printlogo


کد خبر: 207956تاریخ: 1397/12/27 00:00
اخبار

رئیس کمیته امداد:
عیدی مددجویان کمیته امداد امروز واریز می‌شود
رئیس کمیته امداد گفت: عیدی مددجویان معادل یک ماه مستمری، امروز به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود و به صورت نقدی قابل برداشت خواهد بود.
به گزارش فارس، سیدپرویز فتاح، رئیس کمیته امداد  با تاکید بر اینکه منابع مالی لازم برای پرداخت عیدی خانواده‌های تحت حمایت از سوی دولت تامین شده است، افزود: این اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه به حساب کمیته امداد و بهزیستی واریز می‌شود. وی ادامه داد: عیدی مددجویان معادل یک ماه مستمری خانواده‌های تحت حمایت، به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود و به صورت نقدی قابل برداشت است. رئیس کمیته امداد از تحقق شعار «عیدی برای همه» از سوی مردم نیک‌اندیش ایران خبر داد و خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین آمار، تا امروز بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان کمک‌های مردمی در جشن نیکوکاری جمع‌آوری شده است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دست نیازمندان می‌رسد. فتاح  به افزایش مستمری مددجویان امداد از سال آینده اشاره کرد و گفت: از فروردین ۹۸ مستمری مددجویان کمیته امداد با ۲۰ درصد افزایش پرداخت خواهد شد.

توزیع ۳۰ هزار بسته حمایتی در مناطق آسیب‌دیده از حوادث
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر گفت: ۳۰ هزار بسته حمایتی در ۹ استان آسیب‌دیده از حوادث توزیع می‌شود.
به گزارش «وطن‌امروز»، محمد نصیری گفت: یکی از اهداف جمعیت هلال‌احمر تسکین آلام بشری است. در همین راستا برنامه‌های مختلفی برای افزایش تاب‌آوری در نظر گرفته شده است. در زمان بحران اولین ارگانی که برای حمایت از آسیب‌دیدگان وارد می‌شود، هلال‌احمر است. اما ما حمایت‌های‌مان را تنها به زمان حادثه خلاصه نمی‌کنیم و برای حمایت‌های پس از بحران هم آماده‌ایم. وقتی جوامع حادثه‌دیده بخواهند به وضع سابق برگردند، به حمایت‌های بیشتری نیاز  دارند.
نصیری در ادامه با اشاره به اینکه برای مناطقی از کشور که در سال ۹۷ دچار حوادثی مثل زلزله، خشکسالی و سیل شدند بسته‌ حمایتی تهیه شده است، افزود: ۳۰ هزار بسته حمایتی به‌صورت خاص در ۹ استان تهران، خراسان‌جنوبی، سیستان‌و‌بلوچستان، کرمان، اصفهان، هرمزگان، خوزستان، ایلام و کهگیلویه‌وبویراحمد توزیع می‌شود.
 وی با اشاره به اجرای طرح «فرشتگان رحمت» هم گفت: سال گذشته خیران نزدیک به ۳۰ هزار بسته‌ غذایی تهیه و به‌واسطه‌ هلال‌احمر به جامعه‌ هدف رساندند که امسال آمار بسته‌های غذایی بالغ بر ۴۰ هزار بسته است. رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر در پاسخ به این سوال که «آیا آسیب‌دیدگان از حوادث شناسایی شده‌اند؟» اظهار کرد: بعد از هر حادثه‌ای که اتفاق می‌افتد، دفترچه‌ حمایتی برای افراد در نظر گرفته شده و به این صورت سبدهای غذایی به مرور توزیع می‌شود. نصیری درباره اقلام بسته‌های حمایتی توضیح داد: این بسته‌ها شامل ۹ قلم از جمله برنج، روغن، چای، حبوبات، تن ماهی و ماکارونی  است.
  ارزش هر بسته ۵۰۰ هزار تومان بوده و توزیع آن آغاز می‌شود. می‌خواهیم توزیع بسته‌ها قبل از پایان سال به اتمام برسد.

پوشش بیمه بستری  برای افراد مجهول‌الهویه
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: افراد مجهول‌الهویه طی تفاهمنامه سازمان بهزیستی و بیمه سلامت از پوشش بیمه بستری برخوردار می‌شوند.
به گزارش فارس، طاهر موهبتی گفت: طی این تفاهمنامه، افراد مجهول‌الهویه از پوشش بیمه بستری برخوردار می‌شوند. وی افزود: افراد معلول، شیرخوار و افراد نگهداری در مراکز شبانه‌روزی بهزیستی که همگی مجهول‌الهویه هستند از این خدمت بهره‌مند می‌شوند. مدیرعامل سازمان بیمه سلامت خاطرنشان کرد: از ردیف بودجه‌ای برای حمایت از این افراد استفاده‌ کرده‌ایم ولی بودجه اختصاصی نداشتیم اما برای سال ۹۹ بودجه‌ای باید برای درمان افراد مجهول‌الهویه در نظر گیریم.


Page Generated in 0/0037 sec