر به ایران ممانعت کرد و متاسفانه روز جمعه گذشته دیوان عالی کنیا رای دادگاه عالی آن کشور را نقض کرد و 2 ایرانی را به زندان بازگرداند.


Page Generated in 0/0049 sec