printlogo


کد خبر: 207966تاریخ: 1397/12/27 00:00
اخبار

سریال‌سازی کارگردانی که می‌گوید تلویزیون نمی‌بینم
روز گذشته خبری مبنی بر نگارش فیلمنامه فصل دوم «سرنخ» با قلم کیومرث پوراحمد به سفارش سیمافیلم منتشر شد. گویا 13 قسمت آن به پایان رسیده و نگارش قسمت‌های بعدی مجدداً شروع شده است. این سفارش و کار پوراحمد با ادعاهای وی متناقض است. ادعاهایی که وی در آنها بیان کرده سال‌هاست تلویزیون نمی‌بیند یا آن کارگردان سابق تلویزیون و سینما نیست. به گزارش تسنیم، وی بتازگی انتقاداتی را علیه صدا و سیما در محافل رسانه‌ای- هنری مطرح می‌کند. او در جریان اکران «تیغ و ترمه» در جشنواره فیلم فجر که با انتقادات بسیاری از سوی صاحب‌نظران همراه بود اظهار کرد: «من دیگر پوراحمد «قصه‌های مجید» و «خواهران غریب» نیستم». این حرف پوراحمد با صحبت‌هایی که در برنامه «خندوانه» داشت و به آثار تلویزیونی‌اش چون «قصه‌های مجید» و «سرنخ» می‌بالید در تناقص است. این اشارات هم به جهت همان جملات و عباراتی است که در مراسم تشییع «خشایار الوند» مطرح کرد و البته همه هم متعجب شدند که کیومرث پوراحمد چرا این حرف‌ها را اینجا و الان می‌زند؛ جایی که همه خانواده الوند به محبوبیت و خدمتگزاری او برای تلویزیون جمهوری اسلامی می‌بالند اما پوراحمد برای طی طریق اهداف خود در پشت تریبون حاضر می‌شود و این‌طور می‌گوید: من «خشایار الوند» را نمی‌شناسم اما در کوی و برزن از محسنات «پایتخت»ی که او نوشته شنیده‌ام، چرا که خودم «سال‌هاست تلویزیون جمهوری اسلامی را نگاه نمی‌کنم» اما مردم دیده‌اند و درباره‌اش چیزهای خوبی می‌گویند. چون با آن خندیده‌اند؛ امروز به من می‌گویند روز سختی است! واقعاً در طول 40 سال گذشته کدام روز ما روز خوبی بوده است.


مستند «آیت‌الله جنتی» ساخته می‌شود
مستند «آیت‌الله جنتی» بناست از سوی مرکز مستند حوزه هنری تولید شود. به گزارش «تسنیم»، یاسر فریادرس، رئیس مرکز مستند حوزه هنری درباره ساخت این مستند گفت: پیش‌تر از اینها به ‌دنبال ساخت مستند آیت‌الله جنتی بودیم اما بارها این پیشنهاد مطرح شد و ایشان نپذیرفتند؛ سرانجام هم آقای کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان میانجیگری کردند تا این اتفاق بیفتد. وی افزود: مراحل پژوهش و تحقیقات درباره زندگی آیت‌الله و شناسایی کارگردان کاربلد و پویایی برای ساخت این مستند ادامه دارد. این کار قابلیت پخش تلویزیونی دارد و قاعدتاً قبل از پخش تلویزیون، همچون مستندهای دیگر یک سیر حضور در جشنواره و اکران‌های دانشگاهی را خواهد داشت. وی با اشاره به اینکه امیدواریم تولید مستند «آیت‌الله جنتی» به سال 98 برسد، تصریح کرد: پژوهش‌ها برای ساخت مستند «آیت‌الله جنتی» ادامه دارد و امیدواریم بسترها برای ساخت و تولید مستند در سال 98 فراهم شود. این را بدانید که مستند ساختن درباره علما سخت است. امسال کاری درباره آیت‌الله مصباح‌یزدی ساخته شد و برای نخستین‌بار آن‌قدر به زندگی یک عالم نزدیک شدند که تعجب‌برانگیز بود، چرا که علمای ما بسیار متواضعند و معمولاً اجازه نمی‌دهند چنین کارهای نمایشی درباره زندگی‌شان ساخته شود. این اتفاق هم با کمک سخنگوی شورای نگهبان به اینجا رسید، اگر نه بارها آیت‌الله جنتی این پیشنهاد را  نپذیرفتند.

رونمایی از «دورت بگردم ایران»
‌آیین رونمایی از نخستین مستند گردشگری کودک با عنوان «دورت بگردم ایران» با حضور محمد سرشار مدیر شبکه کودک و محمدمهدی رحمتی رئیس بسیج سازمان صداوسیما در ساختمان بسیج سازمان برگزار شد. به گزارش مهر، حسن حبیب‌زاده، تهیه‌کننده مستند در این نشست گفت: 2 ماه است که بشدت درگیر هستیم و برای تولید کار با 2 خانواده طی ۱۰ روز سفر رفتیم. ما تجربه‌ای از ابتدای سال داشتیم که سفر با خانواده بود. با خانواده‌ها به 5 سفر رفتیم و شرط‌مان هم این بود که خانواده‌ها کودک داشته باشند. این مستند که با مشارکت شبکه کودک و مرکز بسیج صداوسیما ساخته شده است در ایام نوروز از کانال نهال پخش می‌شود و در پایان جلسه با حضور مدیران و عوامل پوستر آن رونمایی شد.


Page Generated in 0/0057 sec