printlogo


کد خبر: 207967تاریخ: 1397/12/27 00:00
اخبار

چاپ پانزدهم کتاب «تو شهید نمی‌شوی» در نخستین سال انتشار
کتاب «تو شهید نمی‌شوی» روایت‌هایی از حیات جاودانه شهید مدافع حرم، شهید محمودرضا بیضایی در نخستین سال انتشار خود به چاپ پانزدهم رسید. به گزارش
«وطن امروز»، این کتاب که توسط دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی تهیه شده است، روایت‌های برادر شهید از فراز و فرودهای یک زندگی با برکت، کودکی و نوجوانی، مسجد و مدرسه تا دانشگاه و پادگان، تبریز تا تهران و از تهران تا شام است. این کتاب، سال گذشته و در چهارمین سالگرد شهید محمودرضا بیضایی منتشر شده بود و در طول یک سال، با استقبال علاقه‌مندان به چاپ پانزدهم رسیده است. در پشت جلد این کتاب آمده است: ماندن در تهران برایش به معنی ماندن در میانه میدان و برگشتن به تبریز، به معنی پشت میزنشینی و از دست دادن فرصت خدمتی بود که برای آن، نیروی قدس را انتخاب کرده بود... بعد از اینکه در تهران تشکیل خانواده داد، در جواب برادری که به او پیشنهاد کرده بود خانواده‌اش را بردارد و برود تبریز زندگی کند، گفته بود: «تو شهید نمی‌شوی». بر اساس این گزارش، علاقه‌مندان جهت سفارش و تهیه این کتاب، علاوه بر کتاب‌فروشی‌ها می‌توانند با شماره ۰۲۱۴۲۷۹۵۴۵۴ تماس بگیرند یا به حسینیه هنر واقع در میدان انقلاب، خیابان ۱۶آذر مراجعه کنند. گفتنی است شهید محمودرضا بیضایی، ۲۹ دی‌ماه ۱۳۹۳ در سوریه، منطقه «قاسمیه» در جنوب شرقی دمشق به شهادت رسید.

مسابقه نوروزی کتابخوانی روایت فتح
انتشارات روایت فتح به منظور بهره‌مندی هرچه بهتر مخاطبان خود از تعطیلات عید نوروز و دعوت به فرهنگ مطالعه یک دوره مسابقه کتابخوانی نوروزی برگزار می‌کند. به گزارش «وطن امروز»،  این مسابقه با محوریت کتاب «روزی که شهید شدم» داستان زندگی جانباز شهید حسین حسن‌زاده نمین است که در تاریخ 4/8/97 به فیض شهادت نایل شد و در دوران حیات خود سمت مدیرکل دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه جامع علمی -کاربردی کشور را بر عهده داشت. این مسابقه در 2 بخش یادداشت‌نویسی و عکاسی از کتاب برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان می‌توانند جهت شرکت در مسابقه؛ یادداشت و عکس از کتاب را با عنوان «روزی که شهید شدم» و هشتگ‌های در صفحه اینستاگرام خود منتشر کنند. جوایز بخش یادداشت‌نویسی: نفر اول یک میلیون ریال هدیه نقدی + بن خرید 500 هزار ریالی کتاب از فروشگاه انتشارات روایت فتح با تخفیف 75 درصد، نفر دوم 750 هزار ریال هدیه نقدی + بن خرید 500 هزار ریالی کتاب از فروشگاه انتشارات روایت فتح با تخفیف 75 درصد و نفر سوم 500 هزار ریال هدیه نقدی + بن خرید 500 هزار ریالی کتاب از فروشگاه انتشارات روایت فتح با تخفیف 75 درصد. جوایز بخش عکاسی: نفر اول بن خرید یک میلیون ریالی کتاب از فروشگاه انتشارات روایت فتح با تخفیف 75 درصد، نفر دوم بن خرید 750 هزار ریالی کتاب از فروشگاه انتشارات روایت فتح با تخفیف 75 درصد و نفر سوم بن خرید 500 هزار ریالی کتاب از فروشگاه انتشارات روایت فتح با تخفیف 75درصد.

خاطرات یک چترباز در زندان دموکرات‌ها
کتاب «سپیدارهای آن‌سوی دوله‌تو» به قلم فاطمه بهبودی، روایت اسارت دکتر ناصر حیدری یکی از چتربازان نیروی مخصوص ارتش در زندان دوله‌تو کردستان است که سال ۵۸ به دست حزب دموکرات کردستان اسیر شده است و این کتاب نیز بزودی منتشر خواهد شد. به گزارش «مهر»  فاطمه بهبودی کتاب را با واقعه پرهیجان نبرد تن به تن در قله آربابا این آزاده جانباز و شهادت تعدادی از همرزمانش آغاز می‌کند. در ادامه، نویسنده تصویر تقریباً روشنی از زندان دوله‌تو و چگونگی گذران زندگی اسرا در این زندان می‌دهد؛ غذای ناچیزی که به اسرا داده می‌شود، اسارت در اتاق‌های نمور، بیگاری در بیشتر ساعت‌های روز و شکنجه‌های جسمی، نمونه بارزی از جنایات جنگی در حق نیروهای نظامی است. در طول اثر، نویسنده با استفاده از فلاش‌بک خاطراتی را از کودکی راوی، بستر خانوادگی او و چگونگی پیوستن وی به ارتش روایت می‌کند.


Page Generated in 0/0064 sec